• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • FiaA87

Min bebis är en riktig kickboxare! Känner lill*n ca 10 ggr om dagen:) är idag i vecka 21+2. Har någon av er börjat handla bebis saker?

• Dancia
    OHs mamma skrev 2012-01-17 14:55:57 följande:
    Äntligen har vi varit på RUL!

Det blir en lillebror och nytt BF, 3 dagar tidigare än vad det var sagt innan dvs 8 juni.

Grattis! Det väntas många pojkar i juni verkar det som :). Hoppas att vi också får veta könet på RUL om en vecka :).
  • PIO

Hej tjejer!
    Nu är jag hemma igen. Ska äta bricanyl tabletter för sd så de inte kommer så ofta. Allt är lugnt nu o bebisen mår bra. Ska in på kontroll om en vecka igen. Läkarna bestämde att inte sätta cerclage utan att vi ska vänta. Jag känner mej mycket lugnare nu o de e skönt att vara hemma igen. Nu e de bara att vila o hoppas på att bebisen stannar kvar i magen några månader till :)

• siciliana

Lyllos alla som har RUL! Själv får jag vacker vänta till nästa onsdag, borde väl vara bland de sista RUL. Många pojkar verkar det vara, tror det blir det här också, fast vi ska inte kolla. I min stad föds det väldigt mycket mer pojkar än flickor, det ligger någonstans mellan 70-30 och 80-20, så det kanske är samma som i gruppen?

Vi har inte börjat handla än, eller tja, jag köpte en body i somras, men dt var ju redan innan... Flört
    Har kvar en del grejer från sonen, som balja, säng, bilstol. De tråkiga grejerna, men allt roligt som kläder och vagn ska vi köpa. 

Tänkte låna min syrras bugaboo och använda liggdelen, och sedan när det bli dags för sittdel tänkte jag köpa en urban jungle. Jag ville haft en uj till sonen, men snålade och köpte en quinny freestyle, men denna gången SKA jag ha urban. Men om jag lånar syrans ett tag slipper jag iallafall köpa liggdelen.

Jag har tjatat lite på sambon att vi ska kolla könet, men han vill inte. Jag vill egentligen också att det ska vara en överraskning, men skulle vilja åka på molo lagerutförsäljning i maj och köpa massa fint till bebben. Så jag har hotat med att jag måste köpa dubbelt om vi inte tar reda på könet, men han vägrar ändå. Kanske lika bra för plånboken...Tungan ute

• Havsjungfrun
    Tre Flickor skrev 2012-01-16 23:02:48 följande:

Buhuuu nu är jag inne på andra veckan med järntabletter och därmed även andra veckan utan längre toalettbesök. Min mage är helt hopplös. Det var precis samma sak förra året när jag var gravid och åt de där hemska järntabletterna. Någon som har några tips?

Tycker att dadlar och fikon hjälper, innerhåller ju dessutom järn de med.
  • Havsjungfrun
    PIO skrev 2012-01-17 17:49:41 följande:
    Hej tjejer!
    Nu är jag hemma igen. Ska äta bricanyl tabletter för sd så de inte kommer så ofta. Allt är lugnt nu o bebisen mår bra. Ska in på kontroll om en vecka igen. Läkarna bestämde att inte sätta cerclage utan att vi ska vänta. Jag känner mej mycket lugnare nu o de e skönt att vara hemma igen. Nu e de bara att vila o hoppas på att bebisen stannar kvar i magen några månader till :)
    Gott att höra att du är hemma igen. Sköt om dig!
  • emma78
    siciliana skrev 2012-01-17 17:56:25 följande:
    Jag har tjatat lite på sambon att vi ska kolla könet, men han vill inte. Jag vill egentligen också att det ska vara en överraskning, men skulle vilja åka på molo lagerutförsäljning i maj och köpa massa fint till bebben. Så jag har hotat med att jag måste köpa dubbelt om vi inte tar reda på könet, men han vägrar ändå. Kanske lika bra för plånboken...Tungan ute

Vart ligger Molos lagerutförsäljning?? Blev grymt sugen.....

• Elvis Mamma

Någon mer som har som mensvärk i mellan åt? Inte känt så sedan första veckorna av graviditeten så man blir ju lite nojig som vanligt men antar att de kan vara typ växtvärk kanske?

• siciliana

Går det inte att citera på telefonen?

Hursomhelst, utförsäljningen är i Köpenhamns frihamn, två gången om året. Slutet av maj och slutet av november. De brukar meddela ungefär en vecka innan det är dags och så brukar det vara ons-sön har jag för mig. Underbar händelse!!

• Zvartaliljan
    siciliana skrev 2012-01-17 17:56:25 följande:
    Lyllos alla som har RUL! Själv får jag vacker vänta till nästa onsdag, borde väl vara bland de sista RUL. Många pojkar verkar det vara, tror det blir det här också, fast vi ska inte kolla. I min stad föds det väldigt mycket mer pojkar än flickor, det ligger någonstans mellan 70-30 och 80-20, så det kanske är samma som i gruppen? Vi har inte börjat handla än, eller tja, jag köpte en body i somras, men dt var ju redan innan...  Har kvar en del grejer från sonen, som balja, säng, bilstol. De tråkiga grejerna, men allt roligt som kläder och vagn ska vi köpa.  Tänkte låna min syrras bugaboo och använda liggdelen, och sedan när det bli dags för sittdel tänkte jag köpa en urban jungle. Jag ville haft en uj till sonen, men snålade och köpte en quinny freestyle, men denna gången SKA jag ha urban. Men om jag lånar syrans ett tag slipper jag iallafall köpa liggdelen. Jag har tjatat lite på sambon att vi ska kolla könet, men han vill inte. Jag vill egentligen också att det ska vara en överraskning, men skulle vilja åka på molo lagerutförsäljning i maj och köpa massa fint till bebben. Så jag har hotat med att jag måste köpa dubbelt om vi inte tar reda på könet, men han vägrar ändå. Kanske lika bra för plånboken...  

Herregud...molosalg som höggravid...jag var där i början av november 09 o hade bf 30 januari. Jag var helt slutkörd dagen efter o kunde inte röra mig, jisses vilken smärta!! Så i år åker kg absolut inte...o jag har varit flera gånger om året sen 06 men det finns gränser även för mig skickar med en kompis massa pengar istället :-P