• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611

Jag har hört att det ska vara riktigt eländiga influensor nu. Som e riktigt svåra att bli av med. Men nu när våren kommer så borde det ju bli bättre. Februari ska ju vara värst säger dom.

Vi var sjuka här i Januari sen dess har vi klarat oss tack och lov. Stora tjejerna har varit lite små sjuka bara.

Idag ska jag vaccinera minstingen på KS. Så det blir en liten tur mot stan. Skönt att ha något inplanerat när jag annars bara sitter hemma.

I helgen ska det bli kanon fint väder här i sthlm, 10 grader och sol....satan va skönt. Längtar tills man kan kasta bort jackor å mössor och bara ha nått tunnare över.
    Min vinterjacka e riktigt tight nu.....Tungan ute .

Nån mer som känner sig lite trött på att vara gravid......JAAAG!!!! 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • lycka 4
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-08 08:25:46 följande:
    Jag har hört att det ska vara riktigt eländiga influensor nu. Som e riktigt svåra att bli av med. Men nu när våren kommer så borde det ju bli bättre. Februari ska ju vara värst säger dom.

Vi var sjuka här i Januari sen dess har vi klarat oss tack och lov. Stora tjejerna har varit lite små sjuka bara.

Idag ska jag vaccinera minstingen på KS. Så det blir en liten tur mot stan. Skönt att ha något inplanerat när jag annars bara sitter hemma.

I helgen ska det bli kanon fint väder här i sthlm, 10 grader och sol....satan va skönt. Längtar tills man kan kasta bort jackor å mössor och bara ha nått tunnare över.
    Min vinterjacka e riktigt tight nu.....Tungan ute .

Nån mer som känner sig lite trött på att vara gravid......JAAAG!!!! 
    Ja jag vill ha bebis nuuuuuu!!!
  • tomisamat

Jag vill ha ut, men det är för att jag har så ont nu. Det är tur att de redan fattat beslut att ta det 3 veckor tidigare. Så vet man att man slipper gå över tiden i alla fall. Även om jag aldrig gjort det förut.

• Tre Flickor
    Uddabus skrev 2012-03-08 08:02:02 följande:
    Alltså hur orkar man med alla dessa förkylningar o skit... Haft influensan o hostan o täthet i bröstet sitter kvar... Näsan är täppt o nu även ögoninflammation på det i bägge ögonen... När tar det slut???

Två veckor har jag varit sjuk nu...
    Jag låg sjuk i två veckor jag också. Det är verkligen en mardröm. Penicillin fick mig på fötter igen men tyvärr vaknade jag upp med halsont och en hes hals i morse igen. Jag hoppas att det bara är tillfälligt.

Krya på dig! 
  • stjärnfrukt

Blir så ledsen. Om det är någon som kommenterar att jag är gravid så är det genom att skratta åt mig för hur jag ser ut :( Är kort (158) och har fått en riktig bebismage nu, som jag själv faktiskt tycker är fin, men blir så ledsen när någon skrattar åt mig & säger att jag ser ut som en köttbulle, boll, klot, "säkert kommer blir groteskt stor" huh?! Går in i vecka 27,  (idag eller imorgon?) och har faktiskt inte tagit en endaste magbild :(

Kanske kommenterar dem inte mer den här gången än förra graviditeten, men då var det ju så många andra frågor och prat om annat gravid-relaterat så det blandades lite, nu är det bara att jag är tjock. 

• Havsjungfrun
    stjärnfrukt skrev 2012-03-08 08:44:43 följande:
    Blir så ledsen. Om det är någon som kommenterar att jag är gravid så är det genom att skratta åt mig för hur jag ser ut :( Är kort (158) och har fått en riktig bebismage nu, som jag själv faktiskt tycker är fin, men blir så ledsen när någon skrattar åt mig & säger att jag ser ut som en köttbulle, boll, klot, "säkert kommer blir groteskt stor" huh?! Går in i vecka 27,  (idag eller imorgon?) och har faktiskt inte tagit en endaste magbild :(

Kanske kommenterar dem inte mer den här gången än förra graviditeten, men då var det ju så många andra frågor och prat om annat gravid-relaterat så det blandades lite, nu är det bara att jag är tjock. 
    Nämen vilket sätt! Vilka människor du har omkring dig. Ryt ifrån! Vet att det är svår, är själv extremt konflikrädd när jag är gravid. Hatar när någon säger: Hej tjockis eller liknande. Ta fina bilder på din mage och försök att njuta i alla fall. Vad säger din man/sambo?
  • Uddabus

Min kusin kallar mig tjockt marocko när jag är gravid...men jag ger igen med att kalla honom mitt lilla mongo... Fast han är stor som ett hus...

