emma78 skrev 2012-03-08 08:25:38 följande:
Är det "bara" pga foglossning du är sjukskriven??
Jag är oxå sjukskriven på halvtid pga av det men vet inte hur länge jag orkar jobba med dessa besvär.....lipar ju av smärta vart enda dag jag kommer från jobbet:(( När jag blev sjukskriven i v 22 sa min läkare att hon inte kunde sjukskriva mig mer än 50% för det skulle FK inte godkänna......det är därför jag frågar om det är pga foglossning du är sjukskriven!har oxå börjat märka av sammandragningar......särskillt på kvällen när jag varvar ner....igårkväll började jag faktiskt klocka dom men det lugnade ner sig efter ett tag.....men fortsätter jag i samma tempo så kommer det ju bara att bli värre och värre......
Har telefontid med min läkare imorgon....fK har inte godkännt min sjukskrivning ännu och på söndag går denna "period"ut....tänk om jag inte får det godkännt!! Hatar att vara så orolig över saker som man inte ska behöva vara orolig för!!
Hej ja det är bara foglossning. Inte för att jag vill försvara mig men jag har extremt svår foglossning. Detta är min femte graviditet + två tre missfall. Det har blivit värre för varje barn. Det kan nog vara svårt men det har aldrig varit några problem för mig att få igenom sjukskrivning. Det beror mycket på vad din läkare har för inställning och hur han/hon skriver, även vad du har för jobb så klart. Det du kan göra är att begära bälte, TENS apparat och självklart kryckor om du inte har det ännu. Jag kan också tillägga att jag har problem med värk i vanliga fall, framförallt i höfter och rygg. Enligt min läkare ska man inte pressa sig för hårt när det gäller foglossning för det blir bara värre.
Jag kommer bli igångsatt några veckor innan för att slippa vara rädd för att gå över. Då kan man börja pressa sig några veckor innan man vet att det är dags:) Längtar tills jag får datumet.