• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ
    Binkelibana skrev 2012-01-26 12:18:30 följande:
    Det såg inte så bra ut, den nya bm kunde inte heller se skiljeväggen. Ska träffa en läkaren på sjukhuset imorgon, får se vad han säger. Bm ville inte säga nåt alls om vad det kan vara eller hur man går vidare... Så ledsen nu! Sorry om jag drar ner stämningen eller smittar med oro.

Håller tummarna för dig i morgon och hoppas de löser sig! Inte för jag riktigt heller vet vad vad de innebär men hoppas du får positivt besked
  • Pepita
    gammelmamma skrev 2012-01-26 09:47:12 följande:
    Hur gör man när man ska svara på ett inlägg och vill visa det så som ni gör? Att det blir en liten grå ruta liksom?

I natt har jag sovit ganska okej. Har somnat om fort när jag har varit uppe hos dottern eller på toa:) Däremot har jag nog en ordentligen förkylning på gång, vilket är jätteovanligt för mig.

Jag är halvvägs så nu börjar nedräkningen:) Dessutom kommer jag bli mormor inom en månad så då kommer tiden gå lite fortare.

Jag är alltså i 20+0 i dag och känner inga direkta sparkar, skulle ni vara oroliga. Jag skulle vilja kolla det lilla livet så det inte är något somär fel, jag är ju gammal också så jag är så orolig hela tiden.     

Tror inte du ska vara orolig. Jag är i vecka 21+3 och känner inte direkt några sparkar men på UL var det en frisk liten krabat. Så jag försöker inte oroa mig vilket vissa dagar är svårare än andra.
  • Pepita
    Det såg inte så bra ut, den nya bm kunde inte heller se skiljeväggen. Ska träffa en läkaren på sjukhuset imorgon, får se vad han säger. Bm ville inte säga nåt alls om vad det kan vara eller hur man går vidare... Så ledsen nu!

Sorry om jag drar ner stämningen eller smittar med oro.

Fy, vad jobbigt för er! Håller tummarna!
  • stjärnfrukt
    Det såg inte så bra ut, den nya bm kunde inte heller se skiljeväggen. Ska träffa en läkaren på sjukhuset imorgon, får se vad han säger. Bm ville inte säga nåt alls om vad det kan vara eller hur man går vidare... Så ledsen nu!

Nej men fy, förstår att du är ledsen! Jag vet inte om det hjälper lite men vi har iallafall ett par bekanta som födde en son med ett halvt hjärta, idag 2år senare är han pigg & glad och växer fint! Så det behöver inte betyda det värsta. Lycka till i morgon! {#emotions_dlg.flower}  
  • IdaElinLivia040611

Skönt att ni får prata med någon redan i morgon. Som andra skrivit så har jag ingen aning om vad det innebär. Hoppas på det bästa för er och skickar styrkekramar i massor {#emotions_dlg.flower}.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • IdaElinLivia040611

Lite rolig tröja jag hittade på nätet, massa fina mammakläder. Men jag har ju som sagt shoppat klart för denna månad Förvånad!!!!

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • lycka 4

Håller alla tummar för att allt går bra kram
  • lycka 4

Fan att jag aldrig lär mig ! Jag har sååå jädrans långtråkigt på dagarna så jag röjjer å möblerar om fixar å donar . Sen ligger jag å nästan gråter för att jag har så jävla ont .

Jag ska gå ut i garaget å leta fram bebis kläderna  från grabbarna å kolla vad jag har å inte har

• Uddabus

Haha jag har oxå sån lust att möblera om hela hemmet osv... Ska oxå ta in grabbarnas bebiskläder osv... Vet inte ens hur vi ska få plats med spjälsängen

• Uddabus

Har nog kommit på varför jag gått upp så pass... Jag äter ju nästan dygnet runt när jag jobbar natt...