• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611

Lycka 4: Beklagar Hjärta.

Idag e det vanligt BM besök, känns skönt att få gå dit också och inte bara tillhöra spec mvc. Det blir blodprover och mäta/lyssna på magen. Och antagligen vägning...bläääää!!!! Har nog ökat typ 8 kg tror jag eftersom jag inte får röra mig ett smack förutom här i lägenheten.
    Börjar tära lite på psyket att bara vandra hemma. Men i helgen var vi ju i alla fall i stan jag och mannen. Både lör och sön. Då kan man ju åka bil. Satt på mysiga cafeér i solen. Det var härligt.

I morgon är det mätning av tappen igen. Hoppas allt ser bra ut så dom inte tvingar mig i sängläge. Men det tror jag inte. Allt känns bra förutom jävulsk foglossning.

Vi närmar oss sista 10 veckorna tjejer, fan va vi e bra :) 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • gammelmamma

60 timmar!! stackare, jag har hört att det går mot att man inte ska behöva ligga så länge. Hoppas du slipper det denna gången.

Sjukdomar: stackars alla er som är sjuka hela tiden. Peppar peppar men vi har klarat oss allihop, och vi är ju 9 st med barnens respektive!!! Håller tummarna för att det ska fortsätta så 

• gammelmamma
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-06 08:22:22 följande:
    Lycka 4: Beklagar Hjärta.

Idag e det vanligt BM besök, känns skönt att få gå dit också och inte bara tillhöra spec mvc. Det blir blodprover och mäta/lyssna på magen. Och antagligen vägning...bläääää!!!! Har nog ökat typ 8 kg tror jag eftersom jag inte får röra mig ett smack förutom här i lägenheten.
    Börjar tära lite på psyket att bara vandra hemma. Men i helgen var vi ju i alla fall i stan jag och mannen. Både lör och sön. Då kan man ju åka bil. Satt på mysiga cafeér i solen. Det var härligt.

I morgon är det mätning av tappen igen. Hoppas allt ser bra ut så dom inte tvingar mig i sängläge. Men det tror jag inte. Allt känns bra förutom jävulsk foglossning.

Vi närmar oss sista 10 veckorna tjejer, fan va vi e bra :) 
    Ja visst är det jobbigt, jag blir så ledsen och på dåligt humör. Min man är helt fantastisk och ställer upp och gör allt men det är så påfrestande att alltid ha ont och inte kunna göra något. Jag har i och för sig kronisk värk i vanliga fall också men foglossning är nåt helt annat. Har du rullstol när du åker typ till stan och så? Min läkare tycker jag ska ha det så jag kan komma ut lite menjag känner mig så uttittat redan med kryckorna. Jag isolerar mig mer och mer
  • Sweet life

Idag är det dags för vårt efterlängtade köns-ul...

Här hemma ligger rösterna 2 på pojke och 1 på flicka. Bonusdottern på 13 hotar med att flytta om det INTE är en pojke då hon är trött på sin lillasyster som det är redan nu...

Helgen har vart lite upp och ner känslomässigt då sambons exfru sett mig på Ica i fredags kväll och frågade om jag var gravid. När sambon då sa ja, så vart det telefonterror hela helgen om hur elak han är, hur hon trodde att hon kunde lita på honom och att dem inte ens vart skilda när jag måste blivit gravid och att vi måste planerat det här... Tänk så fel man kan ha när man inte sitter på alla fakta...

Men det är nästan rätt åt sambon, han lovade mig att berätta efter RUL och det har han inte gjort, men jag vet att han ville ha det formella med tingsrätten klart och skulle berättat igår när det var överlämning av barn. Men han hann inte...

