• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PojkarnasMamma85
    Uddabus skrev 2012-02-22 10:17:07 följande:
    Det här med pojknamn är ju såå svårt... Har ni olika alternativ eller ni har redan bestämt er??
    Vi har redan bestämt oss, men det är svårt att hitta det rätta. Men nu har vi "smakat" på Harry väldigt länge och det känns helt rätt! Hade Victor som alternativ.
  • LillSnurr82

Vi har tecknat gravid försäkring i Folksam då vi har allt annat i Folksam så kändes det smidigast.

Foglossning och svullen mellan benen så det heter duga.. Gör svinont :( kondisen är inte heller vad den borde, blir typ andfådd bara av att resa mig ur sängen och gå på toa. Inte. Alls roligt!

Vi ska ju ej kolla kön, men har både ett pojknamn klart och ett flicknamn :) sen om de passar när liten kommer vet man ju inte. Men de känns rätt nu. :)

• Sweet life

Vi har inte ett pojknamn! Och vi vet ju inte ens vad det är. Men sist sambon hade problem med att komma på pojknamn så visade det sig vara en flicka.. Vad som gömmer sig i magen får vi veta 6 mars...

Flicknamn är bestämt, det blir en Maja..

Jag smakar lite på Alfred, Jonathan och Edvin... Sambon är mindre nöjd med de namnen..

• snuppis
    Elvis Mamma skrev 2012-02-21 20:16:40 följande:
    Snuppis: exakt så har jag också börjat få, kände de idag när jag först var ute på lång promenad å sedan har storstädat och bakat. Aldrig känt så förut men kanske är de som PojkarnasMamma85 skriver början till foglossning
    ja de är väl de. Tycke de känns obehagligt rädd att de ska va nå fel på bebisen ska till bm snart så 
  • snuppis
    Elvis Mamma skrev 2012-02-22 09:35:36 följande:
    Någon mer som fått sjukt dålig kondition? Jag är van att träna massor å har hållit igång med långpromenader hela graviditeten men konditionen är verkligen långt ifrån vad den brukar Blir andfådd för minsta lilla
    ja jo he he de lider jag också av...räcker med att gå från bilen och in till sonens skola så flåsar jag 
  • Tesssi
    Polarlantis: Jag har valt betalversionen av gravidförsäkringen hos Länsförsäkringar - för vi har alla andra försäkringar där.

Elvismamma: Jag har haft dålig kondis hela graviditeten. Men nu tycker jag att det blivit lite bättre.

Uddabus: Vi har några olika alternativ på pojknamn - har inte bestämt oss än.
  • Dancia
    Uddabus skrev 2012-02-22 10:17:07 följande:
    Det här med pojknamn är ju såå svårt... Har ni olika alternativ eller ni har redan bestämt er??

Nu vet vi ju ganska säkert att vi väntar en flicka. Men innan vi fick veta det så hade vi bestämt oss för Tino om det skulle vara e pojke :).
  • RocketQueen

Vi lyckas inte komma på ett enda pojknamn. Jag har massor av idéer men mannen gillar inte nåt av dom... Så nu har han fått i uppdrag att komma på två namn som han tycker om innan söndag Han kan inte bara dissa alla mins förslag om han inte kommer med några egna

• tomisamat
    Sweet life skrev 2012-02-22 10:32:03 följande:
    Vi har inte ett pojknamn! Och vi vet ju inte ens vad det är. Men sist sambon hade problem med att komma på pojknamn så visade det sig vara en flicka.. Vad som gömmer sig i magen får vi veta 6 mars...

Flicknamn är bestämt, det blir en Maja..

Jag smakar lite på Alfred, Jonathan och Edvin... Sambon är mindre nöjd med de namnen..
    Här vet vi inte vad det är. Men det blir nog en Alexander eller Emma.
  • MarieG81

Vi väntar en liten tjej som nog blir en Alice. Innan vi visste att det var en tjej diskuterade vi olika killnamn, kom bara överens om Ivar. Olle är ett namn som jag verkligen tycker om men även om vi senare får en pojk blir det nog ingen Olle, sambon tycker inte om namnet.