• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-06 10:49:52 följande:
    Blev en sväng till förlossningen igår kväll pga sammandragningar som inte gav sig och strålade ut i lår och rygg. Plus en rejäl slembobba som kom i söndags kväll och därefter sammandragningarna. Som tur var hade inget hänt och allt var opåverkat så det är bara att stå ut :P

Håller tummar och tår att allt går bra
  • JennieJ

Wheiiiiiiiii det blir bm idag och inte en tredje inställd tid!! Äntligen vill ju veta att alla prover ser bra ut ;)

• PIO

Nyss hemkommen från spec mvc o veckans kontroll på tappen. Den va lite kortare idag men opåverkad så läkaren sa att de va oförändrat. Känns så skönt att de ser så bra ut. 26+0 imorgon :) två veckor längre än med sonen.

IdaElinLivia- förstår dej verkligen!! Är så trött på att bara gå hemma. Även om min tapp är opåverkad så har läkaren sagt till mej att de e mycket vila o vara hemma som gäller. Vill att de här veckorna går fort nu. Börjar verkligen tröttna på att vara gravid! Det blev verkligen inte som ja tänkt mej.

Ne nu ska ja nog sova lite middag! Jissea va trött ja har blivit igen :) va ju dödstrött de första 12-13 veckorna o nu känns de aom att tröttheten e på väg tillbaka.

• gammelmamma

Jag är också så sjukt trött, men det är väl att jag vandrar runt på nätterna och att man inte får någon motion och frisk luft, antar jag. Bara att härda ut, mindre än tre månader kvar. Om några veckor hämtar vi hem vår husvagn, sen ställer vi upp den några veckor efter det. Sk önt att ha något att se fram emot

• IdaElinLivia040611

Färdig hos BM

HB: 136
    Blodtryck:120/60
    Blodsocker: 4,9 (hade precis ätit lunch)
    SF mått: 24 precis på medellinjen
    Hjärtslag: 154

Fick namn på nya slags järntabletter då jag verkligen inte klarar Niferex. Ska även beställa ett stödbälte för min hemska foglossning. 

Jag har gått upp 6 kg sen inskrivningen så det känns helt ok med tanke på att jag inte alls rör på mig. Får väl tacka min fina ämnesomsättning för det för satan va onyttigt jag ätit. Men ska bli bättre på det nu så att man landar på kanske 12-13 totalt.

Är också så himla trött. Vaknar iofs 6 varje morgon men lägger mig alltid vid 22 så man får ju bra med sömn. Men en power nap på dagen e ett måste:)
    Tror mycket att det är min inaktivitet, som för er andra som inte får/kan röra er som ni vill.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • JennieJ

Hemma från bm å allt såg bra ut :) hb 134 och sockret på 5,5. Vikt 9,5 kilo upp och magen minns jag inte mer än att jag låg på högsta kurvan, hjärtljudet på 146 så nu kan man bara vara gravid i tre veckor till nästa möte :)

• Sweet life

På könsulet var det en grabb som stolt visade upp både snorren och pungen för oss... Läkaren skrattade och sa "ja, det där är ju till 150% en pojke".. Pappa D log så att hade han inte haft öron hade munnen gått runt hela huvudet...

• JennieJ
    Sweet life skrev 2012-03-06 15:36:59 följande:
    På könsulet var det en grabb som stolt visade upp både snorren och pungen för oss... Läkaren skrattade och sa "ja, det där är ju till 150% en pojke".. Pappa D log så att hade han inte haft öron hade munnen gått runt hela huvudet...

Grattis till pojken :)
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-03-06 15:13:53 följande:
    Åhh vad jag längtar till Juni!!!
    Samma här!!! Varit på teaterresa med min klass idag och är sååå otroligt trött på ouppfostrade barn som inte kan uppföra sig. Normalt sett brukar även de som har svårt med det i vanliga fall fixa det när man är i väg på något. Har inget tålamod för sådant beteende just nu. Skulle vilja gå hem på stört och bara boa och invänta bebisen.