• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma
    emma78 skrev 2012-03-08 14:14:01 följande:
    Förlåt om mitt inlägg lät påhoppande!! Det var verkligen inte min avsikt isåfall!!!Jag vill ju så gärna själv ha igenom en heltidssjukskrivning/ graviditetspeng senast från v 30......Jag har bälte varje dag och går på vattengymnastik som jag är remiterad till......Jag jobbar på restaurang med huvudansvar i serveringen/personal mm  Mitt arbete kräver att jag går/står hela dagarna plus en enorm stress som det är på restaurang....I båda mina tidigare grav. har barnen velat komma för tidigt...är stoppad med bricanyl och inlaggd i v 30 med båda.Med nr två var jag stillasittande fr v 16....så denna grav har gått jättebra i jämförelse,men som sagt så frustrerande att inte veta om FK godkänner:((

Ingen fara, jag tog det inte så. Jag förstår dig helt och fullt. Jag skulle nog byta läkare om jag vore som du. Ditt jobb och dina besvär borde verkligen vara fog för sjukskrivning.
  • zenoble

Jahapp i morse var det sonens tur att åka på hög feber igen.. så nu ska jag vabba imån sambon vart hemma idag. Jag har sån himla torrhosta att det driver mig till vansinne, känns som om jag kan hosta ur mig lungorna :( ååå så less på denna årstiden nu alltså. Ge oss sommar och bäbisar =)

• gammelmamma
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-08 16:47:40 följande:
    1 April får jag hämta min vagn:)

vad roligt, vad blev det för något? 
  • RocketQueen

Haha jag sitter och försöker måla tånaglarna! Haha vilket projekt! Helt omöjligt att nå fram ju!

• IdaElinLivia040611
    gammelmamma skrev 2012-03-08 16:52:10 följande:
    vad roligt, vad blev det för något? 
    Det blev en Donkey tillslut efter mycket velande, men den verkar vara den enda som kommer gå in i bilen. Vi behöver en 7-sits och använda 6 säten. Svårt har det varit att hitta en bil också som fortfarande har bra med plats kvar för vagn när 6 säten används. Ska kolla bil i helgen, hittat den Dodge Journey (stavning???) som inte kostar skjortan. Hoppas hoppas att den funkar:)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • IdaElinLivia040611
    RocketQueen skrev 2012-03-08 16:59:28 följande:
    Haha jag sitter och försöker måla tånaglarna! Haha vilket projekt! Helt omöjligt att nå fram ju!
    hihi, kan se det framför mig...Tungan ute
  • gammelmamma
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-08 16:59:54 följande:
    Det blev en Donkey tillslut efter mycket velande, men den verkar vara den enda som kommer gå in i bilen. Vi behöver en 7-sits och använda 6 säten. Svårt har det varit att hitta en bil också som fortfarande har bra med plats kvar för vagn när 6 säten används. Ska kolla bil i helgen, hittat den Dodge Journey (stavning???) som inte kostar skjortan. Hoppas hoppas att den funkar:)

Ja det förstår jag. Vi har en sjusitsig space wagon men vi är ju många fast flera är stora och inte med så mycket. Vi köpte takbox, det är guld värt. Vi har en briard också:) 
  • IdaElinLivia040611
    gammelmamma skrev 2012-03-08 17:11:27 följande:
    Ja det förstår jag. Vi har en sjusitsig space wagon men vi är ju många fast flera är stora och inte med så mycket. Vi köpte takbox, det är guld värt. Vi har en briard också:) 
    hmm takbox va ju en strålande ide:)

• JennieJ

Åh vill bara dela med mig :) så många bebisar de kommer föddas runt mig detta år :) en vän är beräknad om 10 dagar, min kusin är beräknad 11 maj, jag 11 juni och en annan vän berätta idag att hon är gravid och beräknad i november :) Så många bebisar att lukta på :)