• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun

Har knåpat ihop en sida om min arbetssituation till min ansökan nu ikväll...

• Lina007

Vi har lite namn-problem...

Vi är väldigt förtjusta i den fornnordiska mytologin och vill att lillasyster ska ha ett namn därifrån. Problemet är bara att de namn som vi verkligen tycker o m, har vi kompisar vars barn heter. Jag tycker jag kollar dagligen efter något namn som vi fastnar för. Hittills har vi bara hittat ett och vi vill gärna ha fler val än så. :-P

De namn som tyvärr "går bort" är;

Embla,

Freja,

Idun,

Saga och namn som Signe, Sigun, Tyra t.ex.

Har någon av er andra tips?

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • gammelmamma

Det konstiga är att för 2,5 år sedan när jag fick fyran så var jag tvungen att söka gravpeng så jag trodde man var tvungen till det. Att man inte fick vara sjukskriven ända fram längre. (vilket jag var med de tre första) Kan ha varit så att jag översteg nån gräns i tid för sjukskrivning, vet inte. Men det verkar ju ordna sig, skönt! Nu fattar jag även vad det var för pengar jag fick från jobbet förra månaden, 10% det hade jag glömt:)

• Ginny
    Lina007 skrev 2012-03-07 21:08:09 följande:
    Vi har lite namn-problem...

Vi är väldigt förtjusta i den fornnordiska mytologin och vill att lillasyster ska ha ett namn därifrån. Problemet är bara att de namn som vi verkligen tycker o m, har vi kompisar vars barn heter. Jag tycker jag kollar dagligen efter något namn som vi fastnar för. Hittills har vi bara hittat ett och vi vill gärna ha fler val än så. :-P
    På den här sidan finns en lista med gamla nordiska namn. Kanske hittar du något där, jag såg att det fanns namn från mytologin också. http://www.kulturbilder.dk/nordiska_kvinnonamn_a_g.htm
  • Havsjungfrun

Mår riktigt skit efter några väldigt jobbiga dagar på jobbet. Ett damtal från en förälder igår kväll tog helt knäcken på mig trots att jag vet att hon har fel. Klarar inte av att ta dessa konfliktsituationer nu. Tårarna bara rinner. Maken stannade bilen i backen ner från huset när vi skulle åka till jobbet och frågade hur det eg. var. Hade nog inte klarat mig genom en hel lektion, ingen idé att åka till jobbet i det här skicket utan jag har fått sjukskriva mig istället. Så nu sitter jag hemma och ältar istället och väntar på att min chef ska ringa upp mig. 

• Uddabus

Alltså hur orkar man med alla dessa förkylningar o skit... Haft influensan o hostan o täthet i bröstet sitter kvar... Näsan är täppt o nu även ögoninflammation på det i bägge ögonen... När tar det slut???

Två veckor har jag varit sjuk nu...

• PojkarnasMamma85

Maken har legat däckad i rejäl förkylning medsen i söndags och nu är det min och sonens tur. Vet inte hur jag ska orka...har ont i magen idag med.

• emma78
    gammelmamma skrev 2012-03-07 20:27:45 följande:
    Tack för all info, då ska jag absolut vara sjukskriven i stället. Förslaget kom från f-kassans handläggare så det borde ju inte vara några problem att fp igenom det:)

Är det "bara" pga foglossning du är sjukskriven??
    Jag är oxå sjukskriven på halvtid pga av det men vet inte hur länge jag orkar jobba med dessa besvär.....lipar ju av smärta vart enda dag jag kommer från jobbet:(( När jag blev sjukskriven i v 22 sa min läkare att hon inte kunde sjukskriva mig mer än 50% för det skulle FK inte godkänna......det är därför jag frågar om det är pga foglossning du är sjukskriven!har oxå börjat märka av sammandragningar......särskillt på kvällen när jag varvar ner....igårkväll började jag faktiskt klocka dom men det lugnade ner sig efter ett tag.....men fortsätter jag i samma tempo så kommer det ju bara att bli värre och värre......
    Har telefontid med min läkare imorgon....fK har inte godkännt min sjukskrivning ännu och på söndag går denna "period"ut....tänk om jag inte får det godkännt!! Hatar att vara så orolig över saker som man inte ska behöva vara orolig för!!