• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • ja88

v 19+1! Känner någon buff då och då men inte så mycket och inte utanpå. Det oroar mig dock inte, sist kände jag inte tydligt förrän vecka 22 nånting och efter det blev det snabbt mer frekvent. Krabaten på UL var ju mycket sprattlig det man såg iaf :) och moderkakan i framvägg även denna gång, det dämpar en del.

Själv ska jag gå ut på praktik inom äldreomsorgen vecka 6-10 eftersom jag läser omvårdnad på komvux... spännande men visst oroar man sig lite över att inte mäkta med. Vet inte alls hur tufft det kommer bli eller vad de förväntar sig av en student som går sin första praktik. Heltid ska det ju vara och det i sig kan bli tufft som det känns vissa dagar när man blir sliten och trött bara av att vara på benen och "igång" några timmar, medan andra dagar är bättre. Men jag får försöka ta det i min takt och hoppas på lite förståelse - praktik gör man väl för att lära sig, inte för att slava och göra de anställdas skitjobb. Och de flesta som har normala graviditeter jobbar ju faktiskt som vanligt runt vecka 21-26 som jag kommer vara i.

• stjärnfrukt

Åh min dotter (nästan två år) fick känna lillebror sparka, flera gånger, nu på morgonen! Nu har alla i familjen fått känna honom sparka. Hjärta

• Beckan91

Är i vecka 22 och har inte kännt en enda spark på utsidan, men har moderkakan i framvägg så beror väl på det. Känner bebisen dagligen nu, så antar att jag j´kommer känna på utsidan när h*n blivit starkare

• gammelmamma

Tack för alla stöttande ord angående sparkar, nu känner jag mig lugnare, det kändes som alla här på tråden kände massor. Ser ni någon signatur på mig?

• MarieG81

Är jättenervös! Vi har lagt ett bud på ett hus och under 24 timmar har ingen annan budat! Detta kan inte vara bra för kroppen att behöva stå ut så länge och bara gå och vänta ;) Jag försöker hålla mina förhoppningar nere men för varje timma som går så känns det ju som en timme nämre till att huset blir vårt. 

Gammelmamma: ja, din signatur syns =)

• IdaElinLivia040611

Promenerade hem efter lämning på dagis idag, men gud va långsamt jag går. Jag får lixom ont över blygdbenet och kan inte gå snabbt. Inte alls ont i bebis magen eller några samandragningar utan bara en konstig obehaglig känsla. Kan va fogarna kanske. Det måste se jätte roligt ut när jag går för det är verkligen ankstilen. Och med vinterjacka på syns det ju inte att man har mage än Tungan ute.
    Men det e så skönt å gå. Jag är ju sjukskriven och ska ta det lugnt. Men det går ju så bra med tappen att jag sakta makar mig ut lite nu. Känns så himla hemskt att bara va inne jämt så jag njuter av varje minut ute.

Har börjat äta riktigt bra mat nu också. Lagar mat mest hela dagarna och kör på olika sallader till lunch, och mycket vegetariskt till middag.
    Undviker allt sött, bara nån bit mörk choklad till kaffet. Märker hur mycket kosten gör för hur man känner sig. Blir pigg plus att man känner sig duktig. Och bromsar kilon på vågen gör man ju också Glad .

Det känns riktigt bra att vara gravid nu, känner att man kommit in i den där "glowen" som alla tjatar om. Håller väl i sig ett par veckor tills det börjar bli tungt.

Trevlig helg på er mammisar {#emotions_dlg.flower} .

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • gammelmamma
    MarieG81 skrev 2012-01-27 10:14:32 följande:
    Är jättenervös! Vi har lagt ett bud på ett hus och under 24 timmar har ingen annan budat! Detta kan inte vara bra för kroppen att behöva stå ut så länge och bara gå och vänta ;) Jag försöker hålla mina förhoppningar nere men för varje timma som går så känns det ju som en timme nämre till att huset blir vårt. 

Gammelmamma: ja, din signatur syns =)

JAg håller tummarna för att huset blir ert. Bra då vet jag att signaturen syns. Det var någon som skrivit att den svarat anonym på ett inlägg om oro över uteblivna sparkar. Jag gjorde ett sånt inlägg för ett tag sen men då var det nog någon mer som gjort det;) 
  • Havsjungfrun
    gammelmamma skrev 2012-01-27 10:28:13 följande:

JAg håller tummarna för att huset blir ert. Bra då vet jag att signaturen syns. Det var någon som skrivit att den svarat anonym på ett inlägg om oro över uteblivna sparkar. Jag gjorde ett sånt inlägg för ett tag sen men då var det nog någon mer som gjort det;) 

Alla signaturer är för tillfället dolda så det kan mycket väl ha varit ditt svar.

Är hemma med sjuka barn idag. Idag har de i alla fall bara lite förhöjd temp och även hostan är bättre så jag hoppas att de snart är på benen igen. Lite skönt med en extra hemmadag i alla fall för en trött mamma. Resten av veckan har svärföräldrarna och maken tagit hand om dem så idag är det min tur. 

• Havsjungfrun

Gisses vad Lill-Skrutt rumsterar runt i magen just nu! Måste slå kullerbyttor Glad

• lycka 4
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-27 10:25:12 följande:
    Promenerade hem efter lämning på dagis idag, men gud va långsamt jag går. Jag får lixom ont över blygdbenet och kan inte gå snabbt. Inte alls ont i bebis magen eller några samandragningar utan bara en konstig obehaglig känsla. Kan va fogarna kanske. Det måste se jätte roligt ut när jag går för det är verkligen ankstilen. Och med vinterjacka på syns det ju inte att man har mage än Tungan ute.
    Men det e så skönt å gå. Jag är ju sjukskriven och ska ta det lugnt. Men det går ju så bra med tappen att jag sakta makar mig ut lite nu. Känns så himla hemskt att bara va inne jämt så jag njuter av varje minut ute.

Har börjat äta riktigt bra mat nu också. Lagar mat mest hela dagarna och kör på olika sallader till lunch, och mycket vegetariskt till middag.
    Undviker allt sött, bara nån bit mörk choklad till kaffet. Märker hur mycket kosten gör för hur man känner sig. Blir pigg plus att man känner sig duktig. Och bromsar kilon på vågen gör man ju också Glad .

Det känns riktigt bra att vara gravid nu, känner att man kommit in i den där "glowen" som alla tjatar om. Håller väl i sig ett par veckor tills det börjar bli tungt.

Trevlig helg på er mammisar {#emotions_dlg.flower} .
    Min foglossning har alltid varit koncentread med smärta över blygdbenet så det kan nog vara så att det är foglossning