• IdaElinLivia040611
    gammelmamma skrev 2012-03-06 08:27:10 följande:
    Ja visst är det jobbigt, jag blir så ledsen och på dåligt humör. Min man är helt fantastisk och ställer upp och gör allt men det är så påfrestande att alltid ha ont och inte kunna göra något. Jag har i och för sig kronisk värk i vanliga fall också men foglossning är nåt helt annat. Har du rullstol när du åker typ till stan och så? Min läkare tycker jag ska ha det så jag kan komma ut lite menjag känner mig så uttittat redan med kryckorna. Jag isolerar mig mer och mer
    Nej ingen rullstol här. Jag är ju hemma och orörlig mest för att min tapp är lite påverkad. Foglossningen är liksom som en liten trevlig bonus.....känns typ som att jag skulle vilja limma ihop mina ben så att jag inte kan sära på dom. Och satan va det gör ont när jag försöker klä på mig ståendes och står på ett ben. Man grinar ju fan.
    Nej nu e jag trött på att vara gravid, inget sex får vi ha heller. Jag vågar inte ens mig på oralsex då jag inte vågar få orgasm så det e bara maken som får det bra....morr. Känner att jag börjar bli lite bitter.....men biter ihop som vanligt... 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Uddabus

Ja det är jobbigt med alla förkylningar... Hostar som en galenpanna fortfarande o lite svårt med andningen men det är mitt eget fel från början...

Har varit rökare i 20 år men nu är jag helt rökfri sen jag blev såhär sjuk...

Ja jag är hemsk som rökt under graviditet men är jävligt glad o stolt att jag är fri nu... För både min omgivning, bebis o min egen skull...

Nu ska väl skiten bara hostas ur lungorna men fan så jobbigt det är... Med andningen menar jag

• Sweet life
    Uddabus skrev 2012-03-06 08:43:38 följande:
    Ja det är jobbigt med alla förkylningar... Hostar som en galenpanna fortfarande o lite svårt med andningen men det är mitt eget fel från början...

Har varit rökare i 20 år men nu är jag helt rökfri sen jag blev såhär sjuk...

Ja jag är hemsk som rökt under graviditet men är jävligt glad o stolt att jag är fri nu... För både min omgivning, bebis o min egen skull...

Nu ska väl skiten bara hostas ur lungorna men fan så jobbigt det är... Med andningen menar jag
    Jag tycker du är grymt som slutat nu! Bättre sent än aldrig!

Ja, dessa förkylningsvirus som går nu är hemska.. Igår var sambon iväg till VC eftersom han fortfarande inte är pigg, 5 veckor efter att det bröt ut. Så nu tog dem massa prover. Blodvärde, vita blodkroppar, sänka och några mer som jag inte kommer ihåg...
    Jag får ångest så fort man nämner prov på vita blodkroppar då jag förknippar det med blodcancer i alla former och tillsammans med hans matthet är jag nu helt inställd på att han leukemi... Försöker slå bort det och intala mig att provsvaren imorgon kommer vara tipptopp!
  • Uddabus

O ja jag har skämts o mått dåligt för att jag rökt såhär länge o att jag rökt med mina andra barn oxå men kan inte göra det ogjort...

Vet inte hur många gånger jag försökt sluta röka... Men denna gången har jag inte kunnat alls eftersom jag inte får luft... O det vill jag inte utsätta mig sj för en gång till...

Sen har jag fått stora barn på 4 kg st så det har inte påverkats... Men vem vet vad för skada jag kan ha gjort mina barn o även den lille i magen... Usch mår dåligt att tänka på det bara...

• snuppis
    AAEV skrev 2012-03-05 22:07:40 följande:
    Ja88: jag blev snittad med första, andra som kom 13 mån senare föddes vaginalt efter en 60 timmars förlossning och det var inga problem med livmodern :)
    oj hemskt jag som tyckte jag va inne länge inskriven fredag kl 8.00 och så kom han lördagen 11.35 ca 2h tog själva födseln från första krystvärken eller jag vet inte lång vaden iallfall ha ha man blir ju helt fråvvarande minns inget, men om jag fatta rätt i alla papper man får, de började prata om klocka då kom han, hoppas denna går snabbare 
  • Baby1112

Lycka4: Beklagar...

Uddabus: tycker det är bra att du slutat nu. Jag slutade när jag blev gravid med första barnet. Men det var för att jag mådde så sjukt illa av det... Känner fortfarande sug ibland, men det blir allt mindre. Känner mig stolt att jag har slutat!
    Hoppas du också känner stolthet att till slut ha lyckats! Du är fri... :)