• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun

79 dagar till BF

Idag har jag varit och klippt mig. Skönt att få bli lite ompysslad efter att ha tagit hand om sjuklingar i en hel vecka. Är dock så fruktansvärt trött!! 

• emma78

89 dagar kvar.....men har aldrig gått tiden ut innanFlört

Idag sparkar liten som bara den....kanske borde köpa en egen hjärtljudsavlyssnare så vi håller igång den lille krabaten:)) 

• MissFörstånd

Är lite smått seg idag, har varit uppe med dottern inatt. Trodde hon blivit magsjuk men hon kräktes bara inatt och nu idag så äter och dricker och leker hon som vanligt så jag börjar misstänka att det blev lite för mycket fredagsmys för den lilla magen. Men det positiva idag är då att hela familjen har varit inne hela dagen så vi har fixat klart med det nya datarummet och monterat ihop spjälsängen . Så mysigt!

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Essence
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-17 14:31:40 följande:
    83 dagar kvar till BF för mig, men ska få planerat snitt så det blir väl ca 1-2 veckor innan
    Jag har också blivit beviljad planerat snitt, men till mig sade dem att det kommer ske 3-5 dagar innan BF.
  • MissFörstånd

Är det någon som vill berätta varför ni får snitt beviljat? Eller om varför det blir igångsättning? Bara ren nyfikenhet.

• Essence
    MissFörstånd skrev 2012-03-17 19:47:31 följande:
    Är det någon som vill berätta varför ni får snitt beviljat? Eller om varför det blir igångsättning? Bara ren nyfikenhet.
    Jag hade en total mardrömsförlossning med första barnet. Det höll på i nästan en hel vecka. Jag hade krystvärkar i nio timmar, hon fastnade på vägen ner, jag klipptes både på höger och vänster sida, syddes innuti och ut. Läkningen var helvetisk, jag grät i tre månader när jag skulle kissa för att det gjorde så sjukt ont. Märkte sedan att jag hade blivit sydd fel och var alldeles flikig i underlivet.

Jag är sjukt stolt över att jag klarade av en vaginal förlossning, men aldrig NÅGONSIN att jag gör det igen. EVER.
  • MissFörstånd

Essence - usch det låter verkligen hemskt! Skönt att du får snitt. Fick du det lätt eller fick du argumentera för det?