• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Oj vad glad jag blir att fler har samma sexsituation som mig. Trodde jag var helt ensam om att vara "såhär".

Tre flickor - jag vet inte om det är såhär exakt men jag är allergisk mot acetylsalisylsyra (Ipren, magnecyl ex) och jag får absolut inte ta zyx. Tänkte om det kanske har med det att göra eftersom man som gravid inte ska ta Ipren heller. Kan det vara så?

BM besöket gick strålande idag!

Blodsockret 4,3

Blodtryck 110/80

Sf 24 cm

Hjärtslag 140

.

• MissFörstånd

Vi köpte första paketet med blöjor igår . Det är ett fast erbjudande här om man handlar för 300 så får man köpa liberoblöjor för 99:- så vi börjar bunkra

• jag vill men

Tre flickor: bafucin brukar finnas bland de apoteksvaror som vanliga butiker har nuförtidentiden... Ett tips bara...

• LillSnurr82

Här på Ica kostar libero blöjor alltid 99:- ..

• Zvartaliljan
    MissFörstånd skrev 2012-02-20 18:02:46 följande:
    Oj vad glad jag blir att fler har samma sexsituation som mig. Trodde jag var helt ensam om att vara "såhär". Tre flickor - jag vet inte om det är såhär exakt men jag är allergisk mot acetylsalisylsyra (Ipren, magnecyl ex) och jag får absolut inte ta zyx. Tänkte om det kanske har med det att göra eftersom man som gravid inte ska ta Ipren heller. Kan det vara så? BM besöket gick strålande idag! Blodsockret 4,3 Blodtryck 110/80 Sf 24 cm Hjärtslag 140 .

Ipren innehåller inte det.
  • Sweet life
    MissFörstånd skrev 2012-02-20 18:02:46 följande:
    Tre flickor - jag vet inte om det är såhär exakt men jag är allergisk mot acetylsalisylsyra (Ipren, magnecyl ex) och jag får absolut inte ta zyx. Tänkte om det kanske har med det att göra eftersom man som gravid inte ska ta Ipren heller. Kan det vara så?
    Det är ibuprofenen i ipren som är det dåliga för barnet.. Så därför ska man bara äta tabletter som innehåller paracetamol...

Zyx ska man inte äta enbart för att det inte är utprövat på gravida. Man vet helt enkelt inte om det är skadligt eller inte och eftersom det är receptfritt måste dem skriva så i bipacksedeln. Däremot tror jag att om en läkare/barnmorska säger att man kan ta det, är det lugnt..
  • Sweet life
    Zvartaliljan skrev 2012-02-20 18:38:32 följande:
    Jag fick diklifenak utskrivet idag för mina smärtor,men vågar knappt ta det med tanke på bebisen
    Uch, skulle jag inte äta även om jag inte är gravid.. Finns inget sämre läkemedel för kroppen....
  • RocketQueen

Idag har jag varit på MVC och de var helt övertygade om att mina sd beror på stress. Så nu är jag sjukskriven en vecka till att börja med. Så nu sitter jag och letar flygbiljetter, tänkte ta en lite avkopplingssemester ner till min mamma. Finns ingenstans man kopplar av bättre än hemma hos mammsen, hur gammal man än blir