• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    Lina007 skrev 2012-02-20 20:49:12 följande:
    Havsjungfrun: jag vill också till Ullared! Har aldrig varit där men skulle vilja passa på runt påsk också och köpa lite bas-grejer.
    Dock har jag nog svårt att få med sambon på köpcentret Birsta city och IKEA så att han ens skulle tänka tanken att följa med till Ullared skulle få mig att tappa hakan :-P
    Åk med en kompis eller mamma då, det går också bra. Maken var med där inför första barnet men nu med nr. 3 så är han alldeles för upptagen anser han...
  • gizmolarson

Vi ska oxå på Ullared så snart jag vet mitt schema..vi åker dit varje år, å gubben tycker det är lika roligt som mig

• LillSnurr82

Jag var till Ullared för ett par veckor sen.. Helt folktomt.. Så jäkla skönt :)

• Havsjungfrun
    Lina007 skrev 2012-02-20 20:49:12 följande:
    Havsjungfrun: jag vill också till Ullared! Har aldrig varit där men skulle vilja passa på runt påsk också och köpa lite bas-grejer.
    Dock har jag nog svårt att få med sambon på köpcentret Birsta city och IKEA så att han ens skulle tänka tanken att följa med till Ullared skulle få mig att tappa hakan :-P
    Var tvungen att googla på Birsta city, bor du utanför Sundsvall? Då förstår jag din sambo helt och hållet som inte vill åka till Ullared...
  • MissFörstånd

Zvartaliljan - nä nu hänger jag med och det jag skulle skrivit från början var att jag var allergisk mot NSAID . Är också allergisk mot Asa men det är antiinflammatoriska ämnen i Zyx som jag inte får ta, alltså NSAID . Jag svamlade visst till det lite .

• Elvis Mamma

Jag vill också åka till Ullared, aldrig varit där men är tveksam till att jag kan övertala sambon då bara bilresan skulle ta 8 timmar

• PIO

Usch va sd ja hade igår kväll! Skönt att strax åka in för veckans kontroll av tappen. Känner mej lite nervös inför dagens besök.

• IdaElinLivia040611
    PIO skrev 2012-02-21 07:45:15 följande:
    Usch va sd ja hade igår kväll! Skönt att strax åka in för veckans kontroll av tappen. Känner mej lite nervös inför dagens besök.
    Men fy vad det stökar för dig. Kan bara tänka mig hur jobbigt det måste kännas. Du har ju ingen ro att njuta alls. Kan vi inte få vara förbi v30 strecket NUUUUU!!!!

Hoppas allt ser bra ut, jag ska dit i morgon och mäta tappen med UL. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • UnderbaraPojke

Är i v25 och förra veckan hade jag gått upp 15 kg =/

Åker till Ullared nästa vecka !!! ska handla hem ALLT till lille bebisen .... ska bli såå mysigt. Det är lågsäsong till v10 så det kan vara läge att åka nu så man slipper allt folk !!!

Skulle till arbetsterapeuften idag för att få handledsskydd för min extrema karpaltunnelsyndrom och jag har lääääängtat efter detta då jag inte kan sova, tappar det mesta jag håller i osv .... så ringer dem i morse och säger att hon är sjuk och att hon får återomma ...... *SUCK*

• IdaElinLivia040611

Jag har väl ökat en 4-5 kg sen inskrivningen så kanske 7 totalt. Jag tycker det e jätte jobbigt att gå upp, har lagt på det mesta på magen och lite på sidorna runt ryggen blir inte så stor nån annanstans men det e ändå jobbigt. Jag är smal och tränar mycket i vanliga fall och jag saknar att känna mig stark i kroppen. 
    Men nu har jag börjat träna lite lugnt och det känns redan bättre. Bara genom att ha lite träningsvärk i kroppen så känner man sig lite bättre Tungan ute .

UL i morgon på specmvc. Hoppas man får kika in på bebben, ibland så håller dom sig bara till tappen. Det e så olika vem som gör det. V24 idag och jag längtar så till våren. Igår var det jätte soligt här och när man stod på ballkongen så värmde solen......fick riktiga lyckokänslor. Gud va mysigt det e att få en sommar bebbe Hjärta . 

Ullared har jag aldrig varit till och har nog inga planer att besöka. För långt. Får för mig att dom bara säljer billigt skräp, typ Rusta grejer men jag kanske har fel.... 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618