Polarlantis skrev 2012-01-31 13:27:16 följande:
Tack för ditt svar! Har du några bra tips på vad man kan äta och inte? Gör ont för allting just nu

Stressar inte alls, tycker jag själv iaf men jag kanske vilar lite väl lite...men känner mig pigg! Men maten är svårt, vad är snällt liksom? Tänkte jag skulle köra ngn "hemmakur" fre-sön med bara snällmat och ofta för att se om det hjälper i kombin med losec. Det står bara att man inte ska röka och dricka alkohol och kaffe överallt och inget av detta gör jag ju! Alla tips mottages tacksamt!
Hahaa du vill nog inte veta vad jag levde på!
Man får ju prova sig fram men följande är helt off limits för mej: röd paprika, stekt mat (allt!) väldigt fet mat (typ friterat osv), äpple (som jag älskar!) juicer, lösgodis, chips, kaffe...finns säkert mer som jag inte kommer på nu!
Jag levde på: mannagrynsgröt, kokt ris, fil&flingor (min mage tålde det så jag åt det till förbannelse) vatten banan kokta grönsaker... Men väldigt mycket mannagrynsgröt och fil&flingor... Jag blev rätt insnöad eftersom jag visste att det får jag inte ont i magen utav, så jag körde på det. Ris och typ kokad kyckling utan kryddor åt jag också en hel del.
Stressar jag, kommer det som ett brev på posten, och ibland stressar man ju utan att tänka på det... så försök o rannsaka dej själv. Inre stress osv...
Hoppas det ger med sig !! Prova Novalucol annars, funkar på mej...