• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • FiaA87
    JennieJ skrev 2012-02-20 11:09:45 följande:
    Angående sex så lever inte den lusten alls! Haft ett par misslyckade försök sedan pluset men pga värk å annat har de fått avbrytas! Idag är jag inte mycket för kramar å pussar heller utan tycker de bara är jobbigt med klängandet! Nu är de så oxå efter alla infektioner å sd att jag vill inte ens försöka för är så rädd att sätta igång något så han den desperata får glatt vänta tills jag minst passerat vecka 30 innan de blir dopp i grytan! Vanliga fall kan jag inte få nog av sex men nu är de rena Sahara öknen
    Gud vad jag skrattade för mig själv när jag läste detta.. det är precis som om jag skrivit det. I princip ingen sexlust över huvudtaget och sambon har börjar bli "klängig" (vilket han ALDRIG har varit förut). Han vill ligga och mysa och det vill inte jag. Känner mig klumpig och smidig som en flodhäst. Haha.. Tycker synd om honom, innan jag blev gravid var det jag som ville mysa Skrattande

Idag pågår det en boxningsmatch mot mina revben, är helt öm på högra sidan. Vissa dagar är h*n hur lugn som helst och dagar som idag är h*n helt vild!!!13 veckor kvar, Hjälp! Var tar tiden vägen?!
  • jag vill men

Har inte skrivit här på ett bra tag. Har varit sjuk sen i fredags. Har aldrig varit så här däckad av en vanlig förkylning...

Har kikat runt på nätet efter bodys med korta ben.... Nån som vet vart det finns att köpa? Tänkte det kunde vara praktiskt i sommar till den lilla/lille.

• Tre Flickor
    Minimor78 skrev 2012-02-20 11:04:08 följande:

Är det bara jag som inte riktigt kommit in i att tänka på att det snart finns en bebis till?
    Jag är i v 23 nu & har två barn sedan innan. Jag har inte förberett någonting!
    Har ingen vagn, har inte köpt någonting, inte planerat FL...
    Bebisen behöver dessutom ett rum. Det planerade rummet behöver renoveras, men det är ju inte heller ens påbörjat.

Hjälp, vart ska jag börja??

Nejdå inte är du ensam om det.
    Jag "hinner" inte med att tänka på graviditeten och förlossningen. Jag har fullt upp med min vilda 2 åring här hemma och veckorna bara rusar på i en våldsam takt. Under tidigare graviditeter har jag köpt allt i förväg osv men denna gång tänker jag faktiskt ta det som det kommer allt eftersom Glad 
  • MarieG81

Tack snälla ni! Känns mycket bättre idag o sambon tänkte nog till lite under kvällen igår och bad om ursäkt.

• IdaElinLivia040611
    MarieG81 skrev 2012-02-20 16:19:53 följande:
    Tack snälla ni! Känns mycket bättre idag o sambon tänkte nog till lite under kvällen igår och bad om ursäkt.
    Va bra Glad
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Tre Flickor

Är det någon som har tips på några bra halstabletter som lindrar?

Jag har åkt på en dunderförkylning och tappat rösten och kan knappt svälja för att halsen gör så ont. Ringde BM idag och får ta febernedsättande var tredje timme och sedan rekommenderade hon Zyx för halsen. På apoteket frågade personalen om det var jag som skulle ha sugtabletterna och jag svarade ja. Då tittade hon på magen och sa att gravida absolut inte skulle använda zyx  Förvånad. Jag kom av mig och tänkte inte ens på att fråga om något annat preparat. Varför skulle bm rekommendera något som man inte ska ta när man är gravid?!

• jag vill men

Tre flickor: bafucin är ok! Skickade min sambo till Apoteket i lördags. De kollade upp en massa sorter och bafucin var den enda som var ok.

• Tre Flickor
    jag vill men skrev 2012-02-20 17:21:15 följande:
    Tre flickor: bafucin är ok! Skickade min sambo till Apoteket i lördags. De kollade upp en massa sorter och bafucin var den enda som var ok.
    Tack snälla du för tipset!
    Jag får ta en ny tur till apoteket i morgon Glad 
  • gammelmamma
    MarieG81 skrev 2012-02-20 16:19:53 följande:

Jag känner mig också ofta ledsen och åsidosatt. Är liksom nästan svartsjuk på hans jobb och aktiviteter, låter skitlöjligt men jag känner mig så ensam i bland. Jag har försökt prata med min man men det är ju svårt att förstå. JAg har i alla fall märkt att han anstränger sig mer och han gör inte mer än nädvändigt utöver jobbet nu. Det känns skönt.
  • gizmolarson

Måste bara få säga att jag har en underbar make.. Han tar verkligen hand om allt här hemma, barn, mat, städ... Ja allt.. Lycklig som har en sån Karl