• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

Jag kommer amma (om det funkar så klart) gjorde det med dottern tills hon själv valde att sluta vid 6 månaders ålder. Kändes som en lagen ålder att sluta oxå.. Då har man kommit i gång med lite mat och så oxå. Jag flask mata Agnes med urpumpad mjölk oxå så fort amningen kommit i gång ordentligt.. För att pappa (och andra) oxå skulle kunna mata henne när jag var i väg till hästarna eller träna osv. Så kommer jag göra även denna gång. Skönt att inte känna sig helt bunden till varann och dessutom gilla pappa det så han också fick den kontakten med dottern.

• Dancia
    Uddabus skrev 2012-03-07 11:33:22 följande:
    Måste bara fråga hur många som tänker amma?

Jag vill verkligen amma. Men kan vara så illa att jag inte kan amma alls på grund av min bröstförminskning. Så jag ser till att ha ersättning och flaska hemma ifall vi behöver använda det från start. Hade varit väldigt tråkigt dock :(.
  • Uddabus

Jag började med tillägg bör lilleman hade tillväxtperiod vid tre veckors ålder o ammade tre dygn rätt upp i ner... Då fick jag nog o gav ett mål ersättning på kvällen...

Varför har du panik för det?

• FiaA87

Jag kommer amma (om det går vill säga).. hoppas verkligen att det gör det!!!

• Elskling123

Åh ja va o kolla på två lägenheter idag..måste hitta nåt snabbt för har inget boende om två månader. Känner mig sjukt stressad och deprimerad från o till.. Här var ena lägenheten ett enda stort ruckel! Ingen kommer tacka ja till den eftersom dom inte tänker renovera den inför nästa hyresgärst! Och den andra var så perfekt att alla kommer tacka ja til den så jag som ligger på 9:de plats kommer inte få den... Fan att det ska va omöjligt o få nån okej lägenhet så jag kan njuta och slapna av nångång!! :'(

• IdaElinLivia040611

Jag ska amma, gjorde det med dom 2 första till typ 6 mån. Med trean så gick det inte då hon inte orkade suga och jag och pumpen blev aldrig riktigt "vänner". Men den här gången hoppas jag att det funkar.

Hemkommen från Specmvc. gjorde TUL och kollade tappen. Han beräknas väga 710 gram -14% men hon sa att när barnet ligger i säte e det svårt att få rätt mått på skallen så han var nog lite större än så. Uppföljning om 2 veckor. tappen var oförändrad sen senaste kontrollen vilket känns asbra. Fick träffa en annan läkare än den jag brukar ha och hon var super. Sa att en tapp som är längre än 1,5 cm och sluten är helt normal. Min är 2.2 cm så hon gav mig tillåtelse att promenera och göra lite vad jag vill. Skall undvika många lyft och att överanstränga mig. Men simma gick bra. 
    Fast det vågar jag inte pga infektions risk, och sex får vänta till efter v 32.
    Känns som man blivit utsläppt från ett fängelse.....jäkligt nöjd just nu Glad .

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Hemmamorsan
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-07 09:31:54 följande:
    Tack för era svar!
    Ja, det kan väl vara slemproppen...kom mer slem idag, dock väldigt lite men väldigt tjockt. Har fortsatt ont i magen...känns som rejäl mensvärk typ. Känner mig bara nojjig, det är nog ingen fara eftersom jag redan kollat det liksom. Bara att stå ut och se vad som händer. Är ju inte sammandragningar, eftersom jag upplevde någolunda samma "smärta" under tiden jag hade ctg och den visade inga sammandragningar alls. Men det är ju som sagt svårt att veta vad det onda beror på, om det är magen och tarmarna som krånglar eller om det är bebis.
    Hej..
    Vill bara säga att man kan ha väldigt kraftiga och sega flytningar som slem under graviditeten och det är absolut inte konstigt. Slemproppen brukar vara blodblandad. Och även den återbildas hela tiden så den kan gå under en längre tid. Men om du blöder skall du ju givetvis kontakta BB... Vil minnas att det är om det kommer mer blod en en krona skall det kollas upp. Du känner det säkert på dej! ;)
  • Hemmamorsan
    Uddabus skrev 2012-03-07 11:33:22 följande:
    Måste bara fråga hur många som tänker amma?
    Denna gången skall jag amma.
    Tyckte det var svårt med de första två.
    Jag var arton när jag fick första och tjugo med andra och kände mej inte särskilt bekväm med amningen skall jag erkänna.
    Kan tänka mej att det var det som gjorde att det aldrig blev riktigt bra.. så jag ammade de första i tre månader sen blev de tillägg.
    Sedan har det gått bättre och töserna ammade jag ända upp till året och den sista var 1 ½ innan jag slutade. Fungerade fint hela vägen.
    Så min plan e absolut att amma, nu när jag känner mej bekväm i det!
  • Baby1112

Hoppas kunna amma. Dottern ammade jag i två månader, men hon var överkänslig mot mjölk så hon fick mjölkfri ersättning. Och under tiden jag skulle lägga om kosten försvann mjölken. Hoppas kunna amma längre denna gång...

• LillaGrynet

Jag hoppas verkligen att amningen fungerar för det är nåt jag ser fram emot! Amma sonen till 3,5 mån..funkade inte helt 100 så nu hoppas jag kunna amma 6 mån:)