• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillaGrynet

Tjejer om ni bara visste hur nyfiken jag är nu på vad som ligger i magen.. Räknar ner till 27 feb o köns-UL nu Ska bli så kul o se bebben igen å hoppas h*n är samarbetsvillig :) Hur många pojkar å flickor väntas här nu?

• JennieJ

En till som känner sig väldigt nere och framför allt väldigt trött! Och detta pga sömnbrist då jag knappt sover på nätterna pga fogarna! Deppig och nere känner jag mig mest för att jag är så begränsad och även de pga fogarna :( inga promenader och städa å allt de alldagliga gör att fogarna gör ont! I mina två andra graviditer älska ja verkligen att vara gravid men denna gången glädjs jag inte alls utan önska bara veckorna snabbt rullar på till juni så jag får ha min gosse i famnen och gå långa hinderfria promenader tillsammans med min stackars hund jag helt har försummat sedan veckor tillbaka!!

• JennieJ
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-01-25 21:23:17 följande:
    Vore det inte kul med en liten lista på pojkar och flickor?

Tycker de skulle vara toppen :))
  • PojkarnasMamma85
    JennieJ skrev 2012-01-25 21:28:22 följande:
    En till som känner sig väldigt nere och framför allt väldigt trött! Och detta pga sömnbrist då jag knappt sover på nätterna pga fogarna! Deppig och nere känner jag mig mest för att jag är så begränsad och även de pga fogarna :( inga promenader och städa å allt de alldagliga gör att fogarna gör ont! I mina två andra graviditer älska ja verkligen att vara gravid men denna gången glädjs jag inte alls utan önska bara veckorna snabbt rullar på till juni så jag får ha min gosse i famnen och gå långa hinderfria promenader tillsammans med min stackars hund jag helt har försummat sedan veckor tillbaka!!
    Känner igen mig totalt! Jag kan inte ta ens korta promenader, att städa är bara att glömma...då jag har mina bra dagar klarar jag av att tömma/starta diskmaskinen och ta mig ner till tvättstugan (en trappa ner) och dra igång den. Det gör väl en rätt nere antar jag men man borde ju kunna hålla humöret uppe på nåt sätt, vet bara inte hur. Är väldigt lätt att bli kvar där nere så att säga... Tur att jag har sonen som oftast lyser upp tillvaron, även om han kan vara en riktig liten trasselsudd ibland!
    JennieJ skrev 2012-01-25 21:29:02 följande:
    Tycker de skulle vara toppen :))
    Yeah
  • Binkelibana

Fy fasen, har googlat en massa om ultraljudsbilder och andra bilder på hjärtan. Stirrat upp mig totalt! Hur ska jag kunna vänta två veckor på besked? Undra om det går att få en tid denna veckan om jag ringer tidigt imorgonbitti? Nästa vecka försvinner, då är vi på skidsemester..

• MissFörstånd

Jag ska söka graviditetspenning men jag vet inte riktigt vad ja ska skriva på papperen. Vill så gärna få gå hem men jag tvivlar på att de godkänner det.

Vore ju kul med en lista för oss som inte vill veta kön också faktiskt!

• Minimor78

Var på ultraljud idag & blev framflyttad från den 20 till den 25 juni.
    Maken ville inte veta vad det var för kön, men jag misstänker att det är en tjej på det lilla jag kunde se.
    Har sett ganska många ultraljud tidigare, men det kan ju vara knepigt att se... Återstår att se om jag har rätt, men efter 2 pojkar så skulle det vara kul med en liten tjej  Baby