• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ
    Uddabus skrev 2012-01-31 16:08:14 följande:
    Idag känner jag mig som en strandad valross som när jag går ser ut som en vaggande gås...

Känner mig bara fe,t ful, floskig, hyn som är storporig o flammig o  skulle kunna gå o lägga mig o bara gråta...

Fy för att stå ut med detta i fyra månader till... Blä...

Min känsla idag...Usch iaf
    Tyvärr känner ja mig ständig sådan nu förtiden =(
  • emma78

OJ vad glad jag är nu!!!! "vågade" mig på att ställa mig på vågen idag......hade bara gått upp 4 kg sedan inskrivning!!! trodde utan att överdriva att det var 14kg!!! JIPPiiiiI!!!!!   jag är stor som ett hus men just nu känns det inte som att det spelar någon roll.....vet att jag hade gått upp lite innan inskrivning men vet inte exakt hur mycket,så jag får räkna från inskrivning:))
    Tuttarna ska vi inte prata om......vattenmeloner!!Och vårtgårdarna ska vi inte tala om......
    Undrar bara vad som finns i dom stora tuttarna,för jag har aldrig haft nån mjölk iaf......men denna gången kanske allt funkar som det ska:)  

• Havsjungfrun

Jisses vilka tuttar ni har tjejer! Här är en som har och har alltid haft B-kupa oavsett graviditet, amning eller normaltillstånd. Först denna graviditeten kan jag tycka att de växt lite och kanske ev. skulle kunna behöva en större bh.

Ang. magen så har jag under tidigare graviditeter använt Gaviscon och tyckt att det funkat bra. Denna gången går de bara inte ner utan tycker att Vishyvatten är det knep som funkar bäst. Sitter och sippar lite nu då jag haft en stressig dag på jobbet så att jag trodde att jag skulle spy i klassrummet flera gånger. Fr.o.m. imorgon är jag dock sjukskriven 25 %, har dock inte fått göra upp med min rektor om hur de ska fördelas ännu...

Någon som såg på Vetenskapens värld igår? Handlade om graviditeter med en massa innifrån-bilder. Mycket faschinerande att det verkligen kan fungera och bli så perfekt!
    V. 23 idag Glad  

• JennieJ
    Havsjungfrun skrev 2012-01-31 17:22:31 följande:
    Jisses vilka tuttar ni har tjejer! Här är en som har och har alltid haft B-kupa oavsett graviditet, amning eller normaltillstånd. Först denna graviditeten kan jag tycka att de växt lite och kanske ev. skulle kunna behöva en större bh. Ang. magen så har jag under tidigare graviditeter använt Gaviscon och tyckt att det funkat bra. Denna gången går de bara inte ner utan tycker att Vishyvatten är det knep som funkar bäst. Sitter och sippar lite nu då jag haft en stressig dag på jobbet så att jag trodde att jag skulle spy i klassrummet flera gånger. Fr.o.m. imorgon är jag dock sjukskriven 25 %, har dock inte fått göra upp med min rektor om hur de ska fördelas ännu... Någon som såg på Vetenskapens värld igår? Handlade om graviditeter med en massa innifrån-bilder. Mycket faschinerande att det verkligen kan fungera och bli så perfekt! V. 23 idag   

Åh typiskt att jag alltid ska missa sådana program :) vad det " livets mirakel" som dokumentären hete?
  • NinnaBus

Tror bebis har vänt på sig lite...
    Förut låg han med ryggen ut och sparkade bara innåt.
    Men efter en del rumlande där inne så har han börjat sparka en del utåt också nu...
    Så idag var första gången sambon kunde känna sparkarna ordentligt.
    Mysigt...

Ni som haft mycket sammandragningar...
    Har ni fått som träningsvärk efteråt?
    Öm i hela magen, men sammandragningarna har minskat... Bara haft ett par st idag...
    Fick inget vettigt svar av bm...

• Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2012-01-31 17:50:03 följande:

Åh typiskt att jag alltid ska missa sådana program :) vad det " livets mirakel" som dokumentären hete?
    "Människan sedd inifrån" hette den. Även i SVT2 3/2 och SVT2 4/2.
  • JennieJ

Har fått mig en ny dans partner :) sätter på lite reggeatons här hemma och de blir fullfart i magen nästan man kan tro att han där inne dansar loss med höfterna :) dok ser jag mer ut som en av tuffingarna på ute ställena och bara hängbangar :) då höfterna inte riktigt klarar av dans längre :( för att förtydliga så brukar jag någon i veckan köra på med musik hemma och barnen och jag dansar loss för att göra av med sista energin innan dusch och Bolibompa :)

• JennieJ
    Havsjungfrun skrev 2012-01-31 18:17:40 följande:
    "Människan sedd inifrån" hette den. Även i SVT2 3/2 och SVT2 4/2.

Tack detta ska jag kolla upp med tider för vill inte missa detta :)