• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

JennieJ- hihi min bebis sparkar oxå som tusan bär ja spelar musik. Brukar spela lite takida för sen o jisses vilken fart de blir i magen :) lyckades filma en spark idag :) syns hur väl som helst nu utanpå magen. O vissa sparkar är jätte starka!

• zenoble

Har inte märkt någon skillnad på mina bröst sen jag blev gravid, bara stickningar emellanåt. Förra gången blev de gigantiska. Har ju samma storlek nu men med implantat och en del hud borttaget, op i maj förra året.. Hoppashoppas det är någon mjölk på g där inne!!

• JennieJ
    JennieJ skrev 2012-01-31 18:22:49 följande:
    Tack detta ska jag kolla upp med tider för vill inte missa detta :)

Åh så underbart :) min lilla sparkar mest neråt mot bäckenbenet och även om de händer att han sparkar ibland så magen hoppar till så missar jag de mest att känna med hand! Men skillnaden känns tydligt :)
  • carwho
    Polarlantis skrev 2012-01-31 15:20:21 följande:

Låter som en väldigt korrekt meny för en gravid...NOT Skrattande Mannagrynsgröt blir det ikväll! Yogurt går sådär bra det också men just nu går ju inte ens vatten så man får väl köra på några "säkra" kort och så körapå det hela veckan nu och bara säga luuuugn luuugn till magen...och definitivt rannsaka mig själv ang stress...helt enkelt försöka vila lite kanske? Tur jag lånat bra böcker och inte ska jobba imorgon! TUSEN TACK för råd!!!

lilltroll: haha! Låter som en typisk sak min karl skulle kunna säga! Bara måste faktiskt KOLLA om dom växt! Min kör med boobietest, nu är det dags! Dom är för söta!

Ja, jag gick på rätt mkt kontroller på MVC efter att jag legat inne på sjukhuset, sen vart jag inlagd en gång till i v 35. Så jag och MVC följde ju hela tiden att bäbisen mådde bra.... Annars var nog den dieten helt förkastlig för även ogravida!! Min BM sade alltid att " bäbisen tar det den behöver, det är du som tar stryk!" och visst var det så. Mina värden var skit efter förlossningen och det tog ett bra tag innan de blev bra..... (sen blev jag på smällen igen och mina värden sjönk IGEN!

• Dancia

Alltså jag börjar bli riktigt less på att inte få.någon ordentlig hjälp mot dessa sammandragningar.

Jag började få SD rätt så ofta i förmiddags men de gjorde inte så jätteont så jag tog det mest lugnt och kunde somna en stund vid 2-tiden. Vid 3-tiden vaknade jag av en JÄTTE sammandragning som gjorde så ont att jag inte kunde ligga still och fick flåsa mig igenom. Sedan fick jag flera påföljande lika smärtsamma och tog panodil och duschade varmt, inget hjälpte. Ringde min BM för att höra om det kommit in något svar på min urinodling från igår och det hade det inte. När hon hörde hur svårt jag hade för att prata under samandragningarna sa hon till mig att åka in till gynakuten direkt.

Väl där inne såg alla prover bra ut, till och med urinstickan. Livmodertappen var opåverkad (tack och lov) och min lilla tjej när bra inne i magen.

Jag frågade om de kunde kolla efter GBS på tappen men hon sa att det visar sig på urinodlingen om jag har GBS. Men vad jag förstått det som så är det ju inte alltid det gör det?

Jag har läst om andra gravida här på fl som berättat att de haft GBS på livmodertappen och fått kåvepenin och att SD blivit mycket bättre efter det. Men på mig ville de inte ens ta något prov??

Ursäkta ett väldigt långt inlägg men hoppas att någon orkade läsa och kanske känner någon eller själva har någon erfarenhet av detta?

• Dancia
    NinnaBus skrev 2012-01-31 18:09:20 följande:
    Tror bebis har vänt på sig lite...

Förut låg han med ryggen ut och sparkade bara innåt.

Men efter en del rumlande där inne så har han börjat sparka en del utåt också nu...

Så idag var första gången sambon kunde känna sparkarna ordentligt.

Mysigt...

Ni som haft mycket sammandragningar...

Har ni fått som träningsvärk efteråt?

Öm i hela magen, men sammandragningarna har minskat... Bara haft ett par st idag...

Fick inget vettigt svar av bm...

Det känner jag verkligen igen. Jag har ju iof fortfarande massa SD nu men jag har som träningsvärk emellan och det gör ont att gå upprätt.
  • Baby1112

Värst vad allas tuttisar drar iväg. Här börjar vi på 70B och slutar nog som förra gången på 75C. Lagom... I övrigt känner jag mig sjukt snygg och på G istället för glåmig och trött, som jag kände mig hela förra grav. Hoppas det håller i sig... Känns mysigt och bra att knata fram med magen i vädret! Det får vem som helst på bra humör! :) Dags att sova min skönhetssömn... :D God natt!

• gammelmamma
    Baby1112 skrev 2012-01-31 21:39:13 följande:
    Värst vad allas tuttisar drar iväg. Här börjar vi på 70B och slutar nog som förra gången på 75C. Lagom... I övrigt känner jag mig sjukt snygg och på G istället för glåmig och trött, som jag kände mig hela förra grav. Hoppas det håller i sig... Känns mysigt och bra att knata fram med magen i vädret! Det får vem som helst på bra humör! :) Dags att sova min skönhetssömn... :D God natt!

Härligt, grattis till dig:)
  • NinnaBus
    Dancia skrev 2012-01-31 21:32:27 följande:
    Det känner jag verkligen igen. Jag har ju iof fortfarande massa SD nu men jag har som träningsvärk emellan och det gör ont att gå upprätt.
    Ont att gå upprätt... samma här...
    Och öm när man tar på magen...
    SD har minskat hos mig... Fick rådet att vila så har legat på soffan sen i söndags... Bara varit uppe kortare stunder.
    Har haft mycket mer ont i magen och ryggen idag än vad jag hade igår, men upplevt att sammandragningarna varit mindre och färre... Bara haft ett par som varit jobbiga...
    Visst, magen blir spänd i mellanåt, men inte sådär stenhård... Bara lite halvhård... Så vet inte riktigt om man ska räkna det som sammandragningar då eller inte...

Vad är GBS?