• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

Stjärnfrukt: jag blir faktiskt arg när jag hör hur de behandlar dig :(. En nära vän till mig som var gravid förra året är runt 158 och blev också utskrattad och en himla massa kommentarer om vad de tyckte var en groteskt stor mage. Jag blev riktigt arg för hennes skull och sa till dem att dem inte har rätt att säga så.

Jag får helatiden höra tvärtom " åh vilken liiiten mage", "är du säker på att du äter ordentligt?", "oj är det bara 4 månader kvar, det syns ju inte" o.s.v.

Har fått höra detta varje graviditet och der börjar bli lite tröttsamt. Men folk måste tydligen kommentera just magens storlek och tycker att den antingen är ovanligt liten eller ovanligt Stor, aldrig normal?

Säger som de andra, ta bilder på magen ändå så du inte ångrar dig sen. Jag tycker det är synd att din omgivning ska förstöra din egen syn på din vackra växande mage :).

• RocketQueen

Min vänner får kalla mig tjockis, för dom gör det på rätt sätt och skulle genast sluta om jag bad dom. Däremot folk man knappt känner. Jag brukar säga nåt i stil med att "du kan vara tjockis" eller något annat moget. Barnsligt så det förslår men folk brukar tystna iaf

• emma78
    gammelmamma skrev 2012-03-08 09:46:01 följande:
    Hej ja det är bara foglossning. Inte för att jag vill försvara mig men jag har extremt svår foglossning. Detta är min femte graviditet + två tre missfall. Det har blivit värre för varje barn. Det kan nog vara svårt men det har aldrig varit några problem för mig att få igenom sjukskrivning. Det beror mycket på vad din läkare har för inställning och hur han/hon skriver, även vad du har för jobb så klart. Det du kan göra är att begära bälte, TENS apparat och självklart kryckor om du inte har det ännu. Jag kan också tillägga att jag har problem med värk i vanliga fall, framförallt i höfter och rygg. Enligt min läkare ska man inte pressa sig för hårt när det gäller foglossning för det blir bara värre.
    Jag kommer bli igångsatt några veckor innan för att slippa vara rädd för att gå över. Då kan man börja pressa sig några veckor innan man vet att det är dags:) Längtar tills jag får datumet.

Förlåt om mitt inlägg lät påhoppande!! Det var verkligen inte min avsikt isåfall!!!Jag vill ju så gärna själv ha igenom en heltidssjukskrivning/ graviditetspeng senast från v 30......Jag har bälte varje dag och går på vattengymnastik som jag är remiterad till......Jag jobbar på restaurang med huvudansvar i serveringen/personal mm  Mitt arbete kräver att jag går/står hela dagarna plus en enorm stress som det är på restaurang....I båda mina tidigare grav. har barnen velat komma för tidigt...är stoppad med bricanyl och inlaggd i v 30 med båda.Med nr två var jag stillasittande fr v 16....så denna grav har gått jättebra i jämförelse,men som sagt så frustrerande att inte veta om FK godkänner:((
  • MissFörstånd

Emma78 -jag är också heltidssjukskriven med foglossning. Sitter för mycket i jobbet och det får jag inte för läkaren längre.

Stjärnfrukt - fota magen, om du tycker den är fin så är den det. Skit i vad de andra puckona säger! Jag får höra blandat om att jag är både stoooor och liiiten, aldrig är det riktigt bra i någons ögon förutom i mina och sambons

• lycka 4

Jag är så galet trött i dag så jag vet inte vart jag ska ta vägen

• Uddabus

Åh va skönt att höra... Nog för att jag är sjuk men sover typ jämt just nu...

• lycka 4

Ja jag önskar jag kunde lägga mig å power napa lite bara men det är omöjligt på dagarna :( vill ha sol å värme nuuu så tiden skyndar sig lite känns som dn evighet innan bebben ska komma

• Sweet life

Jag upptäckte idag när jag fick bråttom till bussen och var tvungen att pinna på att jag fick som hållsmärta i sidan, fast längre ner... Nästan vid höftbenet. Nån som känner igen det?

• RocketQueen

Sweet life: Jag känner igen det där. Får samma så fort jag rör mig fortare än i minifart. Sen när jag stannar så försvinner det.

• Sweet life
    RocketQueen skrev 2012-03-08 15:15:50 följande:
    Sweet life: Jag känner igen det där. Får samma så fort jag rör mig fortare än i minifart. Sen när jag stannar så försvinner det.
    Ja, det kan göra riktigt ont.. Jag var ju tvungen att springa för att hinna och fan va ont det gjorde sista biten, men sen försvann det.. Skönt att veta att jag inte är ensam och att det säkerligen då inte är nå farligt..