• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Baby1112

Var hos BM idag. Har bytt BM då vi flyttat, men hon var verkligen jättemysig... Så det känns bra.
    Har känt mig som en flodhäst det sista, men vågen visar "bara" +6 kg och magen var 24 cm. Så var precis lagom... Skrattande

Sockret som jag oroat mig mest över då jag låg högt förra grav låg nu på fina 4,2. Järnet var lite lågt 58. Men det visste jag redan å andra sidan...

Sen har jag varit på massage. Skönt men har nu väldigt ont i skulderbladen, vilket hon varnade för att jag kunde få. Får väl hoppas det känns bättre när det onda lagt sig...

Dags för sängen. Håller alla tummar att dottern sover hela natten, skulle behöva en hel natts sömn...

Sådär ja
  • NinnaBus

Nä, idag är ingen bra dag...
    Stressigt som sjutton på jobbet. Brist på vikarie i köket gjorde att kollegan mer eller mindre blev tvingad av chefen att gå in i köket idag och eftersom vi "lyckligtvis" fick flera bortfall i barngruppen så fick vi klara oss på 2 personal på 12 barn. Det går väl bra så sätt, men våra "snurrekottar" som har lite svårt med när det inte är som  vanligt har ju varit lite upp och ned idag. Han bara med en kvarts rast på hela dagen...

Hemkommen har jag fått brev från medicinmottagningen. Vanligtvis brukar läkaren skriva att värdena ser bra ut fortsätt med samma medicindos. Nu stod det inget om hur värdena var, bara att jag ska fortsätta med samma dos och ta nya prover om en vecka. Bra tänkte jag och kollar på provtagningslappen som var med. Förutom de vanliga två prover som brukar tas är där nu ikryssat en massa andra prover som ska tas. Ingen förklaring till varför. Så man blir ju lite fundersam på varför läkaren vill att just de proverna ska tas...

Var iväg till mödrahälsovårdspsykologen också... Bad att få gå dit och prata om kommande förlossning då jag känner mig lite smått oroad inför den. Det gick snabbt sist och kände att de inte lyssnade på mig och det har väl tyvärr satt sina spår...
    Hon såg direkt att jag är extremt stressad just nu, vilket inte är alls bra för varken mig eller bebis.
    Pratade om oron att föda tidigt igen...
    Enligt henne är den risken rätt stor om jag inte kan minska stressnivån. Hon vill helst att jag går till läkaren omedelbums och sjukskriver mig i alla fall på deltid...
    Så nu har jag väl att välja mellan att gå till en läkare jag inte har förtroende för alls eftersom han i början av graviditeten absolut ville skriva ut medicin som ger fosterskador trots att jag påpekade det massor av gånger. (tog inte dem såklart) Eller så får jag försöka byta vårdcentral vilket innebär att jag får åka flera mil för att komma till läkare i framtiden....
    Suck...
    Och, jo, har tänkt på det ett tag eftersom jag känner att jag inte orkar med jobbet som det är nu med all stress, foglossning och sammandragningar osv... Men så är det så mycket jag måste hinna med innan jag går på ledighet... Måste hinna med att ha utvecklingssamtal med föräldrarna för "mina" ansvarsbarn och det ligger en massa arbete bakom med observationer osv innan jag är färdig för att ha dem. Jättestressigt just nu för att hinna färdigt... Börjar med samtal nästa vecka...

Vad jag klagar...
    Men ibland är det så gott att bara få häva ur sig allt också...

• Uddabus

Jag hade bytt läkare...

Hade inget problem med att säga till läkaren som var för jävlig att jag kände att hon inte tog mig på allvar...

Ja hon blev sur men det är bara att skita i...

• PojkarnasMamma85

Fick riktigt ont i magen igår kväll, som extrem växtvärk typ. Tog Alvedon och gick och lade mig men hsr vaknat flera gånger under natten och haft ont. Nu har jag fortfarande ont/ont igen. Känner mig lite dum då allt såg ra ut i måndags när vi var på förlossningen. Igår kväll kom det en del tjockt slem igen. Funderar på om det kan ha att göra med min hårda/förstoppning att göra...?

• LillSnurr82

Det kan nog vara en del av slemproppen om det är tjockt slemmigt. men det ska typ inte vara någon fara om den lossnar nu för den återbildas..

• Uddabus

Nä ingen fara om man inte har ont osv... Ring in o prata med dem igen... Om du är orolig osv

• tomisamat

Vecka 25 idag och bara 90 dagar kvar till förlossning. Att man kan vara så spänd. Här finns det då tre barn på 8, 6 och 3 som får tiden att gå riktigt fort. Tycker verkligen det går fort just nu så jag hoppas det fortsätter i samma takt.

• Elvis Mamma

Inte varit in på evigheter på grund av att vi flyttat å varit utan internet å appen har som vanligt krånglat Jag har fortfarande bara varit en gång till min BM å de var på inskrivningen i vecka 8, är i vecka 25 nu å har inte tid förens i slutet av mars, känns trist, vill ju gärna veta så magen växer. Har dock varit in till förlossningen en gång pga sammandragningar, tappen var då lätt påverkad men tydligen inget som ska påverka. Barnets hjärtljud var dock väldigt höga å låg mellan 165-190, enligt BM verkade barnet stressat men de var inget man skulle följa upp vidare jag blir ju jätte orolig! Mejlat min BM nu som skrev att de inte ens fanns antecknat att hjärtljuden var höga men att hon skulle se om jag kunde få komma in nån dag å lyssna igen, blir så irriterad att man inte blir tagen på allvar när de är andra barnet