• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Hemmamorsan

Nu har vi fixat: Vagn.
    Förr barnet köpte vi en Phil and Ted ny med alla div tillbehör för 9000kr
    Sen hade vi bara den nått år sen vra det dags för en ny Emmaljunga Scooter för 2000kr..
    Herregud.. Vilka pengar man lägger egentligen! ? =)
    Men denna gången fyndade vi ( hos grannen) en begagnad Brio, gissar på happy?!...-som e jätte fin.
    Men handtaget var sönder på gummit så de skulle bara ha 500 kr för vagnen.
    Men detta skall kära maken fixa med lite innebandytejp.
    Jättefin vagn i brunt och med svart hårdlift. Säng och lakan har vi kvar sen innan men det var nog oxå det enda vi sparade.
    Fast den kommer nog inte upp förrän bäbis blivit större.
    Det har varit lättast att ha dem i vår säng med amningen å allt.
    Skötbord, har vi köpt och några nya söta filtar.
    Ett par koftor, skötväska, bilstol, och nappar har vi med köpt på Ullared nu i i helgen som var.
    Så kvar har vi nästan alla kläder, skötbädd, blöjor och babyvakt.
    Vi hade tokmkt kläder till de tidigare barnen men som vi skänkt till vänner, denna gången skall jag inte köpa så mkt då det faktiskt inte behövs sååå mkt. Skall handla lite lagom.
    Bla. på barnbytardagarna. 
    Tycker d e toppen att köpa det minsta beg då de e tvättat mkt mer och mjukt och gott från början.
    Där kan man fynda en hel Ikeapåse med kläder för bara ett par hundralappar. polarn och pyret och andra fina plagg med.  Men oj!! vad de blev långt!! Sorry.  Haha .. e sååå sugen på allt med bebisplanering nu,!!,

• Hemmamorsan
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-21 08:12:06 följande:
    Men fy vad det stökar för dig. Kan bara tänka mig hur jobbigt det måste kännas. Du har ju ingen ro att njuta alls. Kan vi inte få vara förbi v30 strecket NUUUUU!!!!

Hoppas allt ser bra ut, jag ska dit i morgon och mäta tappen med UL. 
    Lycka till i dag nu!!
  • Hemmamorsan
    Hemmamorsan skrev 2012-02-21 08:31:29 följande:
    Lycka till i dag nu!!
    Skrev på fel!! Lycka till .. =) Menade till PIO som skall på besök i dag!
  • LillSnurr82

Dom har mycket fint och bra på Ullared. Att de har billiga grejer beror ju på att de beställer hem så mycket snarare än att kvalitén är dålig.

• UnderbaraPojke
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-21 08:24:44 följande:
    Jag har väl ökat en 4-5 kg sen inskrivningen så kanske 7 totalt. Jag tycker det e jätte jobbigt att gå upp, har lagt på det mesta på magen och lite på sidorna runt ryggen blir inte så stor nån annanstans men det e ändå jobbigt. Jag är smal och tränar mycket i vanliga fall och jag saknar att känna mig stark i kroppen. 
    Men nu har jag börjat träna lite lugnt och det känns redan bättre. Bara genom att ha lite träningsvärk i kroppen så känner man sig lite bättre Tungan ute .

UL i morgon på specmvc. Hoppas man får kika in på bebben, ibland så håller dom sig bara till tappen. Det e så olika vem som gör det. V24 idag och jag längtar så till våren. Igår var det jätte soligt här och när man stod på ballkongen så värmde solen......fick riktiga lyckokänslor. Gud va mysigt det e att få en sommar bebbe Hjärta . 

Ullared har jag aldrig varit till och har nog inga planer att besöka. För långt. Får för mig att dom bara säljer billigt skräp, typ Rusta grejer men jag kanske har fel.... 

Förr var det mest "billigt" skit men det har blivit kvalitet på grejerna nu. Kan verkligen rekomendera det!!!
  • RocketQueen

Måste också rekommendera Ullared, de säljer precis samma märken där som andra affärer men till mycket lägre pris. Bl.a. köpte vi en massa nappflaskor där från MAM, kläder från Lundmyr osv. Sen har de en massa billigt skit också men det är ju bara att välja vad man köper

Nu ska jag bege mig till barnmorskan. Sen blir det snabbt hem, packa ihop en väska innan jag smiter iväg på min lilla miniresa. Blev ju sjukskriven en vecka för att vila upp mig då de var rätt säkra på att alla mina sd har berott på stress så nu blir det hem till mamma för lite terapi ett par veckor.

• Havsjungfrun

Bebiskläderna på Ullared är av jättebra kvalitét. Inga tvättnoppor trots många tvättar tillskillnad från H&M och Name it m.m. Deeutom har de neutrala men jättefina kläder till minstingarna och det kan ma nverkligen inte säga om alla andra bebisklädesaffärerna. Över bebisstorlek är det dock bara rosa på tjejavd. o.s.v. och det gillar jag inte.

• FiaA87

Förra veckan när jag var hos barnmorskan hade jag gått upp 3 kg. Igår när jag vägde mig hade jag gått ner 2 kg. Så nu är jag +1 kg. Känns skönt att det kilona inte rusar iväg allt för mycket, men än så länge är det inte slut!!!

Vi har också köpt vagn, en Mountain Buggy Urban Jungle. Ska låna mamma å pappas röda spjälsäng som jag hade när jag var liten. Har fått hur mycket täcken, madrasser & sängkläder som helst av min kusin. Har börjat köpa lite kläder, men det känns som att det är hur mycket som helst kvar att köpa. Har fått presentkort på kids corner, hade tänkt köpa en baby björn bärsele.

Är det något speciellt som man Absolut behöver ha, ni som har barn sen innan?!:) 

• PojkarnasMamma85

Vad skönt att höra att det finns fler som faktiskt lagt på sig rätt mycket redan. Att vara heltidssjukskriven och knappt kunna ta sig ur hemmet får sina följder...

Vi har i princip allt vi behöver till lilla Harry, allt förutom blöjor. Men till våren vill jag shoppa några klädesplagg i alla fall. Några kortärmade bodysar åtminstone. Sen vill jag köpa ett set som han ska ha på sig hem från sjukhuset, det vill jag att han ska ha sitt eget.

• Sweet life

Vi har inte fixat så mycket ännu. Sambon är rätt tillbakalutad, han har ju vart med förr och vet lite vad som behövs och vad man kan strunta i...

Men vi har fixat:
    Vagn
    Säng
    Babyskydd (ska hyras från försäkringsbolaget)
    Alla kläder 50-56 (sambon hittade en flyttkartong i källaren med komplett garderob)
    Bärsele
    Babyvakt
    Leksaker i alla dess former och färger

Ska fixa:
    Renovera barnrum
    Madrass, täcke och kudde till säng
    Täcke och kudde till vagn
    Plastad frotté
    Spjälskydd
    Babysitter
    Skötbord att ha första tiden (bonusen byter vi på den stoooora lekmadrassen framför tv i vardagsrummet)
    Bröstpump

Och sen självklart alla förbrukningsvaror...