• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life

Hemma igen efter ett besök hos barnmorskan... Supergullig kvinna!
    Hb: 121, låg på 133 vid inskrivning
    Blodtryck: 120/72, var 116/70 vid inskrivning
    Hjärtljudet: 157

Fick gå och ta sköldkörtelprover eftersom jag är så trött, har ont i huvudet och mår illa... Så nu hoppas jag nästan att det ska visa låg produktion så att jag kan få bli piggare.. Annars var allt bra, fick moderskapsintyg så nu är det ännu mer verkligt!

Har även hunnit boka in ett köns-ul på Sibyllekliniken 6 mars för att se om det går att se då vad det är som gömmer sig..

• RocketQueen
    Dancia skrev 2012-01-17 09:29:12 följande:
    Lillalyckan: skönt att ni kommit iväg och ska shoppa loss lite. Lägg gärna upp en lista sen på allt du fick tag på :). om du vill så klart :).
    Okej, här kommer en "liten" lista

2 underlakan till spjälsäng
    2 bäddset
    1 täcke
    1 madrass
    1 madrassöverdrag
    2 paket plastad frotté
    5 bodys
    2 par byxor
    4 par strumpor
    4 dregglisar
    myggnät till vagnen
    fårskinn till vagnen
    reflexer och lampor att ha på vagnen
    skötbädd
    skötbäddsöverdrag
    blöjhink
    refiller till blöjhinken
    massor av tvättlappar
    2 amningsbehåar
    2 par mammatrosor
    amningsinlägg
    bröstvårtssalva
    amningskupor
    2 flaskor + extra di-nappar
    babytvål
    babyschampo
    babyolja
    zinksalva
    2 paket babytops
    nässug
    babyvakt
    babysitter
    2 babyfiltar
    nappar

Jag tror att det var allt, bästa fynden var iaf babyvakten för 249:- och fårskinnet för 249:- Och nu har vi nästan allt vi behöver Eller tja, jag är ju inte färdigshoppad
  • stjärnfrukt

Grattis alla som varit på rul och fått se en frisk bebis. Känns som att nästan alla som fått veta kön så har det fått veta att det är en kille? Nästan så man kan dra en slutsats att de som inte tagit reda på kön får en tjej så det jämnar ut sig lite, hehe. 

Nu behöver jag hjälp eller någon positiv kommentar som får upp mitt humör lite!!!

Jag studerar på högskola, och har spytt varje dag sedan v.6. Har väldigt svår huvudvärk och värk i lederna (reumatism). Detta har gjort det väldigt, väldigt svårt för mig att studera. Som det ser ut nu så kommer jag inte få csn i vår. Vad kan jag göra? Som det ser ut nu så mår jag lite bättre för varje dag, så jag har svårt att se att jag skulle kunna bli sjukskriven. Jag vill inte hoppa av min utbildning (läser nästan bara på distans) har min dotter på dagis som hon älskar, ca 30h/veckan. Det tar verkligen emot att börja stämpla igen, för egentligen hade jag velat ha de dagar sparade ifall jag står utan jobb för länge efter examen + föräldrarledighet. Ska jag kanske försöka hitta något extra jobb + gå ner i studietid till 50%, tror ni det hade funkat? Jag hade inte tänkt ta lån av csn, utan bara själva bidraget, som är ett par tusen bara. Känns inte kul att behöva ta av våra sparpengar för att ha lite extra över varje månad... Känner mig så otroligt misslyckad! Gråter 

• LillaLivetIMagen
    OHs mamma skrev 2012-01-18 09:47:25 följande:
    Nu behöver jag er expert hjälp!

Storebror heter Oscar, ska lillebror bli en liten Victor eller en liten Harry?

Vi har svårt att bestämma oss, Victor ligger på topp just nu men samtidigt kanske vi ångrar oss om vi inte tar Harry...skitsvårt!
    Harry :D
  • OHs mamma
    LillaLivetIMagen skrev 2012-01-18 11:07:05 följande:
    Harry :D
    De flesta jag frågat nu verkar tycka det, inkluderat svärmor. Kanske är ett tecken Flört
  • Sweet life
    OHs mamma skrev 2012-01-18 11:21:22 följande:
    De flesta jag frågat nu verkar tycka det, inkluderat svärmor. Kanske är ett tecken Flört
    Harry är superfint!!

Jag har totalt snöat in på Maja om det blir en tjej. Barnen som finns redan heter Malinda och Kajsa och jag tyckte Maja passade fint in där.. :) Om det blir en pojke skulle jag vilja Karl, det heter nämligen sambon i andranamn och sen är vi överens om att pojken ska heta Bertil i andranamn efter våra båda pappor...
  • OHs mamma
    Sweet life skrev 2012-01-18 11:25:34 följande:
    Harry är superfint!!

Jag har totalt snöat in på Maja om det blir en tjej. Barnen som finns redan heter Malinda och Kajsa och jag tyckte Maja passade fint in där.. :) Om det blir en pojke skulle jag vilja Karl, det heter nämligen sambon i andranamn och sen är vi överens om att pojken ska heta Bertil i andranamn efter våra båda pappor...
    Tack Glad

Maja och Karl är också fint! Skrattande
  • Beckan91

Hej allihopa :) Har precis kommit hem efter ett besök hos BM.
    Fick höra sötisens hjärtljud, som låg på 142.
    Alla andra prover såg jätte bra ut och jag hade "bara" gått upp 2,5kg sen inskrivning den 28 oktober.
    Så nu kan jag slappna av lite. Gud vad skönt.