• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen
    Beckan91 skrev 2012-01-27 09:26:24 följande:
    Är i vecka 22 och har inte kännt en enda spark på utsidan, men har moderkakan i framvägg så beror väl på det. Känner bebisen dagligen nu, så antar att jag j´kommer känna på utsidan när h*n blivit starkare
    Precis så är det för mig också. Känner också bebisen varje dag men än så känns det inget på utsidan. Maken blir lika besviken varje gång stackarn Är också i v.22 och har moderkakan i framvägg så det är väl inte så konstigt.
  • zenoble

Gav mig också ut en sväng idag, tänkte ta en lätt joggingrunda i spåret men magen var alldeles för tung framåt så fick bli en rask promenad med hunden istället Flört Bor nära slottet här och trappan i skogen upp dit höll på att ta död på mina ben, lär ha träningsvärk imorgon! skönt att man rört lite på sig i alla fall..
    känns lättare med graviditeten med nu tycker jag, hoppas det fortsätter att göra det! Har verkligen varit i en svacka.

• Lina007

Är det fler med rejäl molvärk och sammandragningar? De tre senaste dagarna så har jag haft det, magen blir stenhård som en boll och det strålar ut längs benen. Inte det minsta skönt faktiskt och inte när det hjälper föga med het vetekudde och Alvedon. :P

Trodde först det var lillasyster som levde rövare men då det är så ihållande så var jag tvungen att söka fram det på nätet igår. :P

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • IdaElinLivia040611
    Lina007 skrev 2012-01-27 11:52:43 följande:
    Är det fler med rejäl molvärk och sammandragningar? De tre senaste dagarna så har jag haft det, magen blir stenhård som en boll och det strålar ut längs benen. Inte det minsta skönt faktiskt och inte när det hjälper föga med het vetekudde och Alvedon. :P

Trodde först det var lillasyster som levde rövare men då det är så ihållande så var jag tvungen att söka fram det på nätet igår. :P
    Får lite samandragningar kvällstid, ett par tre stycken kanske. Annars e det ganska lugnt med det nu. Molvärk har jag inte längre. Hade sist i v 17-18. Vilken vecka är du i nu?
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Lina007
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-27 12:36:08 följande:
    Får lite samandragningar kvällstid, ett par tre stycken kanske. Annars e det ganska lugnt med det nu. Molvärk har jag inte längre. Hade sist i v 17-18. Vilken vecka är du i nu?

Jag är i v 22 (21+4).
    Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • IdaElinLivia040611
    Lina007 skrev 2012-01-27 13:13:04 följande:
    Jag är i v 22 (21+4).
    Det e nog livmodern som börjat träna. Å växer gör det ju så det knakar dessa veckor därav molvärken.  Inte skönt när det drar ihop sig. Jag kan få som tungt att andas vissa gånger och man känner hur hjärtat pumpar på.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • JennieJ

Suck då har man blivit sjuk! Feber, näsan rinner, ont i halsen och en hemsk huvudvärk! Anledningen är att igår blev jag stående i över 1 å en halv timme i flera minus grader väntande på pendeltåget! Inställda tåg och 2 fullproppade som man inte fick plats på! Så trött på västtrafik för varje gång de blir lite snö och minusgrader lamslås trafiken helt och tacken för de riktigt dålig nu! Har 38,2 i feber är de något att oroa sig för, Tanke på bebisen?

• Dancia
    JennieJ skrev 2012-01-27 14:12:07 följande:
    Suck då har man blivit sjuk! Feber, näsan rinner, ont i halsen och en hemsk huvudvärk! Anledningen är att igår blev jag stående i över 1 å en halv timme i flera minus grader väntande på pendeltåget! Inställda tåg och 2 fullproppade som man inte fick plats på! Så trött på västtrafik för varje gång de blir lite snö och minusgrader lamslås trafiken helt och tacken för de riktigt dålig nu! Har 38,2 i feber är de något att oroa sig för, Tanke på bebisen?
    Feber är ingen fara för bebisen när man tagit sig förbi första trimestern :). Men det är ju bra att ta febernedsättande så inte febern stiger alldeles för hög.
  • Dancia

JennieJ: Krya på dig förresten :). Förstår att det känns riktigt jobbigt att bli så sjuk. Det räcker gott och väl med tröttheten man redan har av graviditeten och foglossningssmärtor m.m.