• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • OHs mamma
    gammelmamma skrev 2012-01-20 22:12:21 följande:
    varför byter det inte signatur, hur har ni andra gjort?
    Klickat mig fram till "signaturbyte" och sen fyllt i ett nytt. Men för mig blev det tokigt ändå eftersom mina gamla inlägg fick min nya signatur på sig, även fast jag gjorde som FL skrev.
  • Zvartaliljan
    OHs mamma skrev 2012-01-20 22:11:36 följande:
    Ja, jag blir mer och mer inne på att ha en syskonvagn. Speciellt med tanke på när maken går tillbaka till jobbet och jag själv ska ta mig ut med båda barnen. Men det är inte bara att lägga ut typ 6000kr....speciellt inte nu när jag redan är sjukskriven.

Jag säljer massa gammalt här hemma (mest kläder) o sparar ihop pengar. Jag har ingen inkomst alls o mannen är lärare 75% så man får vända på slantarna o spara in överallt man kan. Den jag vill ha kostar ju 15000...men tänkte importera den lite billigare. Mannen har sagt ok så länge jag fixar ihop pengarna själv...så allt som inte används här hemma ska säljas! Ligger massa saker o bara tar plats ändå... Hoppas få iaf 4000 för vår gamla syskonvagn med tillbehör så det är ju en bit på vägen mot min drömvagn
  • Baby1112

Tycker sydkonvagnar är dyra. Har provkört Mountain Buggy Duet och fastnade för den. Så smidig. Beställer man från England kostar den typ 8500 med liggdel och babyskydd till. Har egentligen babyskydd, men tycker det är så smidigt att sätta det på vagnen... :) Håller på att övertala sambon om att det är ett måste med denna vagn... Går sådär, han tycker vad som helst på blocket duger oavsett storlek på vagnen. Jag är ju mycket i city så för mig är en smidig vagn ett måste...

• LillSnurr82

Baby1112, på vilken sida hitta du den? Har sån beslut ångest när det gäller syskonvagn.. Ändrar mig hela tiden.. :/

• Baby1112

Lillsnurr: www.pramworld.co.uk Finns massa fina vagnar. Kommer inte ihåg frakten exakt, men det är bara att maila dom och fråga. Leveranstid skulle vara en vecka, alla vagnar fanns hemma. Så får nog vänta en stund med att beställa även om dom har rea just nu. Är ju en stund till juni... :)

• Dancia

Oj vad jag blir förvirrad av alla namnbyten, hoppas att man vänjer sig snart och känner igen er :).

Lillagrynet: dyktekniken är en sorts avslappningsteknik som man använder sig av under förlossningen för att lindra smärtan. När hela kroppen slappnar av varje gång det kommer en värk upplever man smärtan på ett annat sätt, mer positivt, och låter kroppen jobba själv. I den tråden jag tipsade om finns många tips om avslappningsmetoder och böcker som beskriver förlossningens förlopp och hur kroppen reagerar i olika skeden av förlossningen. När man har mer vetskap över hur kroppen och förlossningen fungerar kan man uppleva smärtan på ett helt annat sätt, kanske till och med njutsam. Jag hoppas att jag med denna metoden kommer kunna slippa epiduralbedövning och behålla lugnet under hela förlossningen.

• Dancia

Idag har jag äntligen fått träffa min nya BM och en bättre BM får man nog leta efter. Helt underbar rent ut sagt :D. Hon verkar väldigt mån om hur jag mår och erbjöd att få lyssna på hjärtljuden idag trots att de inte brukar göra det innan v.24 i graviditeten för hon tyckte att jag behövde lite positivt att tänka på med alla krämpor :).

Hon påminde mig att jag kan ringa mobilnumret och skicka sms när jag vill. Känns så ovant men riktigt skönt att ha en fullt kontaktbar BM. Tidigare BM har alltid varit väldigt svåra att få tag i.

Kollade HB värdet som jag misstänkte var alldeles för lågt men det låg på 128 så det var en stor lättnad :). Då slipper jag ta hemska järntabletter och klarar mig bra på multivitaninerna och allsidig kost :).

Urinodling skickad som jag får svar på nästa vecka.

• RocketQueen

Zvartaliljan: Vi beställde en Bugaboo Cameleon från Pramworld (som baby1112 tipsade om) och betalade lika mycket för en ny som en begagnad kostar på blocket. Så kika där om du ska ha en donkey, mycket bra hemsida och fort gick det.