Bumman79 skrev 2012-03-17 22:45:41 följande:
Ja jag pratade med min chef om att söka gravidpenning iaf...mer allmänt och jag söker det ifall att..men när jag pratade med henne så sa hon att det inte är så stor chans att man får igenom gravidpenning när man mest sitter i kassan som jag gör (jobbar även i post/förbutik)
Hon hänvisade mig till en annan tjej på kontoret att hjälpa mig med att fylla i pappren.
Så lite koll borde ju chefen ha iaf men kanske inte exakt datum osv. Jag har sökt from 19 april och om f-kassan skulle svara ja några dagar innan hur beter man sig då? Jag är inte säker på hur jag ska göra men om jag känner att det blir för tufft att arbeta då skulle man kanske kunna gå hem tidigare OM det gick igenom.
Om det inte går igenom, kan du bli sjukskriven då eller vill du hellre ta ut föräldrapenning på bebisen i magen? Mina chefer fick lov att skriva på papper om att jag sagt till om förflyttning till andra arbetsuppgifter så de har stenkoll på datumet

. Nu är jag ju sjukskriven så egentligen behöver de inte ha koll. Svårt när man inte fått besked om det skulle närma sig, man blir ju inte så poppis hos chefen om man säger till två dagar innan man går hem

.