• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MarieG81

Usch, jag kanade av vägen idag och rakt ner i diket o en telefonstolpe! Jag och min bonusdotter satt i bilen, vi mår båda bra men vad jag grät när jag kom hem. Som tur var så blev det ingen stor smäll så jag är inte orolig för bebisen men visst funderar man några extra gånger på vad som kunde ha hänt.

Kör försiktigt på de hala vägarna!!!

• JennieJ

Är nu hemma från ytterligare ett besök på gynakuten och detta besök tog nästan 10 timmar!!!!! Åkte in kl 6 i morse för då orka jag inte längre. Väl där var jag på väg att vända å åka hem för de var överfullt i väntrummet pga den enda läkaren som jobba fått massa akut grejer under kvällen å natten som varit! Men tur jag vänta för nu går jag på en ny dunder kur med penicillin eftersom jag åkt på njurbäckeninflammation men ingen effekt på tappen (tack gode Gud) men fick ordinerat sänglägge tills måndag då jag måste kontakta bm för hade väldigt dåligt hb, socker och högt blodtryck * suck*

• Dancia
    JennieJ skrev 2012-02-04 20:09:17 följande:
    Är nu hemma från ytterligare ett besök på gynakuten och detta besök tog nästan 10 timmar!!!!! Åkte in kl 6 i morse för då orka jag inte längre. Väl där var jag på väg att vända å åka hem för de var överfullt i väntrummet pga den enda läkaren som jobba fått massa akut grejer under kvällen å natten som varit! Men tur jag vänta för nu går jag på en ny dunder kur med penicillin eftersom jag åkt på njurbäckeninflammation men ingen effekt på tappen (tack gode Gud) men fick ordinerat sänglägge tills måndag då jag måste kontakta bm för hade väldigt dåligt hb, socker och högt blodtryck * suck*

Usch vad jobbigt att du åkt på njurbäckeninflammation :(. Vilken tur att du åkte in och stannade kvar trots den långa väntan. Krya på dig <3
  • Dancia
    MarieG81 skrev 2012-02-04 19:53:25 följande:
    Usch, jag kanade av vägen idag och rakt ner i diket o en telefonstolpe! Jag och min bonusdotter satt i bilen, vi mår båda bra men vad jag grät när jag kom hem. Som tur var så blev det ingen stor smäll så jag är inte orolig för bebisen men visst funderar man några extra gånger på vad som kunde ha hänt.

Usch, förstår att det var en obehaglig upplevelse och vilken tur att allt gick bra :). Det är verkligen halt ute på vägarna nu ja.
  • MarieG81

Kände just bebisen röra sig för första gången!! Hon är väl lika chockad som efter avåkningen ;)

• PojkarnasMamma85
    JennieJ skrev 2012-02-04 20:09:17 följande:
    Men fy vad jobbigt! Vad bra att du åkte in och stannade i alla fall!
    MarieG81 skrev 2012-02-04 19:53:25 följande:

Usch, det är min största fasa! Tur att ni klarade er oskadda i alla fall!

Själv har jag legat i soffan och slökollat på Melodifestivalen...blir ju bara sämre för varje år! Men Harry skuttade runt som bara den att jag till och med såg det på magen, så härligt! Nu börjar han bli rätt stor därinne med andra ord
  • Baby1112
    gammelmamma skrev 2012-02-03 22:14:21 följande:
    baby 1112: ja det är häftigt. Vilken vecka är du i? Jag känner inte jättemycket heller och kände första ganska sent jämfört med de andra men fick aldrig veta hur moderkakan låg

Är i vecka 22, så tycker det borde kännas mer. Var mycket tydligare med dottern, men får väl vänta till den växer till sig lite till... :)
    Sådär ja
  • Baby1112
    emma78 skrev 2012-02-04 17:40:38 följande:
    Gammelmamma: Å vad mysigt ni kommer att få du och din dotter!! Å vilken nytta hon kommer att ha av dig!!!Min mamma var 20 när hon fick mig,fick en sladdis vid 30 och blev mormor (jag som fick barn) vid 42! det skiljer nästan lika mycket mellan min syster och min son som det gör mellan mig och min syster! När min mamma var ute och gick med min son trodde alla att hon hade fått barn och hur de hade kunnat missa en graviditet:))  Ska tillägga att min mamma och min son har en fantastisk relation likaså min syster och min son!!

Förmodligen kommer jag själv att hamna i samma sits då min son nu är 12 och kommer att få syskon! Själv är jag 34 i sommar.Fast jag är nog själv färdig som mamma efter denna men då kan man ju få längta efter barnbarn som kanske inte dröjer så många år....... 

min moderkaka ligger oxå i framvägg....i ca en veckas tid har jag kunnat känna bebis varje dag! Kan fortfarande "bara" känna inne i magen så mannen får vänta på dom "riktiga" kickarna!

Ni som bor runt Jönköping,får man fråga vart ni finns?? Själv bor jag ute i Habo!    

Bor i Jönköping, vättersnäs.
    Sådär ja
  • Aikotakara

Huu vad kallt det börjar bli! -34 och man vill inte gå ut i första taget.

Var länge sedan jag var inne i tråden, har inte orkat sitta vid datorn på nästan en vecka, men nu har jag lagt upp lite nya magbilder i bildtråden ;) Har nämligen kommit halvvägs i graviditeten! Känns helt fantastiskt kul :D
    Har börjat få ett mer tydligt streck på magen längst ner.. har till och med fått sammandragningar då och då. Det är lite läskigt, ena sekunden är nedre delen av magen stenhård för att sen bli normalmjuk igen :P

Bebisen sparkar på i magen och det är SÅ mysigt! I fredags hade h*n hicka som jag fick känna för första gången! Så jag vet precis hur bebisen låg då h*n sparkade på andra hållet samtidigt.

Någon annan än mig som drömmer hemska mardrömmar?? Har drömt jättemycket hemskt på senaste tiden.. speciellt om barn och bebisar. Senast inatt drömde jag att jag vaknade av bebisskrik någonstans i huset, men allt var mörkt och jag försökte lysa med mobilen då det inte gick att tända och såg en mörk skepnad i ett av rummen.. nä fy, det var riktigt otäckt. Jag vill drömma något roligt för omväxlingens skull!

• Baby1112
    emma78 skrev 2012-02-04 17:40:38 följande:
    Gammelmamma: Å vad mysigt ni kommer att få du och din dotter!! Å vilken nytta hon kommer att ha av dig!!!Min mamma var 20 när hon fick mig,fick en sladdis vid 30 och blev mormor (jag som fick barn) vid 42! det skiljer nästan lika mycket mellan min syster och min son som det gör mellan mig och min syster! När min mamma var ute och gick med min son trodde alla att hon hade fått barn och hur de hade kunnat missa en graviditet:))  Ska tillägga att min mamma och min son har en fantastisk relation likaså min syster och min son!!

Förmodligen kommer jag själv att hamna i samma sits då min son nu är 12 och kommer att få syskon! Själv är jag 34 i sommar.Fast jag är nog själv färdig som mamma efter denna men då kan man ju få längta efter barnbarn som kanske inte dröjer så många år....... 

min moderkaka ligger oxå i framvägg....i ca en veckas tid har jag kunnat känna bebis varje dag! Kan fortfarande "bara" känna inne i magen så mannen får vänta på dom "riktiga" kickarna!

Ni som bor runt Jönköping,får man fråga vart ni finns?? Själv bor jag ute i Habo!    

Bor i Jönköping, vättersnäs.
    Sådär ja