Jag tycker att du går o tar bilder nu... Fota magen så du inte ångrar dig sen...

Skit i vad andra säger... O säger dem något ge igen med en motfråga eller att du säger visst är min mage fin...

Sluta låt andra trycka ner dig.. Du tycker ju att den Är vacker... Du väntar ju en liten skatt ju.. P

• gammelmamma
    emma78 skrev 2012-03-08 08:25:38 följande:

Är det "bara" pga foglossning du är sjukskriven??
    Jag är oxå sjukskriven på halvtid pga av det men vet inte hur länge jag orkar jobba med dessa besvär.....lipar ju av smärta vart enda dag jag kommer från jobbet:(( När jag blev sjukskriven i v 22 sa min läkare att hon inte kunde sjukskriva mig mer än 50% för det skulle FK inte godkänna......det är därför jag frågar om det är pga foglossning du är sjukskriven!har oxå börjat märka av sammandragningar......särskillt på kvällen när jag varvar ner....igårkväll började jag faktiskt klocka dom men det lugnade ner sig efter ett tag.....men fortsätter jag i samma tempo så kommer det ju bara att bli värre och värre......
    Har telefontid med min läkare imorgon....fK har inte godkännt min sjukskrivning ännu och på söndag går denna "period"ut....tänk om jag inte får det godkännt!! Hatar att vara så orolig över saker som man inte ska behöva vara orolig för!!  
    Hej ja det är bara foglossning. Inte för att jag vill försvara mig men jag har extremt svår foglossning. Detta är min femte graviditet + två tre missfall. Det har blivit värre för varje barn. Det kan nog vara svårt men det har aldrig varit några problem för mig att få igenom sjukskrivning. Det beror mycket på vad din läkare har för inställning och hur han/hon skriver, även vad du har för jobb så klart. Det du kan göra är att begära bälte, TENS apparat och självklart kryckor om du inte har det ännu. Jag kan också tillägga att jag har problem med värk i vanliga fall, framförallt i höfter och rygg. Enligt min läkare ska man inte pressa sig för hårt när det gäller foglossning för det blir bara värre.
    Jag kommer bli igångsatt några veckor innan för att slippa vara rädd för att gå över. Då kan man börja pressa sig några veckor innan man vet att det är dags:) Längtar tills jag får datumet.

• gammelmamma

Jag fick inte med mig mannen så det blir inget könsultraljud för min del. Så barnsligt men jag känner mig så besviken. Detta är ju liksom sista chansen att få vara med om det. Det hade varit så kul att ha nåt att göra, planera, nu när man bara sitter här hemma i sin ensamhet. Min man är borta ganska mycket även på kvällarna just nu.
    Pappa har åkt in på sjukhus igen också, han har nog inte långt kvar. Hoppas han hinner se sitt sista barnbarn. Nu har jag fått gnälla lite, tack för det:)

Förresten emma 78. lycka till, klart du ska vara sjukskriven. Man ska väl inte behöva ha så ont heller.   

• Ginny
    stjärnfrukt skrev 2012-03-08 08:44:43 följande:

Vad är det för klökon du umgås med? Varför tror vissa att det är okej att kalla gravida för tjockisar osv.? De skulle ju aldrig säga det till en som var överviktig (inte så att de hör i alla fall...) Jag har en kompis som använder det ordet och han väger väl nästan dubbelt så mycket som jag innan jag blev med barn. Nästa gång han kallar mig tjockis ska jag säga att jag är gravid, vad är din ursäkt?

Ta bilder på din fina mage och var stolt över den!