• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Polarlantis
    carwho skrev 2012-01-31 11:14:44 följande:
    När jag väntade vårt första barn fick jag akut massiv magkatarr, ambulans till sjukhus och inlagd i ca en vecka. På sjukhuset fick jag nå supermedicin (förutom smärtstillande) som fick magen i bättre form. Väl hemma fick jag äta en kur med Omeprazol och sedan Novalucol vid behov. Börjar känna av magen nu igen (det är tydligen babyn som trycker uppåt och på något sätt gör det trångt för magsäcken/retar den enl läkarna) och knaprar Novalucol. Så än så länge har jag klarat mig med Novalucol...och att inte stressa och titta lite vad jag äter... 
    Tack för ditt svar! Har du några bra tips på vad man kan äta och inte? Gör ont för allting just nu Rynkar på näsan Stressar inte alls, tycker jag själv iaf men jag kanske vilar lite väl lite...men känner mig pigg! Men maten är svårt, vad är snällt liksom? Tänkte jag skulle köra ngn "hemmakur" fre-sön med bara snällmat och ofta för att se om det hjälper i kombin med losec. Det står bara att man inte ska röka och dricka alkohol och kaffe överallt och inget av detta gör jag ju! Alla tips mottages tacksamt!
  • Uddabus

Kokt mat... Ljust bröd osv fungerar på mig... Mjuk mat helt enkelt... Inget med syror.. Som äpple tex

• Polarlantis

Okidoki, blir en kul helg i matväg alltså...bara det hjälper!
    Hur är det med yogurt och mjölk osv?
    Frukt och juice var inte så bra förstod jag det som, är det något i den vägen som är snällare? Banan borde ju vara det, eller?

TACK alla för svar!!!

• carwho
    Polarlantis skrev 2012-01-31 13:27:16 följande:
    Tack för ditt svar! Har du några bra tips på vad man kan äta och inte? Gör ont för allting just nu Rynkar på näsan Stressar inte alls, tycker jag själv iaf men jag kanske vilar lite väl lite...men känner mig pigg! Men maten är svårt, vad är snällt liksom? Tänkte jag skulle köra ngn "hemmakur" fre-sön med bara snällmat och ofta för att se om det hjälper i kombin med losec. Det står bara att man inte ska röka och dricka alkohol och kaffe överallt och inget av detta gör jag ju! Alla tips mottages tacksamt!
    Hahaa du vill nog inte veta vad jag levde på!  
    Man får ju prova sig fram men följande är helt off limits för mej: röd paprika, stekt mat (allt!) väldigt fet mat (typ friterat osv), äpple (som jag älskar!) juicer, lösgodis, chips, kaffe...finns säkert mer som jag inte kommer på nu! 

Jag levde på: mannagrynsgröt, kokt ris, fil&flingor (min mage tålde det så jag åt det till förbannelse) vatten banan kokta grönsaker... Men väldigt mycket mannagrynsgröt och fil&flingor...  Jag blev rätt insnöad eftersom jag visste att det får jag inte ont i magen utav, så jag körde på det. Ris och typ kokad kyckling utan kryddor åt jag också en hel del.

Stressar jag, kommer det som ett brev på posten, och ibland stressar man ju utan att tänka på det... så försök o rannsaka dej själv. Inre stress osv...  

Hoppas det ger med sig !! Prova Novalucol annars, funkar på mej...  
  • Lilltroll1
    FiaA87 skrev 2012-01-31 13:16:06 följande:
    Jag har gått från 75C till 75E, jag fick hjälp att prova ut vilken storlek jag skulle ha i en butik när jag var i STHLM, hon meddelade att det antagligen komma sluta på minst 80F. Vilket känns helt sjukt, för jag tycker inte att de ser såå stora ut.. Sambon var iaf glad (fram tills för någon dag sen då det började komma lite "mjölk" eller vad det nu är det där första!)

Haha min sambo är oxå nöjd över dom betydligt större brösten som jag nu dras me :)
    Hans kvällsrutin består av att första smörja in min mage med "bristningsolja" och sen måste han(enligt han själv) kolla om dom växt något sen kvällen innan, vi får väl se om han är lika nöjd när man börjar "läcka" ;) 

Jag har totalt slutat med BH för då hade jag behövt köpa nya varje vecka tror jag o med 70En i strl är d inte lätt att hitta några alls, så jag har inhandlat sport BHar i olika storlekar  och jag tycker dom passar som handen i handsken för mig :)

Amnings BH tänker jag inte köpa förrens jag fått mjölk och kan mäta vilken strl jag behöver...  
  • Polarlantis
    carwho skrev 2012-01-31 14:03:43 följande:
    Hahaa du vill nog inte veta vad jag levde på!  
    Man får ju prova sig fram men följande är helt off limits för mej: röd paprika, stekt mat (allt!) väldigt fet mat (typ friterat osv), äpple (som jag älskar!) juicer, lösgodis, chips, kaffe...finns säkert mer som jag inte kommer på nu! 

Jag levde på: mannagrynsgröt, kokt ris, fil&flingor (min mage tålde det så jag åt det till förbannelse) vatten banan kokta grönsaker... Men väldigt mycket mannagrynsgröt och fil&flingor...  Jag blev rätt insnöad eftersom jag visste att det får jag inte ont i magen utav, så jag körde på det. Ris och typ kokad kyckling utan kryddor åt jag också en hel del.

Stressar jag, kommer det som ett brev på posten, och ibland stressar man ju utan att tänka på det... så försök o rannsaka dej själv. Inre stress osv...  

Hoppas det ger med sig !! Prova Novalucol annars, funkar på mej...  

Låter som en väldigt korrekt meny för en gravid...NOT Skrattande Mannagrynsgröt blir det ikväll! Yogurt går sådär bra det också men just nu går ju inte ens vatten så man får väl köra på några "säkra" kort och så körapå det hela veckan nu och bara säga luuuugn luuugn till magen...och definitivt rannsaka mig själv ang stress...helt enkelt försöka vila lite kanske? Tur jag lånat bra böcker och inte ska jobba imorgon! TUSEN TACK för råd!!!

lilltroll: haha! Låter som en typisk sak min karl skulle kunna säga! Bara måste faktiskt KOLLA om dom växt! Min kör med boobietest, nu är det dags! Dom är för söta!

• JennieJ
    Uddabus skrev 2012-01-31 12:29:22 följande:
    Satte man ett finger på bröstvårtan o höll en stund så stoppar det lite iaf...

Tack för tipset ska jag ta med mig denna gång
  • Uddabus

Idag känner jag mig som en strandad valross som när jag går ser ut som en vaggande gås...

Känner mig bara fe,t ful, floskig, hyn som är storporig o flammig o  skulle kunna gå o lägga mig o bara gråta...

Fy för att stå ut med detta i fyra månader till... Blä...

Min känsla idag...Usch iaf

• Lilltroll1
    Uddabus skrev 2012-01-31 16:08:14 följande:
    Idag känner jag mig som en strandad valross som när jag går ser ut som en vaggande gås...

Känner mig bara fe,t ful, floskig, hyn som är storporig o flammig o  skulle kunna gå o lägga mig o bara gråta...

Fy för att stå ut med detta i fyra månader till... Blä...

Min känsla idag...Usch iaf
    Jag känner likadant stor, flottig, finnig och allmänt ful är den generella känsla idag...

Men vi får se det positiva, att vi får en liten bebis att älska i slutändan :)