• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • ja88

Jag föreslog Emanuel för sambon efter ultraljudet och han verkade gilla det Glad Men vi får se, är dock det enda pojknamn jag riktigt fastnat för hittills! Adrian heter blivande storebror och jag tycker det passar rätt bra ihop också!

• ja88

Är det någon som har erfarenhet av lågt sittande moderkaka? För det hade jag visst, den var lite låg och i framvägg sist också men då kunde de iaf se tydligt att den slutade innan inre livmodermunnen... men hon vågade inte lova det denna gång så jag ska få göra ett ultraljud till ca vecka 33 för bedömning av det. Men hon sa att oftast är det ingen fara så jag försöker att inte ta för allvarligt på det...

• Havsjungfrun
    ja88 skrev 2012-01-24 18:41:01 följande:
    Är det någon som har erfarenhet av lågt sittande moderkaka? För det hade jag visst, den var lite låg och i framvägg sist också men då kunde de iaf se tydligt att den slutade innan inre livmodermunnen... men hon vågade inte lova det denna gång så jag ska få göra ett ultraljud till ca vecka 33 för bedömning av det. Men hon sa att oftast är det ingen fara så jag försöker att inte ta för allvarligt på det...
    Har en komips som hade förliggande moderkaka med yngste sonen. Upptäcktes när hon fick en störtblödning. Hon fick ligga inlagd och stilla och skulle så bli fram till förlossningen, var då ca. 2 månader kvar till bf. Fick dock komma hem efter ett par veckor men vara i stillhet och åka superakut in om hon skulle börja blöda igen. Hon snittades 2-3 v. före bf. Hoppas att den växer med upp för dig! Bra att de håller koll på den.
  • JennieJ
    Uddabus skrev 2012-01-24 18:33:12 följande:
    Ligger på 7-8 kg sen jag blev gravid o är i v 22... Sen inskrivning ca 5 kg... Jag nojjar för att jag vet hur lång tid det tog för mig o gå ner efter förra...

Har fullförståelse! En del ser man knapp att dom varit gravida efter 4-6 veckor medans en annan ser ut att vara jätte gravid långt efter
  • ja88
    Havsjungfrun skrev 2012-01-24 18:51:13 följande:
    Har en komips som hade förliggande moderkaka med yngste sonen. Upptäcktes när hon fick en störtblödning. Hon fick ligga inlagd och stilla och skulle så bli fram till förlossningen, var då ca. 2 månader kvar till bf. Fick dock komma hem efter ett par veckor men vara i stillhet och åka superakut in om hon skulle börja blöda igen. Hon snittades 2-3 v. före bf. Hoppas att den växer med upp för dig! Bra att de håller koll på den.
    Usch vad läskigt :( Är ju komplikationer man oroar sig för, men som sagt man får försöka låta bli att ta ut något i förskott. Oftast är det ju lugnt och moderkakan växer med upp. Vet av tidigare erfarenhet att graviditeten blir väldigt lång och påfrestande om man ska oroa sig för allting dagligen...
  • MarieG81

Har sett att många skriver att ni har foglossning, hur känns det? Jag har haft så ont idag nere på höger sidan, strax ovanför höften, kan det va foglossning eller är det bara livmodern som växer?

• PIO

Dancia- å va kul med någon mer som ska få en tjej :) ja lr hur blir man sugen på att handla. Så blev ja oxå efter ultraljudet. Ville åka o köpa massa bebiskläder :) men sen efter att ja blev inlagd förra helgen så vågar ja inte köpa nånting än :/

• gizmolarson

JennieJ- åhh tack eller va man säger.. Här är en till som ligger på 13-15 kilo... Inte så roligt.. Men men bara att ta tag i det sen.. Gick upp 16 med första å 20 med andra.. Får se vart detta slutar :-/

• Uddabus

Det kan vara ischias nerven som bråkar... Min foglossning känns i hela bäckenet... Som om allt håller på att gå sönder... Smärtsamt som fan...

• sophieand

Hej igen. Var ett tag sen nu igen. Är inne å läser dagligen, men skriver sällan. Jag väntar också en tjej(troligen, lite halv svårt att se tydligen) en riktig karatekicka..ojoj va det sparkas i magen.
    Har lite vagn panik... Vet inte alls vad jag vill ha. En lättvagn så man langa storebror på ståbräda utan att behöva ta i för kung å foster land för att svänga, som även kan gå i terräng då jag bor norrut. Ngn som har förslag? Funderar över en mountain buggy. Ngn som har erfarenheter med den?