• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PojkarnasMamma85

Måste bara säga att jag också märker att bebisen har blivit betydligt större, känner hans rörelser mycket bättre nu och sparkarna känns fler och starkare

• Ginny

Jag hoppar in här, har BF den 5 juni.
    Igår var jag hos barnmorskan och fick höra bebisens hjärtljud, härlig känsla.

• Polarlantis

Jösses vad ni handlar och grejar! Jag har råkat köpa en vagn men bara för att det var så himla bra klipp på blocket annars hade det fått vänta. Det är ju gott om tid tycker ju jag...

• Sweet life
    Polarlantis skrev 2012-02-21 09:38:07 följande:
    Jösses vad ni handlar och grejar! Jag har råkat köpa en vagn men bara för att det var så himla bra klipp på blocket annars hade det fått vänta. Det är ju gott om tid tycker ju jag...
    Ja, det känns som att vi är ute i god tid.. Men när man tänker efter är 16 veckor inte så lång tid.. Men om man gör typ en sak i veckan så fördriver man tiden rätt bra..

Den här veckan ska jag ta tag i försäkringskassan och föräldrapenningen. Nästa helg ska vi måla och fixa i blivande barnrummet och då måste det var tömt och jag ska ha rensat ut alla saker jag ska kasta...
  • LillSnurr82

Vi flyttar nu till månadsskiftet till en stor trea i stan. Bor nu i en liten trea med kokvrå utanför stan. Så när vi flyttat dit kommer vi först att göra iordning barnrummet som vår dotter och nya bäbis får dela på. Eller första tiden kommer ju liten få sova inne i vårat rum. Det mesta har vi, det vi måste köpa är en syskonvagn och ett babyskydd.

• MissFörstånd

Funderar lite på detta med kläder. Vi har lite olika både kortärmade och långärmade bodys. Dottern föddes i december så det mesta är "vinteranpassat". Kan man verkligen ha bara en kortärmad body på bebisen typ när man åker hem? Känns som att det är så mycket som att tex bebisen får absolut inte frysa. Men tänkom den svettas då?! Vad har ni tänkt packa i väskan? Vi har bf 9 juni så det kan ju tänka sig att det blir maj eller midsommar, man vet ju inte riktigt .

Ginny skrev 2012-02-21 09:31:27 följande:
    Jag hoppar in här, har BF den 5 juni.
    Igår var jag hos barnmorskan och fick höra bebisens hjärtljud, härlig känsla.

Välkommen!

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Elvis Mamma

Känns som att jag är den enda som inte köpt något alls till bebis men vi flyttar till hus på fredag å sen ska vi börja fixa lite Inatt är första gången jag vaknade flera gånger av att våran tjej sparkade, så mysigt! Helt galet va fort de går, från att känna nån buff då å då till att känna riktiga hårda sparkar flera gånger dagligen Lyckades till å med filma sparkarna utanpå magen igår

• AAEV
    Elvis Mamma skrev 2012-02-21 10:20:23 följande:
    Känns som att jag är den enda som inte köpt något alls till bebis men vi flyttar till hus på fredag å sen ska vi börja fixa lite Inatt är första gången jag vaknade flera gånger av att våran tjej sparkade, så mysigt! Helt galet va fort de går, från att känna nån buff då å då till att känna riktiga hårda sparkar flera gånger dagligen Lyckades till å med filma sparkarna utanpå magen igår
    Jag har inte heller köpt nåt. Fast vi har ju det mesta :) Det är liksom ingen brådska känner jag, 17 veckor kvar ju
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • MissFörstånd
    Elvis Mamma skrev 2012-02-21 10:20:23 följande:

Supermysigt!
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Baby1112

Har heller inte köpt något. Men vi har å andra sidan en dotter som är tio månader. Så vagn, babyskydd och skötbord har vi redan. Likaså vagga och täcken och filtar. Dock får vi väl komplettera med säng och matstol sen då vi behöver dubbelt eftersom det bara skiljer ett år. Sen blir det en pojk nu så lite nya kläder blir det med. Kan nog bli aktuellt med syskonvagn till hösten med. Men tänkte sjala mycket i början och använda sulkyn till dottern.

Första tiden behöver de ju inte så mycket. Men ska köpa ett nytt babygym, fick kasta det vi hade eftersom dottern kräktes så mycket när hon var liten. Det blev liksom inte rent.
    Babygymmet, bumbo-stolen och bärsjalen hade jag inte kunnat leva utan. Klart de bästa köpen. Babysittern däremot kunde vi låtit bli att köpa...

Ang. Bärsele. Såg att någon ville köpa Babybjörn. Testa den noga innan. Vi köpte en BB Active och använde tre gånger. Vid sju kilo tyckte jag det blev tungt. Hade både sjal och bärsele i början. Och sjal är helt klart bäst, för rygg och axlar.
    Sen Köpte vi istället en ergonomisk sele, Pognae, som jag kan ha dottern i på ryggen nu. (Hon väger 10 kilo nu) Är hur skön som helst, kan bära i flera timmar. Så testa selar noga och tänk på att bebisarna blir tyngre... :)