• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

Någon kan i så fall lägga till vet ej i listan åt mig. Kan inte göra det via iPad.. Tack!

• JennieJ

Denna lista skulle jag vilja stå med i dok med IPhone kan jag inte själv! Så vill någon vara jätte snäll att sätta in kille för mig är jag jätte tacksam :)

• Dancia
    LillaGrynet skrev 2012-01-25 22:11:48 följande:
    Danica: Jag antar att det är ett vanligt UL jag ska göra.. För när jag bokade så sa jag enbart att jag ville boka tid för Köns-UL o dem fråga inget om 3D.. Gjorde köns-UL med sonen också å det var ett vanligt UL. Hur säkert är det är med köns-UL ,någon som vet?! 80%?

Var ska du göra UL:et? För på emmakliniken kostar ett UL i 3D bara 200 kr mer så det är det lätt värt :). När man gör könsUL så kan de säga vad det är med 99% säkerhet :). Om det är svårt för dem att se så får man ett gratis extra UL så de kan fastställa en annan gång.
  • LillaGrynet

Danica: Ska göra det på Barnmorskemottagningen i Göteborg om 3D inte är så mkt dyrare kanske man ska satsa på det.. Men ser man inte lite väl mkt.. Inte otäckt? För det blir väl tydligare?!:)

• Uddabus

Min lille bebis sparkade som bara den i natt.. Mysigt när man sitter i ensamhet på jobbet...

• JennieJ

God morgon tjejer hoppas allt är okej med er! Själv är jag helt färdig efter enbart 3 timmars sömn och dessutom fick jag kramp i höger vadd i natt ( första krampen denna graviditeten ) till en början vart jag rädd men tror de berodde på att jag var i ett mellan läge mellan sömn å vaken! Tror dessutom jag hantera de lite fel då jag idag har ont i själva fotfästet ( ovansidan ) istället för vadden och de är ju lovande eftersom man måste tvinga sig gå lite idag då de måste storhandlas mat och även lite kläder så som strumpor å annat tråkigt till barnen! Så aj aj mina fogar i eftermiddag å kväll! Hoppas ni alla får en bra dag å en sak till nu borde väl alla gjort sina rul eller? Tänkte man kunde säga grattis till alla och underbart med enbart positiva besked då vi alla vill ha en gla och positiv tråd där tråkigheter kan hålla sig borta! Vi hade våran dos av sådant dom första veckorna tycker jag!

• Polarlantis

Är nu officiell med släkten som nu är glada och nyfikna. Känns helknäppt! Har också liiiite svårt att fatta att magen nu bara kommer att bli större och större...har liksom inte fattat det ännu måste vara världens trögaste!
    Känner mig rätt glad och pigg men kan få ngn dipp och främst när jag tänker på mina hundar som jag kankse sedan inte kommer orka motionera tillräcligt och det ger mig så dåligt samvete...suck..mina små lurviga hjärtan! 

• Binkelibana

Lyckades få en ny ul-tid idag kl 11. Har knappt sovit inatt, oron har bara stegrats. Håll era tummar att allt ser bra ut, och att det bara var en dålig vinkel igår...