• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen

Nu har jag fått mitt nya schema för mina 50% och det ser verkligen toppen ut. Känns hur bra som helst och jag tror att jag kommer att orka jobba i stort sett hela vägen med det här schemat. Skönt!

• zenoble
    Binkelibana skrev 2012-01-26 12:18:30 följande:
    Det såg inte så bra ut, den nya bm kunde inte heller se skiljeväggen. Ska träffa en läkaren på sjukhuset imorgon, får se vad han säger. Bm ville inte säga nåt alls om vad det kan vara eller hur man går vidare... Så ledsen nu!

Sorry om jag drar ner stämningen eller smittar med oro.
    Åh vad jobbigt! får hoppas det går bra för dig imorgon, lycka till! styrkekramar!
  • zenoble

Har varit inne på babyproffsen nu och beställt en vagn, EL nitro city med citykorg och quadrolift. Vitt läder. Den skulle komma in redan om 3 veckor, så dår får sonen ha den som sovvagn på dagis tills bebben kommer! Glad
  • zenoble
    RocketQueen skrev 2012-01-26 14:53:57 följande:
    Nu har jag fått mitt nya schema för mina 50% och det ser verkligen toppen ut. Känns hur bra som helst och jag tror att jag kommer att orka jobba i stort sett hela vägen med det här schemat. Skönt!
    Vad bra att du är nöjd med dina timmar! det är ju trots allt några månader kvar.. Vad får man för att man sliter ut sig i onödan liksom? blir ju bara jobbigt för en själv..

Jag fasar för på onsdag då jag ska börja jobba igen. Kan glädja mig åt att inskolning med prinsen går kanon i alla fall! Tungan ute
  • Havsjungfrun
    Binkelibana skrev 2012-01-26 12:18:30 följande:
    Det såg inte så bra ut, den nya bm kunde inte heller se skiljeväggen. Ska träffa en läkaren på sjukhuset imorgon, får se vad han säger. Bm ville inte säga nåt alls om vad det kan vara eller hur man går vidare... Så ledsen nu!

Sorry om jag drar ner stämningen eller smittar med oro.
    Håller tummarna för ert lilla pyre! Kram
  • Havsjungfrun
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-26 14:13:23 följande:
    Lite rolig tröja jag hittade på nätet, massa fina mammakläder. Men jag har ju som sagt shoppat klart för denna månad Förvånad!!!!

Tur att det snart är ny månad då ;)
  • PojkarnasMamma85

Idag har jag varit på typ vatten-sjukgymnastik. Fick ont i vänstra fogen efter halva passet typ (15 min) men sen blev det bättre och gjorde till slut inte ont. Men kände mig som en invalid efteråt! Men nu känns det faktiskt rätt okej i kroppen Det var en bassäng på vårdcentralen och vi var en grupp människor där, och alla hade sitt individuella program så körde man efter sin förmåga i sin takt. Riktigt skönt och behagligt faktiskt!

• Tesssi
    Pepita skrev 2012-01-26 13:14:18 följande:
    Tror inte du ska vara orolig. Jag är i vecka 21+3 och känner inte direkt några sparkar men på UL var det en frisk liten krabat. Så jag försöker inte oroa mig vilket vissa dagar är svårare än andra.
    Jag är i v.21+1 och känner än så länge bara små buffar (från utsidan). Maken har inte känt något heller än. Så vi är fler i samma sits. Vi får försöka att inte oroa oss  {#emotions_dlg.flower}
  • lycka 4

åhh fick precis en bild på ett possetivt grav test från min bästa vän =) Hon har haft två missfall nu på kort tid å jag hoppas innerligt att detta går vägen =)