• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia
    lycka 4 skrev 2012-03-06 06:57:20 följande:
    Inatt dog min älskade lilla farfar =( Det va väntat då han hade slutat äta å dricka men det har inte blitt många minuters sömn. Det är så jobbigt att vara långt borta å inte bara kunna åka å vara m familjen =(

Beklagar verkligen :(. Förstår hur du känner :(. Min farmor är väldigt sjuk i cancer och bor i USA och jag tycker det är jättejobbigt att inte kunna finnas där hos henne och är rädd att jag inte hinner träffa henne innan hon går bort :(. Styrkekramar till dig!
  • Dancia
    Ensortsmamma skrev 2012-03-06 08:18:00 följande:
    Detta är inte sant, jag har blivit förkyld IGEN! Någon mer än jag som har ett värdelöst immunförsvar ? förra grav va jag frisk som en nötkärna. Jag som trodde man inte skulle bli sjuk av att äta vitaminer! Grrr..

Din stackare :(. Tyvärr är det ju dåliga årstider med sånt nu :(. Jag har hagt väldigt dåligt immunförsvar när jag varit gravid de andra gångerna. men denna gången har jag klarat mig väldigt bra *peppar peppar* och jag tror det är tack vare att jag tränade regelbundet innan graviditeten och för att jag dricker proviva som innehåller probiotika varje dag :). Sen är jag också väldigt noga med handhygienen och att inte träffa folk som är sjuka eller precis har varit det. Krya på dig!
  • Dancia

Uddabus: Tänk inte på vad du gjort innan utan var riktigt stolt över att du slutat nu och känn dig stark om du inte börjar igen :). Säger precis som de andra, bättre sent än aldrig :).

• Dancia

Spammar med ett sista inlägg för nu ;). Snart är det dags för mig att bege mig till Malmö på TUL i 3D!!! :D

• gammelmamma
    Uddabus skrev 2012-03-06 08:50:34 följande:
    O ja jag har skämts o mått dåligt för att jag rökt såhär länge o att jag rökt med mina andra barn oxå men kan inte göra det ogjort...

Vet inte hur många gånger jag försökt sluta röka... Men denna gången har jag inte kunnat alls eftersom jag inte får luft... O det vill jag inte utsätta mig sj för en gång till...

Sen har jag fått stora barn på 4 kg st så det har inte påverkats... Men vem vet vad för skada jag kan ha gjort mina barn o även den lille i magen... Usch mår dåligt att tänka på det bara...

Heja dig! Jag slutade när jag väntade äldsta dottern för 23 år sedan. Sedan rökte jag med tvåan och trean. Slutade innan jag blev med 4 an och håller fortfarande upp. Man gör så gott man kan. Hoppas du lyckas för det är SÅÅÅ underbart att vara av med det:) 
  • gammelmamma
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-06 08:40:42 följande:
    Nej ingen rullstol här. Jag är ju hemma och orörlig mest för att min tapp är lite påverkad. Foglossningen är liksom som en liten trevlig bonus.....känns typ som att jag skulle vilja limma ihop mina ben så att jag inte kan sära på dom. Och satan va det gör ont när jag försöker klä på mig ståendes och står på ett ben. Man grinar ju fan.
    Nej nu e jag trött på att vara gravid, inget sex får vi ha heller. Jag vågar inte ens mig på oralsex då jag inte vågar få orgasm så det e bara maken som får det bra....morr. Känner att jag börjar bli lite bitter.....men biter ihop som vanligt... 

Sorry det visste jag ju egentligen, jag har lite dålig koll, får skylla på åldern;) Jobbigt att tappen på verkas, visst var det du som fick så tidigt förra gången? Foglossning drabbar ju bara mig det är ju ingen fara för barnet:) Däremot har jag mycket värk i underlivet, inte direkt värkar men det känns som värkar i underlivet fast utan att det gör så ont i mage eller rygg. Lite obehagligt men jag vill inte ringa och tjata på BM
  • MissFörstånd

Lycka4 - beklagar! Kramar till dig.

Min faster har gått på dialys nu i över tio år och inatt har hon äntligen fått en ny njure! Vet inte hur det gått, bara att hon har opererats.

• PojkarnasMamma85

Blev en sväng till förlossningen igår kväll pga sammandragningar som inte gav sig och strålade ut i lår och rygg. Plus en rejäl slembobba som kom i söndags kväll och därefter sammandragningarna. Som tur var hade inget hänt och allt var opåverkat så det är bara att stå ut :P

• JennieJ
    Dancia skrev 2012-03-06 10:06:15 följande:
    Spammar med ett sista inlägg för nu ;). Snart är det dags för mig att bege mig till Malmö på TUL i 3D!!! :D

Lycka till :))