• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-03-07 15:27:31 följande:
    Dancia - sant! Jag är allergisk mot pollen, hö och gräs så här hängs allas kläder inne .
    Samma här. Tack och lov för torktumlaren!
  • lycka 4

Jag ska helt klart ta mig tid till ammningen denna gång m trean blev jag så stressad så efter ca 3 månader gav jag upp

• gammelmamma

Jag kommer försöka amma men jag kommer inte lägga lika mycket tid och ork som jag gjorde med 4 an. Nu har jag ju henne att lägga energi på också. Funkar det så funkar det liksom.

Jag har tvättstugan i källaren så jag kan inte hänga ut nåt   eftersom jag inte kan gå för mycket i trappor. Vår äldsta var jättekänslig mot alla lukter och så så henne fick vi tvätta allt separat till plus inte hänga ute, de andras har jag tvättat i hop med det andra och hängt ute eller tumlat beroende på vad som passat för tillfället.
    Jag har inte tvättat upp något ännu ,jag har inte ens planerat nåt änu, mer än köpt vagn, känner mig skitsen. Men det lär nog dröja ett tag till ändå. Det känns som det är gott om tid, det är JÄTTELÄNGE kvar känns det som. Går in i vecka 28 i morgon. Alltså 27 fulla om jag har räknat rätt. 
    Angående köns U-ljudet så tyckte de att det var hög tid att göra det nu, vad säger de hos er?

• Sweet life

Appropå allergi, tänk på att man aldrig kan vara allergisk mot nått man inte träffat på tidigare. Så om man ska akta sig för pollen gäller det att hålla bebisen inomhus hela pollentiden och så resten av livet...

• Elvis Mamma

Idag har vagnen kommit Det blev en Mountain Buggy, var helt inne på Bugaboo först men nu har vi flyttat ut till hus på landet å här finns bara grusvägar, massa skog å mycket snö på vintern så då känns Mountain Buggy som ett bättre alternativ

• gammelmamma
    LillaGrynet skrev 2012-03-07 16:15:53 följande:
    Gammelmamma: Tror det är hög tid å göra köns UL för här gör dem det i v.24-28.

ja jag förstod det. Tack
  • MarieG81

Jag vill amma fullt första halvåret i allafall, så får jag väl se hur det blir efter.

• emma78

Jag kommer att försöka med allt jag har för att få amningen att funka!!Å jag vill amma lääääänge!!
    Jag har inte ammat mina andra två av olika skäl och jag har varit så avundsjuk på alla andra mammor som har ammat sina barn.....
    Sen vet jag ju å andra sidan att om det inte skulle funka så är det ju ingen katastrof.....har ju två helt underbara,friska,starka stora pojkar som är helt flaskmatade:))