• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma

Skönt att höra att det är fler som är känsliga, jag gråter för allt. Som ni kanske vet blev jag ju mormor för en vecka sedan och det var lite kritiskt så jag trodde det var därför men det kanske har med denna tiden i graviditeten att göra då.

• gizmolarson

Å jag stortjöt igår när min 4 åring sjöng bockarna bruse.. Var så gulligt sp först kom det glädjetårar i mängder sen när hon gått vidare för att sjunga för sin pappa så började jag att stortjuta..

• gammelmamma
    gizmolarson skrev 2012-02-16 09:49:32 följande:
    Å jag stortjöt igår när min 4 åring sjöng bockarna bruse.. Var så gulligt sp först kom det glädjetårar i mängder sen när hon gått vidare för att sjunga för sin pappa så började jag att stortjuta..

Ha det är så konstigt att man kan gråta så för allt.:) Lite komiskt för folk i omgivningen 
  • PojkarnasMamma85

Usch, har ont i magen idag, den är öm. Tror det är växtvärk, eller jag är rätt säker på att det är det men det gör ont i alla fall! Sen är jag hungrig och sugen HELA tiden! Vägde mig igår efter en längre paus från vågen och det var ingen vacker syn. Sen jag plussade har jag gått upp 12,5 kg Men har ju så svårt att låta bli maten och det goda. Funderar allvarligt på att köra nån variant av LCHF eller GI....vad tror ni om det?

• Sweet life
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-16 10:49:55 följande:
    Usch, har ont i magen idag, den är öm. Tror det är växtvärk, eller jag är rätt säker på att det är det men det gör ont i alla fall! Sen är jag hungrig och sugen HELA tiden! Vägde mig igår efter en längre paus från vågen och det var ingen vacker syn. Sen jag plussade har jag gått upp 12,5 kg Men har ju så svårt att låta bli maten och det goda. Funderar allvarligt på att köra nån variant av LCHF eller GI....vad tror ni om det?
    Uteslut inte kolhydrater helt, helst inte alls.. bebisens hjärna och nervsystem behöver kolhydrater i ett steg längre, glukosen i kolisarna... Cellernas energi utvinns av glukosen.

Däremot kan man ju satsa på långsamma kolhydrater och fullkornsprodukter.

Jag står still i vikt. Måste äta mer men är inte ett dugg sugen, har sen inskrivning gått ner 3 kilo och pendlar nått kilo upp och nått kilo ner då och då. Men allt som oftast står jag still.... det ger mig ångest!!
  • PojkarnasMamma85

Att det här med vikten ska spöka så mycket! Å andra sidan äter jag jag är sugen på vilket borde betyda att det är det kroppen vill ha....bebisen kanske behöver det, jag vet inte.  Å andra sidan har ju lite mer än halva graviditeten gått och då kanske inte 12,5 kg är supermycket. Blä!

• Tesssi
    Dancia skrev 2012-02-16 08:37:03 följande:
    Ja det verkar vara väldigt olika vad de tycker är acceptabelt i hb. Jag hade 117 sist vi kollade och det tyckte både jag och BM var jättebra. men det kanske är för att jag hade fruktansvärt lågt förra graviditeten (86-89). Så i jämförelse med det så är ju 117 jättebra.
    Min Bm sa att om mitt hb (som vanligtvis ligger på ca 135) skulle sjunka under 120 så skulle jag troligen känna mig trött och behöva äta järntillskott, just för att min kropp är van med ett högre hb i vanliga fall, dock inte för att jag är under gränsen för vad som är bra egentligen.

Så det kan nog tolkas lite olika av olika BM
  • RocketQueen

PojkarnasMamma: Jag väger mig inte alls. Men jag märker att jag har gått upp lite, tex en tröja sitter lite tight över armarna, ett par jeans stramar lite mer osv. Så nu blir det bara sötsaker en gång i veckan och fullkornsprodukter. Oftast brukar min vikt stabiliseras rätt bra bara jag håller mig bort från sockret. I övrigt så äter jag vad jag vill. Tror att det är dumt att gå på nån diet nu däremot kan man ju försöka att tänka till lite innan man tar just en chokladbit eller vad det nu kan vara. (Vilket jag är skitdålig på rent ut sagt...)

• gammelmamma

hm, jag har inte ens ställt mig på vågen. Hade inte gått ner efter 4 an och känner mig inte helt nöjd med kroppen. Det är ju så svårt när man inte kan röra sig heller. Jag försöker tänka mig för men sen blir jag så sugen på kvällen. Jag kan lova er alla "unga" att det blir svårare att gå ner i vikt efter 40. Det small bara till:( Jag försöker hela tiden tänka att jag duger som jag är och att jag snart har fått 5 barn och är över 40 men nånstans i bakhuvudet ser jag bilden av den 25 åriga 3 barnsmamman med snygg kropp och magrutor

• Elvis Mamma

På tal om drömmar som vi pratade om förut. Drömde inatt att jag födde hemma medans sambon jobbade. En krystvärk så var hon ute å de kändes ingenting å så reste jag mig upp direkt gick å klädde på henne å åkte å handlade för middagen som om inget hade hänt Haha om de var så enkelt