• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Zvartaliljan - vad menar du? Att Ipren inte innehåller vad eller att zyx inte innehåller Ipren?

Lillasnurr - det var ju bra. Här kostar det 114:- tror jag men när man ändå handlar för 300 så kan man väl passa på, är ju ändå nått namn måste ha . "vår" affär är ändå billigast på blöjor här, sjukt!!

• Zvartaliljan
    MissFörstånd skrev 2012-02-20 19:45:05 följande:
    Zvartaliljan - vad menar du? Att Ipren inte innehåller vad eller att zyx inte innehåller Ipren? Lillasnurr - det var ju bra. Här kostar det 114:- tror jag men när man ändå handlar för 300 så kan man väl passa på, är ju ändå nått namn måste ha . "vår" affär är ändå billigast på blöjor här, sjukt!!

Ipren innehåller inte acetylsalisylsyra, dock ska man vara försiktig med Ipren om man är allergisk mot det då man då oftast även reagerar på ibuprofen.
  • Zvartaliljan
    Sweet life skrev 2012-02-20 18:44:42 följande:
    Uch, skulle jag inte äta även om jag inte är gravid.. Finns inget sämre läkemedel för kroppen....

Nej tror inte mina tarmar mår bra av det heller vet inte vad jag ska ta mig åt just nu för finns verkligen inget jag kan ta mot smärtan
  • Zvartaliljan
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-20 19:03:54 följande:
    Finns det nåt mer som oroar sig för vikten? Eller som har tips?! Vill verkligen inte gå upp mer i vikt nu!

Jo jag, är i v.24 o har sen plusset gått upp 16kg o då hade jag ett par kilo extra från start. Vill inte gå upp mer, vet hur jävla svårt det blir o gå ner sen
  • gizmolarson

Zvartaliljan- va skönt att det inte bara är jag som gått upp " mycket" missförstå mig rätt... Vet inte vart det ska sluta... Ska på mvc på torsdag men tänker inte väga mig nåt mer föränn jag kommer in på förlossningen..

• PIO

Dags att krypa i säng. Oj va man är trött nu för tiden :) imorgon är de kontroll igen för att mäta tappen. Känns skönt att få de kollat så ofta o spec när ja får åka ut o in för sd hela tiden.
    Gud vad bebisen har rört sej idag!!! Nu börjar man verkligen känna att den börjar bli stor :) hihi mysigt samtidigt som de är lite läskigt.

• Havsjungfrun

Har inte heller förberett särskilt mycket alls. Ska få svägerskans vagn, har babysitter, skötbord och vagga kvar men nästan inga kläder. Var på IKEA idag och köpte lite nya "spydukar". Vill en tur till Ullared framåt påsk och köpa lite baskläder men efter en dag på Universeum och IKEA vet jag inte om fogarna fixar det om en månad eller två. Betonggolv är ju rena döden.

Sexet är fantastiskt när det blir av, ca. 1 gång/v. Är sååå känslig Glad

• Havsjungfrun
    MarieG81 skrev 2012-02-20 16:19:53 följande:
    Tack snälla ni! Känns mycket bättre idag o sambon tänkte nog till lite under kvällen igår och bad om ursäkt.
  • Lina007

Jag är så avundsjuk på er som ska göra 3D-ultraljud!

Vi höll på att göra det när vi väntade sonen, men av någon anledning blev det inte av. Denna gång skulle jag vilja göra det då vi inte vet om det här blir vårat sista. Synd bara att närmaste klinik som utför detta är i Sthlm, info dagsresa direkt.

Jag satt och kollade på Tittut's hemsida igår och gav sambon några hintar till vad jag tyckte vi kunde unna oss i gemensam present då vi i morgon firar fyra år tillsammans alt vad jag kan tänka mig att önska mig i present till bemärkelsedagen på söndag. Tror dock inte budskapet gick fram öht.

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Lina007

Havsjungfrun: jag vill också till Ullared! Har aldrig varit där men skulle vilja passa på runt påsk också och köpa lite bas-grejer.

Dock har jag nog svårt att få med sambon på köpcentret Birsta city och IKEA så att han ens skulle tänka tanken att följa med till Ullared skulle få mig att tappa hakan :-P

Odin 081202 | lina007.blogspot.com