• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611

Alltså hur hungrig kan man vara. Jag äter som en häst känns det som. Och det e som att det bara försvinner. Som i början när man hade det där eviga suget i magen.

Men tror det var nån här som skrev att bebis lägger på sig mycket nu så det kanske är det. V 26 är jag inne i nu.

Är jätte pirrig inför UL i morgon. Hoppas hoppas tappen ser bra ut.....kl 09:00 e det dags. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Uddabus

Då hade du inte orkat med min 7 åring som är en plåga just nu... Som bara säger emot, tjafsar, skriker, snutig osv... Men tackar för maten osv... Ouppfostrad... Nä verkligen inte... Bara inne i en 6-7 års trots...

• Sweet life
    Uddabus skrev 2012-03-06 16:54:20 följande:
    Då hade du inte orkat med min 7 åring som är en plåga just nu... Som bara säger emot, tjafsar, skriker, snutig osv... Men tackar för maten osv... Ouppfostrad... Nä verkligen inte... Bara inne i en 6-7 års trots...
    Låter som den 13 åring vi har här hemma, och fyraåring.. Funkar all trots på samma sätt?
  • Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-03-06 16:54:20 följande:
    Sweet life skrev 2012-03-06 16:57:34 följande:
    Låter som den 13 åring vi har här hemma, och fyraåring.. Funkar all trots på samma sätt?
    Är trotsa allt stor skillnad på hur barn beteer sig hemma och borta. Hemma ska man kunna trotsa på ett helt annat sätt. I de här barnens fall handlar det verkligen om uppfostran eller icke uppfostran snarare...
  • emma78

21 halvdagar kvar på jobbet:)) nedräkningen har börjat......

• Havsjungfrun

Hade molvärk i nedre främre delen av magen igår kväll. Blev riktigt orolig för det är så mina värkar har börjat. Efter en halvtimme med TNS lugnade det dock sig men jag tyckte att magen var superspänd hela kvällen.

• Uddabus

Nä oftast handlar det om att barn som vågar trotsa är trygga med omgivning...

Eller har dem barnen diagnos kanske... Jobbigt med kompisar eller hemma så dem hävdar sig mot andra...

Min son kan uppföra sig men när farmor eller mormor tillåter allt så är det jobbigt när lilleman använder sig av hela registret när man är borta eller hemma oxå för den delen...

• MarieG81

Första träffen med föräldragruppen idag o det var jättetrevligt. Vi var en grupp på 7 par o alla verkade helt normala ;) Kändes som att det kan vara en grupp man kan fortsätta träffa sen även efter barnet har kommit.
    Tog även en del prover o allt så bra ut.

Nu ska jag vila, är helt slut!

• Dancia
    Sweet life skrev 2012-03-06 15:36:59 följande:
    På könsulet var det en grabb som stolt visade upp både snorren och pungen för oss... Läkaren skrattade och sa "ja, det där är ju till 150% en pojke".. Pappa D log så att hade han inte haft öron hade munnen gått runt hela huvudet...
    Grattis!! Visst är det e speciell känsla när man får veta vad det är? :)
  • Dancia

Nu är jag hemma efter en underbar dag nere i Malmö (förutom en del jobbiga sammandragningar). Eftersom moderkakan ligger i bakvägg och jag hade lagom mängd med fostervatten så lyckades hon få en hel del bra 3D bilder :). I början låg hon med ena benet och handen ovanför ansiktet men efter en stund flyttade hon på dem så då fick vi bättre bilder :). Fick helt bekräftat att det är en liten flicka denna gången, lägger upp en könsbild i bildtråden för de som är intresserade :). Kommer även lägga upp lite bilder på ansiktet på min lilla flicka :).