• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    Elvis Mamma skrev 2012-03-11 23:32:30 följande:
    Någon mer som känner sparkar nere i underlivet? Ser och känner hur min lilla tjej buffar å buffar där nere men de känns så himla långt ner, känner även sparkar ovanför naveln men lite obehagligt när hon sparkar å trycker så mycket neråt, tyckte att det var så i slutet med sonen men inte såhär tidigt, kanske beror de på att dom ligger olika bara? Nån som vet? Blir lite orolig
    Har också mycket sparkar långt ner men in emellan även upåt. Är väl gott om tid för bebisen att vända sig på rätt håll inför förlossningen...
  • Havsjungfrun

Gammelmamman - Här har illamåendet aldrig givit med sig. Äter fortfarande mediciner mot det och fixar inte att sluta med dem även om jag äter färre tabletter/dag än jag gjorde tidigare.

Här har nu alla insjuknat i influensan, jag var sist ut med feber idag. Hade så otroligt ont i ryggen och då hade jag bara 38,4. Tur att det finns Alvedon. Hoppas att den hjälper även om febern blir ännu högre. Sonen hade 40,3 igår morse, nästan fyra grader upp mot hans normala morgontemp på 36,5. 

• mycketsaft

Hej, har inte skrivit i tråden än.. Är i v. 28 nu. Är det någon mer som får andnöd? Jag kan varken sitta eller ligga, känns som att jag inte får i mej nog med syre och får nästan panik. Försöker att inte hyperventilera men det är svårt.. Tips på vad man kan göra?

• Ensortsmamma

Mycketsaft:
    Jag har också svårt med andningen. Särskilt på kvällarna, som du säger så jagar man ju upp sig själv när man fattar att man inte får nån luft. Vet ioförsig inte om detta beror på att jag är förkyld just nu. Hoppa detta.

• Havsjungfrun
    mycketsaft skrev 2012-03-12 19:37:13 följande:
    Hej, har inte skrivit i tråden än.. Är i v. 28 nu. Är det någon mer som får andnöd? Jag kan varken sitta eller ligga, känns som att jag inte får i mej nog med syre och får nästan panik. Försöker att inte hyperventilera men det är svårt.. Tips på vad man kan göra?
    Välkommen till tråden! Ställ dig på alla fyra och skjut rygg, det kan hjälpa.
  • LillaGrynet

Go'kväll! Börjat bli så osäker/orolig att det inte är en tjej i min mage.. Mår ungefär nu som jag gjorde med sonen bortsett från ont i fogar och trötthet. Gjorde ju köns-UL och hon som kollade sa att hon inte kunde se annat än att det är en tjej. Men hur säkert är det egentligen?! Vilket är lättast och se pojk eller flicka?! Någon som vart med att dem sett fel!? Min mamma har blivit helt tokig och stickar en massa rosa.. Efter att bara ha pojkar som barn barn så kommer ju förhoppningsvis en tjej nu då:) Lika glad för vilket som men vore kul med en tjej Min syster och mammas lycka är total..
    Min syster ska va gudmor så hon är super glad hon har 3 pojkar själv

• Baby1112

Ensortsmamma: Jag går hos Tomas då och då. Har haft vissa problem innan. Han är lite knepig och verkar lite virrig. Men han är grymt duktig på det han gör...
    Hoppas det går bra och att bebis visar upp sig! :)

• Baby1112

Vissa problem nertill skulle det ju stå... Men det kanske framgick? Han är ju gynekolog... :)

• Baby1112

Mina fogar dödar mig. Speciellt framtill. Gick promenad i lördags och har fortfarande inte återhämtat mig. Kan man få bälte hos BM eller hur funkar det? Behöver nåt iaf, överlever inte tre månader till såhär... :/