• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pepita

Jag mår bra idag än så länge är lite svullen i magen bara. Har mått dåligt hela helgen Även jag har tänkt att jag ska börja träna igen. Brukar göra det men nu har jag liksom varit så orolig för mf så då har jag inte velat träna. Vet att det absolut inte är farligt att träna men ibland så får man bara för sig saker som inte är ett dugg logiska.

Håller tummarna för dig Gullgrodan.

• Zvartaliljan

Wow! klagade ju på vårt gyn här då man inte får komma in om det inte är absolut akut. Lyckades nu klämma mig in hos en privat gyn som tydligen fanns här (hade jag ingen aning om). Fick direkt tid för ett VUL nästa vecka! Det vägrade dom göra på "vanliga" gyn då det inte var "nödvändigt". Men denna privata tyckte det behövdes eftersom jag var osäker på vilken vecka jag är i.

• Sweet life

Efter en helg med diffusa magsmärtor i högra höftregionen ringde jag till gynakuten och fick prata med en fantastisk barnmorska.. Hon förklarade för mig att det KAN vara ett X men det är säkert bara är en gulkroppscysta som växer, vilket är helt normalt och den försvinner i vecka 12 när moderkakan tar över..  Eftersom jag inte blödit nått var det bara och avvakta och jag skulle självklart återkomma om det blev värre, eller om jag började blöda...

Nu efter att ha vart ute på en powerwalk på 6,9km inser jag att det inte alls sitter i magen, det sitter i höften! Foglossning redan?

• Essence

Idag spänner mina smal-jeans som aldrig förr. Jag känner mig lite smått uppblåst, som att jag inte kan dra in magen liksom haha. På onsdag är jag  5+0 alltså vecka 6, och om jag jämför med första graviditeten så vill den här visa sig mycket mycket tidigare. Hur tusan ska jag lyckas hålla det här hemligt i sju veckor till?!?!?

• bebisgalen

Hej, Har varit på ul och allt såg bra ut och lilla hjärtat tickade så fint! :)
    Blev även erbjuden ett ul om 10 dagar så skulle vi mäta lite mer exakt.

• Lärarstudenten

Hej! Jag har fått sett Lill grodan! Hjärtat slog fint! 8 mm stor!! Överlycklig!!!!

• Lina007

Vad härligt för er som fått sett era små - är måttligt avundsjuk! :)

Jag kunde inte hålla mig idag så jag ringde till MVC och bad om att få bli inskriven. Fick tid för hälsosamtal redan på fredag 10.30 och ska då höra om det är möjligt med ett VUL för att dels stilla min oro pga de blod/bruna flytningar jag har haft i flera veckor nu (vet dock att det kan vara fullt normalt, men när jag väntade sonen och blödde så fick vi komma in på akuten med en gång och göra ett VUL) och dels för att jag inte är riktigt säker på om 10/9 var sista mensens första dag då den har kommit och gått lite som den velat sedan jag slutade med mina minipiller i somras. Så jag tycker att ett VUL skulle sitta på sin plats, hoppas bara att det går att ordna.
    Ska även be om att få låna hem ett stödbälte redan nu, då jag hade såna problem sist, i ett förebyggande syfte så jag är beredd.
    Vi får se vad som händer och vad hon säger. :) Får dock inte min förra BM som jag hade när jag väntade sonen, men hon jag ska till på fredag lät himla trevlig över telefonen i alla fall!

Mår fortfarande ganska bra, får några slängar av illamående lite då och då, är fortfarande kriminellt törstig - vilket resulterar i flera vändor per dag till toaletten... ;)

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Dancia

Hej allihopa! Grattis till era graviditeter :).

Själv plussade jag igår och det var väldigt blandade känslor. Den här graviditeten var väldigt oplanerad men idag bestämde vi oss för att behålla barnet och all oro i mig har släppt :). Nu känner jag mig glad och börjar föreställa mig livet med ett tredje barn :).

Kaffetanten: Jag väntar tredje och frågade mina barns bvc-sköterska imorse hur andra familjer tar det med tredje barnet och hon sa att de flesta säger att det i princip är som att få andra, man har ju redan fler än ett barn sen innan och fördelen kan vara att de två första barnen har varandra när bebisen kommer :).   

• Gullgrodan

Läkarstudent och bebisgalen, vilken vecka är ni i? jag är i v.8 imorrn

De såg hinnesäcken men inget i, antingen mf eller så är det för tidigt att se, ska ta blodprov idag och om 2 dar för att se om hcgn i blodet ökar...

• Dancia

gullgrodan: jag är nog i v.6+1

Du kanske inte är så långt gången som 8 veckor, om det är därför inget syns i hinnsäcken? Hoppas att hcg ökar och att du snart får se ett litet tickande hjärta i hinnsäcken :)  

Svar på tråden Juni-barn