• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Polarlantis

Jag har också ont i blygdbenet, funkar bara att gå små steg och inte så fort annars gör det ont. Att resa sig och ta sig ur sängen är ajajaj...

Fråga som varit uppe innan...som jag inte fick med mig så mycket av så jag frågar igen: Försäkringar??? Har ni tecknar gravidförsäkrning och isf vilken (alltså betalversionen) och varför tog ni just den? har surfat runt på lite olika men sånt här är lika svårt varje gång! HJÄLP!

• Elvis Mamma

Ang försäkringar så har jag valt Folksam gravid, betalversionen, då vi redan har alla andra försäkringar där så de kändes enklast å vi har varit nöjda med Folksam hittills

• ja88

Suck igår ringde BM och det var måttlig växt av GBS i min senaste odling. Den lämnade jag in förra måndagen men min BM hade varit sjuk förra veckan och de andra hade "glömt" ringa :( så nu är det ny antibiotikakur, en dunderkur med Kåvepenin, 3x i 10 dgr. Annars mår jag faktiskt riktigt bra i min grav nu, även om fogarna känns av ordentligt vissa dagar, så synd att det här GBS-orosmolnet ska behöva förfölja en.

• Havsjungfrun

Har också ordentligt ont av foglossning till och från, värst höger bak men även framme. Ordentliga åderbråck i blygläpparna är ju också underbart Skrikandes. Får också typ håll när jag går lite fortare än ganska så sakta...

• Dancia

Jag ska teckna länsförsäkringars betalförsäkring då den är bäst och har bäst pris enligt mig efter att jag jämfört.

Usch, idag blir det att lämna barnen med bilen. Känns riktigt onödigt att starta bilen för den korta biten men jag vill inte gå dit och riskera att inte kunna ta mig hem. En promenad som i normala fall tar 4 min tog lite över en kvart igår då jag fick gå med mussteg och trodde att jag aldrig skulle kunna ta mig fram. Fick något fruktansvärt ont i höftbenen och blygdbenet. Känns som att det bästa är att skaffa kryckor snart :(.

• Elvis Mamma

Någon mer som fått sjukt dålig kondition? Jag är van att träna massor å har hållit igång med långpromenader hela graviditeten men konditionen är verkligen långt ifrån vad den brukar Blir andfådd för minsta lilla

• PIO

Vecka 24+0 idag :) börjar närma mej vecka o dag då sonen föddes 24+1. Då vid den här tiden låg ja inne på sjukhuset o satte cerclage idag sitter ja hemma i soffan. Känns skönt :)

• PojkarnasMamma85

Jag har fått grym växtvärk i magen och Harry lever rövare nuförtiden! Han sparkar så hårt och mest neråt muffen typ...inte skönt! Men jättehärligt att känna honom såklart Även fast det känns som hela magen är ett stort blåmärke för tillfället Tungan ute

• Uddabus

Det här med pojknamn är ju såå svårt... Har ni olika alternativ eller ni har redan bestämt er??