• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PojkarnasMamma85
    Polarlantis skrev 2012-01-24 15:20:25 följande:
    Finns bara ett svar: I fin liten bäbis på din mage Flört 
    Fattar att det är asjobbigt dock!!
    Om det blir som sist så blir det en stor fin bebis
  • RocketQueen

Nej jag tror att man måste väga sig men min bm talar aldrig om för mig hur mycket jag väger. Om jag skulle gå upp för mycket eller för lite så säger hon till, annars får jag aldrig veta. Funkar bra för mig.

• Elvis Mamma
    Dancia skrev 2012-01-24 14:25:49 följande:
    Grattis polarlantis och ja88 :).

Äntligen kan jag också slappna av helt och njuta av tanken att det faktiskt blir ett barn till :). Allt såg jättebra ut och hon flyttade BF från den 23 till den 24 Juni, så idag är det exakt 5 mån kvar till BF :). Enligt BM som gjorde ultraljudet så väntar vi en flicka så jag är en av de få som bryter pojktrenden ;).

På väg hem passade vi på att svänga inom H&M där jag gjorde första inköpet till bebis :).ett 2-pack mössor till nyfödd med en rosett på och 2 par strumpor i vit/grå med texten "Born 2012" :)
    Va härligt att allt såg bra ut Stort Grattis till tjejen  Å va mysigt att få handla nått litet, det vill jag med men ska vänta tills efter nästa veckas tillväxt ultraljud då jag hoppas få veta kön
    Pojke född 060409. BF tvåan Juni 2012
  • Elvis Mamma

Å stort Grattis till alla andra som varit på lyckade ultraljud Så härligt å se alla små liven å alla fina magar i bildtråden

Pojke född 060409. BF tvåan Juni 2012
  • Baby1112

Jag är då pinkflower och ska gifta mig i april... Har en småknepig fråga... Är det någon som vet ungefär hur stor omkrets man har på magen (vid naveln) i vecka 32? Ska beställa klänning och vill ju inte gärna ha en för liten... När jag tog sf mått 32 och sen la en kudde och försökte mäta så blev det ca 99 cm. Nån som vet om det ens är nära? Fattar ju att alla har olika, men ungefär? Är 159 lång, så det mesta brukar hamna på magen... :)

• Dancia

Gud vad jag har blivit shoppingsugen idag efter Ultraljudet! Vill bara beställa vagnen, köpa kläder, filtar och allt möjligt :). Men får lugna fingrarna lite för det blir ganska dyrt att köpa allt på en gång och dessutom måste vi fixa mer plats här hemma också :).

• JennieJ

Förstår er som nojjar er med vikten efter 2 graviditer med kraftiga viktuppgångar så som 31 och 38 kilo känner jag mig ganska nojig vad jag denna gång ska sluta på då jag redan nu i vecka 21 ökat drygt 12-13 kilo :S men med bulimi och träningsnarkoman från ungdomen har jag mina hjärnspöken MEN konstigt nog inte så mycket under mina graviditeter vilket jag å bm så klart pratar mycket om! Som jag berättat innan så vägde jag 55 kilo vid inskrivningen med dottern 1999 och vid sista invägningen med pojken var vågen på 131 kilo och på mina 168 cm långa kropp var jag som en köttbulle!

• JennieJ

Sista invägningen med pojken var 2004 så ganska mycket att öka 76 kilo på knappt 4 år! Ber till Gud jag stannar innan 30 + denna gång! Måste träna bort de efter

• Binkelibana

Jag blev också shoppingsugen idag! Var inom Åhléns men hittade inget fint. Såg däremot att villervallas vårkollektion var superfin, så jag får nog slinka in där imorgon!

Har äntligen ul imorgon! Vill inte att bm ska berätta könet men däremot skulle jag gärna ta en titt och se om jag själv kan se. Någon som vet om de visar ifall man vill kika bara lite? ;)

Skulle gärna vilja ha en liten Ava eller Tyra, men har inte diskuterat med sambon än. Pojknamn är helt tomt... Storebror heter Wille.

• Uddabus

Ligger på 7-8 kg sen jag blev gravid o är i v 22...

Sen inskrivning ca 5 kg... Jag nojjar för att jag vet hur lång tid det tog för mig o gå ner efter förra...