• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillaGrynet

Är så ledsen ringde försäkringsbolaget idag ang vagnen som jag blivit bestulen på i cykelrummet.. Hade åkpåse, filt, fårskinn liggandes i den.. Men det enda jag får är ersättning för vagnen vilket blir självrisk + avdrag för ålder på vagnen.. Vilket innebär att jag inte kommer få ut ett skit! 1500 kr + avdrag för ålder.. Vagnen är inköpt 2009 å kosta 2300.. Tydligen spelar det ingen roll om di blir av med vagnen i trappuppgången eller i ett låst cykelrum så länge fler än du har nyckel till utrymmet Så fick rådet att ta med mig vagnen upp i lägenheten i fortsättningen. Om inte alla tillbehör som fårskinn åkpåse osv.. Eftersom det inte ersätts.. Fråga oxå om det gör nån skillnad att låsa fast eller förankra vagnen i något i cykelrummet .. Det gör det inte utan det enda som han den otrevlige på försäkring bolaget sa är att det blir svårare att ta den men ersättning blir densamma.. Känns surt eftersom jag lånat vagnen så nu får jag köpa en ny till ägaren Å alla tillbehör för sammanlagt ca 2500 är bara förlorat

• Baby1112

Lilla Grynet: fy vad tråkigt! Har du inget källarförråd du kan ha vagnen i? Vi bodde på tredje våningen utan hiss innan vi köpte hus. Vagnen fick inte plats i cykelförrådet, så vi städade ur källarförrådet och hade vagnen där. Tyckte dock det var sjukt jobbigt att släpa ut den varje gång genom x antal dörrar så vi flyttade ganska snabbt, men det är en annan historia... :)

• zenoble

Hej på er, och grattis till alla ni som varit på rul!! kul Glad

Måste bara fråga, håller ju på med inskolning till sonen och nu är det så att de sover ju utomhus efter lunch så jag måste köpa en åkpåse för det är ju så kyligt nu. Ni som har/haft emmaljungas quadrolift/mjuklift tror ni den går att ha som åkpåse i en annan vagn? tänker om den bara passar emmljunga.. Ska ju ändå köpa en sådan sen till bebisvagnen så tänkte om jag kunde köpa den redan nu och ha till sonen på dagis så länge. Glad

Ha en fin kväll {#emotions_dlg.flower}

• LillaGrynet

Jo har ett källarförråd med hänglås men där går inte vagnen in.. Bara ett litet med hyllor i.. Matkällar förråd eller va man kallar det;) sen finns det lite andra små rum men där har ju alla i huset nyckel till

• Elvis Mamma

Idag kände både jag & sambon sparkar utanpå magen för första gången! Äntligen, som man längtat! Fick ju bekräftat på RUL att moderkakan är i framvägg som jag misstänkt å nu äntligen känner jag den lilla varje dag EN sån lycka!

Pojke född 060409. BF tvåan Juni 2012
  • PojkarnasMamma85
    Moa Li skrev 2012-01-24 21:36:36 följande:
    Pojkarnasmamma85: Oj, varför det? Kram
    Har haft en jobbig dag, sonen var hemma från förskolan då han hostat hela natten. Jag har ont pga min svåra foglossning och sonen trotsade/bråkade/gnällde sig igenom dagen. Han vägrade sova middag, vilket resulterade i att han slocknade i min famn vid 15-tiden vilket i sin tur resulterade i en förjävlig nattning! Han krånglar med nattningen de senaste veckorna, vägrar att sova fast han är trött.

Det plus att jag då aldrig fick någon egentid idag och så grav.hormoner gör att jag blev väldigt ledsen och nedstämd. Hoppas bara att det går över, hade förlossningsdepression med sonen och det tänker jag inte ha en gång till, om jag får bestämma!

Känns dessutom som att vi aldrig kommer hitta den där bra begagnade vagnen som jag vill ha *suck*

Imorrn är en ny dag som tur är