• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PojkarnasMamma85

Tack för era svar!
    Ja, det kan väl vara slemproppen...kom mer slem idag, dock väldigt lite men väldigt tjockt. Har fortsatt ont i magen...känns som rejäl mensvärk typ. Känner mig bara nojjig, det är nog ingen fara eftersom jag redan kollat det liksom. Bara att stå ut och se vad som händer. Är ju inte sammandragningar, eftersom jag upplevde någolunda samma "smärta" under tiden jag hade ctg och den visade inga sammandragningar alls. Men det är ju som sagt svårt att veta vad det onda beror på, om det är magen och tarmarna som krånglar eller om det är bebis.

• Uddabus

Du kanske behöver bajsa helt enkelt...
    Jag har iaf sjukt ont när jag gör nr2 men det har med min ibs att göra...

• lycka 4
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-07 09:31:54 följande:
    Tack för era svar!
    Ja, det kan väl vara slemproppen...kom mer slem idag, dock väldigt lite men väldigt tjockt. Har fortsatt ont i magen...känns som rejäl mensvärk typ. Känner mig bara nojjig, det är nog ingen fara eftersom jag redan kollat det liksom. Bara att stå ut och se vad som händer. Är ju inte sammandragningar, eftersom jag upplevde någolunda samma "smärta" under tiden jag hade ctg och den visade inga sammandragningar alls. Men det är ju som sagt svårt att veta vad det onda beror på, om det är magen och tarmarna som krånglar eller om det är bebis.
    Men om slemproppen fortsätter å gå å du har fortsatt ont i magen skulle jag iallafall ringa in å höra för det kanske inte är sammandragningar men det kan vara förvärkar du har !
  • PojkarnasMamma85
    Uddabus skrev 2012-03-07 09:39:19 följande:
    Du kanske behöver bajsa helt enkelt...
    Jag har iaf sjukt ont när jag gör nr2 men det har med min ibs att göra...
    Ja, det är det jag funderar på. Proppar i mig katrinplommon nu och ska åka och handla lite, bland annat linfrön så kanske magen kommer igång ordentligt.
    lycka 4 skrev 2012-03-07 10:11:44 följande:
    Men om slemproppen fortsätter å gå å du har fortsatt ont i magen skulle jag iallafall ringa in å höra för det kanske inte är sammandragningar men det kan vara förvärkar du har !
    Mmm...fast det är inte mycket slem som kommer och inte hela tiden, bara lite nån gång ibland. Aja, jag avvaktar så får vi se vad som händer.
  • Ensortsmamma

Gammelmamma: de va jag som sa att de kanske fanns i Jönköping. Men jag trodde själv inte på det. Åh vad roligt, jag försöker övertala sambon här hemma med. Jag vill verkligen veta.
    Vad kostade det där? Och vad hette kliniken?

• PojkarnasMamma85
    Uddabus skrev 2012-03-07 11:33:22 följande:
    Måste bara fråga hur många som tänker amma?
    Jag ska försöka amma, men mår jag riktigt dåligt av det (gjorde det sist) så kommer jag gå över till flaskan. Men jag hoppas att jag kommer gilla att amma denna gången och går allt bra så tänker jag amma i ca 6 månader.
  • Sweet life
    Uddabus skrev 2012-03-07 11:33:22 följande:
    Måste bara fråga hur många som tänker amma?
    Jag tänker försöka och göra allt jag kan för att det ska funka... Min mamma kunde inte amma nått av sina barn och jag hoppas INTE det ligger i generna...
  • Uddabus

Mm förstår vad du menar... Var jobbigt som bara den med första så jag ammade högst två månader men med andra funkade det super i 6 månader... Började med ett tillägg på kvällen när han var tre veckor o höll det hela tiden... Det blev pappans matstund med bebis...

O vill såklart amma denna gången oxå

• Polarlantis

Jag är skiträdd för amningen, förlossningen är inte ens i närheten. Får lätt panik bara jag tänker på det, helknäppt! Fattar inte varför...kanske kommer det naturligt sen? Kanske kan pumpa ur...eller blir det aldrig lika bra/mycket det, ni som vet?