• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

Herreguuud va förkyld ja har blivit. Hela familjen ligger nerbäddade i soffan framför tv:n. Så himla tråkigt att den skulle slå till såhär till helgen. Vi som skulle åka o kolla ny vagn imorgon. Får se vad vi orkar. De värsta med förkylning är att våran son har förkylningsastma så minsta lilla förkylning sätter sej i luftrören på honom o vi brukar ofta få åka in till sjukhuset o ligga inne med honom. Hoppas verkligen att vi slipper det denna gång. Vill verkligen inte att han ska bli så dålig nu när ja har så mycket sd o själv inte mår bra. Inge kul att behöva oroa sej för sonen oxå. Ne nu ska ja nog gå o lägga mej o sova en stund i sängen. Känner mej helt döö!!

• JennieJ
    Uddabus skrev 2012-01-27 14:27:54 följande:
    Nä du behöver inte oroa dig för bebis

Skönt att höra :) blir bara allmänt nojig
    Dancia skrev 2012-01-27 14:42:58 följande:
    Feber är ingen fara för bebisen när man tagit sig förbi första trimestern :). Men det är ju bra att ta febernedsättande så inte febern stiger alldeles för hög.

Okej!! I ärlighetens namn var de min man som lite skrämde upp mig då han läst på babycenters sida att feber inte var bra osv! Inte läst själv exakt vad det står dok
  • JennieJ
    Dancia skrev 2012-01-27 14:44:00 följande:
    JennieJ: Krya på dig förresten :). Förstår att det känns riktigt jobbigt att bli så sjuk. Det räcker gott och väl med tröttheten man redan har av graviditeten och foglossningssmärtor m.m.

Tack! Nä någon reserv energi har man inte direkt utan är som ett kolli verkligen och känns mer som man har över 40 graders feber
  • gammelmamma

Har varit hos BM i dag och lyssnat på hjärtljud så nu är jag lite lugnare igen:) Alla värden var bra så det är bara foglossningen som spökar. 

• Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2012-01-27 14:12:07 följande:
    Suck då har man blivit sjuk! Feber, näsan rinner, ont i halsen och en hemsk huvudvärk! Anledningen är att igår blev jag stående i över 1 å en halv timme i flera minus grader väntande på pendeltåget! Inställda tåg och 2 fullproppade som man inte fick plats på! Så trött på västtrafik för varje gång de blir lite snö och minusgrader lamslås trafiken helt och tacken för de riktigt dålig nu! Har 38,2 i feber är de något att oroa sig för, Tanke på bebisen?
    Under 39 grader är inte farligt med får du högre ska du ta febernedsättande. Krya på dig!
  • JennieJ
    Havsjungfrun skrev 2012-01-27 17:03:46 följande:
    Under 39 grader är inte farligt med får du högre ska du ta febernedsättande. Krya på dig!

Tack! Fått i mig två Alvedon vid två tillfällen idag och just nu orkar jag sitta uppe lite men är för rastlös för att bara sova! Tur man har mobilen att leka med :) länge sedan man gjorde så många uppdateringar på fb ;)
  • Tre Flickor
    Binkelibana skrev 2012-01-26 12:18:30 följande:
    Det såg inte så bra ut, den nya bm kunde inte heller se skiljeväggen. Ska träffa en läkaren på sjukhuset imorgon, får se vad han säger. Bm ville inte säga nåt alls om vad det kan vara eller hur man går vidare... Så ledsen nu!

Sorry om jag drar ner stämningen eller smittar med oro.
    Hur har det gått för dig idag? 
    Har tänkt på dig och hållit tummarna och hoppats att läkaren lyckats hitta skiljeväggen!
  • Havsjungfrun
    Tre Flickor skrev 2012-01-27 19:07:50 följande:
    Hur har det gått för dig idag? 
    Har tänkt på dig och hållit tummarna och hoppats att läkaren lyckats hitta skiljeväggen!
    Har också tänkt på er hela dagen och undrat hur det gått...
  • Uddabus

Min sambo är knäpp...

- älskling jag känner för att köpa någonting fint till dig..

- åh tack hjärtat det var väldigt gulligt...

Alltså jag pratar för dig nu...

Vet inte om ni förstod men han menade att jag skulle köpa något fint... Haha