• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble
    Binkelibana skrev 2012-01-26 09:01:00 följande:
    Lyckades få en ny ul-tid idag kl 11. Har knappt sovit inatt, oron har bara stegrats. Håll era tummar att allt ser bra ut, och att det bara var en dålig vinkel igår...
    Lycka till, det går säkert jätte bra! {#emotions_dlg.flower}
  • PojkarnasMamma85

Någon som har något bra tips på hur man blir typ gladare? Känner mig så nere nu eller som att jag håller på att ramla ner totalt. Kravlar typ på dikeskanten och försöker göra så jag tar mig upp därifrån men det är så svårt! Jag är jätteglad för lille Harry och allt annat känns också bra förutom att tålamodet inte är vad det borde med en trotsig 2-åring.

Aja, idag händer det lite saker i alla fall. Svärmor kommer hit efter lunch nån gång och städar åt mig och sen kl 15 ska jag prova på sjukgymnastikens vattengympa för gravida med besvär

• PojkarnasMamma85
    JennieJ skrev 2012-01-25 22:18:52 följande:
    Denna lista skulle jag vilja stå med i dok med IPhone kan jag inte själv! Så vill någon vara jätte snäll att sätta in kille för mig är jag jätte tacksam :)
    Är det du som har bf 11 juni?
  • Dancia
    LillaGrynet skrev 2012-01-25 23:05:19 följande:
    Danica: Utför alla 3D UL?! För står inget på deras hemsida som jag kan hitta..

3D UL är skithäftigt :). Man ser mycket mer och det är inte läskigt :). Nej det är inte säkert att barnmorskemottagningen i Göteborg gör 3D. Vad ska du betala för det? Ett 3D UL kostar 1000 kr på emmakliniken i Göteborg :).
  • gammelmamma

Hur gör man när man ska svara på ett inlägg och vill visa det så som ni gör? Att det blir en liten grå ruta liksom?

I natt har jag sovit ganska okej. Har somnat om fort när jag har varit uppe hos dottern eller på toa:) Däremot har jag nog en ordentligen förkylning på gång, vilket är jätteovanligt för mig.

Jag är halvvägs så nu börjar nedräkningen:) Dessutom kommer jag bli mormor inom en månad så då kommer tiden gå lite fortare.

Jag är alltså i 20+0 i dag och känner inga direkta sparkar, skulle ni vara oroliga. Jag skulle vilja kolla det lilla livet så det inte är något somär fel, jag är ju gammal också så jag är så orolig hela tiden.     

• RocketQueen

Igår sa ja ju att jag skulle träffa min chef och diskutera arbetstider i och med min halvtidssjukskrivning. Jag åkte in till jobbet bara för detta (bor strax söder om Stockholm, jobbar precis vid centralen, dvs 30 min enkel resväg) kommer dit 45 innan utsatt tid för att jag trodde att hon redan var där. Icke. Väntar, klockan blir ett, ingen kommer väntar till två, ingen kommer. Då ledsnade jag och gick och köpte semlor istället. Skickade iväg ett mail till henne på eftermiddagen när jag kom hem, fick svar halv elva på kvällen att hon trodde det var tisdag. Kul. Men jag fick arbetstider för idag iaf så får vi diskutera idag hur jag ska jobba sen. Men idag får jag iaf jobba 14.45-19.45 istället för 18.45-05.15 som jag egentligen skulle så det känns bra. Men jag slösade verkligen bort en hel dag.

• RocketQueen

Pojkarnasmamma: Jag ska också prova vattengympa för gravida, nästa vecka blir mitt första tillfälle, räknar helt med att det hjälper not fogarna. Vi får väl se...

• RocketQueen

Här får man hoppa in precis när man vill på vattengympan men det är ett privat ställe så man betalar allt själv, det är inte på sjukhuset sas.