• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma
    Elvis Mamma skrev 2012-02-16 11:30:57 följande:
    På tal om drömmar som vi pratade om förut. Drömde inatt att jag födde hemma medans sambon jobbade. En krystvärk så var hon ute å de kändes ingenting å så reste jag mig upp direkt gick å klädde på henne å åkte å handlade för middagen som om inget hade hänt Haha om de var så enkelt

Härligt, synd att det inte är sanndröm
  • PIO

Ja drömmer med helt knäppa drömmar.
    Här om natten drömde ja att ja födde barn i v 23 och att den vägde 4 kilo!!! HAHA O att läkarna sa att hade ja gått hela tiden hade den vägt 7,8 kilo!!. hahaha herregud vart får man allt ifrån :)

Är i v 23+1 idag om exakt en vecka är ja i samma vecka som ja födde sonen...börjar kännas lite nervöst att närma sej den veckan. Vad kommer ske den här gången??? förhoppningsvis flyter allt på som det ska!

• AAEV

Jag har riktigt viktnoja denna gången och väger mig varje dag. Har inte gått upp något än, ligger på -2 kg. Är livrädd för att gå upp massor denna gången också så jag försöker tänka på vad jag äter. Svårt ibland, just nu är jag inne i en är-sugen-på-allt period och igår åt jag två sandwich-glassar, ett helt rör med pringels och en twix. Till kvällsmat

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • gammelmamma
    PIO skrev 2012-02-16 12:42:57 följande:
    Här om natten drömde ja att ja födde barn i v 23 och att den vägde 4 kilo!!! HAHA O att läkarna sa att hade ja gått hela tiden hade den vägt 7,8 kilo!!. hahaha herregud vart får man allt ifrån :)

Är i v 23+1 idag om exakt en vecka är ja i samma vecka som ja födde sonen...börjar kännas lite nervöst att närma sej den veckan. Vad kommer ske den här gången??? förhoppningsvis flyter allt på som det ska!

Håller tummarna att du får gå tiden ut:)
  • Sweet life
    PIO skrev 2012-02-16 12:42:57 följande:

Håller tummarna för att du får gå hela tiden!

Min brorson är född i 23+3, så jag vet lite hur det känns att få ett så litet och i många fall sjukt barn. Deras andra barn är född 41+1... Så en prematur första förlossning behöver ju som tur är inte betyda att den andra blir likadan! Så vi håller alla tummar och tår!
  • RocketQueen
    AAEV skrev 2012-02-16 12:44:13 följande:
    Jag har riktigt viktnoja denna gången och väger mig varje dag. Har inte gått upp något än, ligger på -2 kg. Är livrädd för att gå upp massor denna gången också så jag försöker tänka på vad jag äter. Svårt ibland, just nu är jag inne i en är-sugen-på-allt period och igår åt jag två sandwich-glassar, ett helt rör med pringels och en twix. Till kvällsmat
    Haha jag har också haft såna där kvällar. Jag försöker verkligen att inte bli nojjig över vikten och det är därför jag inte väger mig överhuvudtaget. När barnmorskan väger mig så tittar jag bort och hon berättar inte hur mycket jag väger. Och jag tror att man måste få ha såna där kvällar då man bara äter precis vad man vill och inget annat. Så länge det inte händer för ofta så tror jag inte att det är någon fara. Jag försöker att bara använda mina kläder som måttstock istället.
  • Ensortsmamma

Har mått riktigt dåligt sen igår, mitt liv är ju lite komplicerat. Snabb historia kort, ja va med om en motorcykelolycka förra april. Jag va då i v 29 och vi förlorade vår dotter. Tiden efter detta har vart Upp och ner mest ner. Och det är inte lätt att vara gravid igen, även om de är de jag vill.
    Det har fortfarande vart ett polisärende och inget händer, men igår fick jag veta att killen som körde nu plötsligt blivit kallad till rätten,? Min värd rasade igen då han är min vän. Tankarna är så kluvna och jag kan tyvärr inte dela med mig Av alla. Vilket är skit jobbigt för jag vill verkligen prata om det.
    Men iaf, det jag skulle komma till var att bebis hat vart helt ifrån sig sen jag fick reda på detta igår, de har inte vart en lugn stund , och den har vart vaken med mig hela natten också ( jag lider av panikångest ). Började bli orolig för den, måste ju va jobbigt för den att inte sova något. Så jag satte på spottify på mobilen och barnvisor, så la jag mobilen på magen och nu är det jätte lugnt där inne, vågar inte stänga av. Är de farligt att ha telefonen på magen? Tänker på strålningarna..

Mycke tankar och babbel hoppas nån orkade läsa..

• lycka 4
    Ensortsmamma skrev 2012-02-16 14:03:18 följande:
    Har mått riktigt dåligt sen igår, mitt liv är ju lite komplicerat. Snabb historia kort, ja va med om en motorcykelolycka förra april. Jag va då i v 29 och vi förlorade vår dotter. Tiden efter detta har vart Upp och ner mest ner. Och det är inte lätt att vara gravid igen, även om de är de jag vill.
    Det har fortfarande vart ett polisärende och inget händer, men igår fick jag veta att killen som körde nu plötsligt blivit kallad till rätten,? Min värd rasade igen då han är min vän. Tankarna är så kluvna och jag kan tyvärr inte dela med mig Av alla. Vilket är skit jobbigt för jag vill verkligen prata om det.
    Men iaf, det jag skulle komma till var att bebis hat vart helt ifrån sig sen jag fick reda på detta igår, de har inte vart en lugn stund , och den har vart vaken med mig hela natten också ( jag lider av panikångest ). Började bli orolig för den, måste ju va jobbigt för den att inte sova något. Så jag satte på spottify på mobilen och barnvisor, så la jag mobilen på magen och nu är det jätte lugnt där inne, vågar inte stänga av. Är de farligt att ha telefonen på magen? Tänker på strålningarna..

Mycke tankar och babbel hoppas nån orkade läsa..
    Jag orkade läsa =) Det är nog ingen fara att ha mobilen på magen så länge du inte klistrar fast den ;)
    kramar till dig

Ang mat så är jag helt jlart mackoman denna gravven, skulle kunna leva på mackor i alla dess former , räkost leverpastej å rostat m apelsin marmelad haha . Inte så konstigt att jag är chockad över mina 3 kilon i viktuppgång haha.
    Jag är också mer nojjig med vikten denna gång men jag vägrar ha våg hemma och jag känner att jag får ta itu med det efter gravven i sånt fall.
  • Tre Flickor

Jag äter också allt möjligt varav väldigt mycket är onyttigt. Jag hade räknat med en kraftig viktuppgång men vågen visade bara + 2,5 kg hos BM. Jag kan verkligen inte stå emot mina cravings jag blir på ett fruktansvärt humör om jag inte får det jag vill ha. Dessutom kan jag inte tänka på något annat förens jag ätit det jag ville ha haha.

• MissFörstånd

Ensortsmamma - orkade också läsa . Läste din blogg förut och vi kan nog inte alls tänka oss in i din situation. Jag tror inte heller det är någon fara med mobilen så länge du inte tar silvertejp och aldrig tar bort den igen .

Det där med vikten är en väldigt känslig bit hos mig. Jag borde inte väga mig men kan inte låta bli. Det är den där farliga hatkärleken till vågen som ställer till allt. Samtidigt som jag vet att jag "måste" gå upp i vikt för det växer ju en liten bebis därinne, men ibland är mina tankar inte alls realistiska.