• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Zvartaliljan

Har idag skrivit tenta i 4 timmar. Hade mina handledsstöd för karpaltunnelsyndrom och min överrörlighet men fick ändå skriva en del med vänster, tror det blev knappt läsbart :-/ o smärtan i handleder, armbågar, axlar, rygg och fogar var outhärdlig redan efter 2 timmar...just u känner jag behov av en morfinspruta...

• Hemmamorsan

Läser att flera har "sovkorgar" Måste fråga.. e de sådana man hänger i taket? på hjul? Eller något man flyttar med sig? Vad är det för något?? Låter väldigt sött iaf ;)

• PIO

Hemmamorsan- den vi ska låna är som en korg på ben med hjul så man kan dra med sej den i huset. Jätte fin. Med madrass o så i

• Baby1112

Hemmamorsan: vi har en sovkorg med hjul under. Men man kan ta bort dom och så blir det en vagga...

• gammelmamma

Om det blir en pojk har vi lite att köpa och ordna med men blir det en tjej har vi det mesta. Ett babygym och en babysitter behöver vi så småningom, kläder förståss:)

• RocketQueen

Sitter på flygplatsen och väntar på att incheckningen till min flight ska öppna. Hur tråkigt som helst! Sist jag skulle flyga samma sträcka så var det en massa förseningar i trafiken vilket gjorde att jag knappt höll på att komma fram till flygplatsen i tid (tur det finns vänliga själar som låter en gå ombord fast incheckningen har stängt) så nu ville jag vara ute i god tid. Så nu sitter jag här, 45 kvar tills det händer nåt... Suck...

Har varit hos bm idag, lyssnat på hjärtat och lämnat massa prover. Hon ville ta lite prover för att utesluta att det är nån infektion som orsakar sammandragningarna och så fick jag nöjet att väga mig. Ångest.. Men vi har en deal, jag tittar inte på vågen och min bm kommenterar bara om jag har gått upp för mycket eller för lite, är inget konstigt får jag inte veta hur mycket jag väger. Känns bra, hanterar inte viktuppgång särskilt bra nämligen...

Oj va jag skriver, så blir det när man har tråkigt...

• PojkarnasMamma85

Har extrem huvudvärk just nu! Försöker skippa onyttigheter och läsk idag och äta mindre portioner (tidigare var det på tok för stora) och det har resulterat i rejäl huvudvärk. Eller jag vet inte om huvudvärken beror på det men jag känner mig helt död. Har haft sonen helt själv sen kl 15 då maken jobbar över och det har tagit på krafterna! Som tur är har sonen varit skötsam och endast på slutet som han bråkat. Men det räcker, har inget som helst tålamod längre!

Igår kväll bröt jag ihop också, snacka om att man har blivit rejält mycket känsligare än tidigare!

• snuppis

Jag får en konstig smärta i magen och i blybenet när jag går mycket, ibland måste jag sitta en stund för att få det gå över annars blir de bara värre och värre. va kan de vara känns det igen av någon annan? de känns nästan som någon typ av håll är i v 23

• PojkarnasMamma85
    snuppis skrev 2012-02-21 19:15:41 följande:

Jag får en konstig smärta i magen och i blybenet när jag går mycket, ibland måste jag sitta en stund för att få det gå över annars blir de bara värre och värre. va kan de vara känns det igen av någon annan? de känns nästan som någon typ av håll är i v 23

Kan vara en början till foglossning. Smärt i blygdbenet är ju en typ av foglossning.
  • Uddabus

Har så in i helvetes ont i mitt bäcken just nu... Bak mitt in i skinkorna eller hur jag ska förklara...gungar fram o helt plötsligt får jag sån vansinnig smärta som gör att jag nästan trillar ihop... Benen bör liksom inte... Jag som ska jobba tre hela långa dagar där vi står, går osv... Monterar stall inredning just nu...