• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Essence
    Dancia skrev 2011-10-17 19:37:08 följande:
    Essence: Det är inget konstigt alls, ganska vanligt att man inte har några speciella symytom, speciellt så tidigt. Jag hade inga symtom alls då. Jag började först må illa i onsdes och få ömma bröst i helgen och då var jag i v.5+3
    Det är lustigt vad lite jag minns från första graviditeten. Tack för att ni lugnar mig iallafall. Jag jinxade mig själv, fick ju naturligtvis en supergasig och spänd mage nu på kvällen och ömma bröstvårtor. =)
  • tunrida
    Zvartaliljan skrev 2011-10-17 10:12:01 följande:
    Wow! klagade ju på vårt gyn här då man inte får komma in om det inte är absolut akut. Lyckades nu klämma mig in hos en privat gyn som tydligen fanns här (hade jag ingen aning om). Fick direkt tid för ett VUL nästa vecka! Det vägrade dom göra på "vanliga" gyn då det inte var "nödvändigt". Men denna privata tyckte det behövdes eftersom jag var osäker på vilken vecka jag är i.

privat gyn i rby??
  • bebisgalen
    Essence skrev 2011-10-17 19:33:17 följande:
    Inga symptom alls just nu. 4+5 idag. Hur ska jag tolka det?
    Inget konstigt, jag hade INGA då. Knappt nu heller. Ibland kan jag känna något vissa dagar. Och allt e bra och jag har sett ett tickande hjärta idag i 6+4
  • Lina007

Trodde jag skulle gå i taket nu ikvæll på jobbet nær en tjej i mitt team kom fram och sa: "Lina, nu får du ursækta men fy fan vad jag hatar gravida kvinnor! De bara gnæller och klagar øver hur ont de har i ryggen och bla bla!" Jag som person gør inte stort væsen av mig i stora grupper osv, ær ganska blyg av mig, men hade jag haft ett hormonrus då så hade jag nog kunnat stælla till med en rejæl scen. :P Det enda jag fick ur mig, innan hon fortsatte springa kontoret ned och vråla detsamma, var "Du vet verkligen inte vilka problem och hur ont man kan ha, du" och ge henne inte bara ett men två onda øgon. :P

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • RocketQueen

På väg hem nu efter ett 13-timmars pass på jobbet. Trött!! Och jag är helt slut i höfterna! Ska inte sånt komma senare? aaaaj....

• MissFörstånd

Trist för er som mår illa, men jag tycker det känns lite lättare med alla symptom när man vet varför .

Jag har fortfarande väldigt ömma bröst och är så trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen. V7 för mig

• Mysgrodan

Nyplussad på BIM-4 i morse. Svagt men ändå där =). Är sååå lyckligt. Hade ett missfall i V 13 i våras efter över ett år av försök så jag är ganska orolig att det ska hända igen. Hoppas att jag ska kunna njuta av graviditeten ändå. BF 30 juni Skrattande
    Inga speciella symptom förutom lite molvärk och att mina spotting som alltid infinner sig 5 dagar före mens inte kom igår. Väntar dock på att brösten ska börja ömma som dom gjorde förra graviditeten.

• JennieJ

God morgon alla mammor vad kul att se att de är så många ny + ade hur mår ni alla idag? Själv går de lite upp och ner när de gäller mollandevärken, ett tidigt vul i morgon vilket jag e sjukt nervös för då man läst så mycket både negativ och positiva besked ni andra fått och i natt drömt mardrömmar om negativa besked själv Någon mer som har mardrömmar?

• Elskling123

Grattis alla ny plussade! Är inne på v8(7+1) nu, har mått relativt bra men käns konstigt efgersom förra veckan var en illamående hela tiden vecka. Förhoppningsvis har ja bara tur o är en av dom som helt enkelt inte mår super dåligt hela tiden. Har inskrivning imorn, känns super kul! Ni som varit med om inskricning förut, vad brukar man göra? Vore kul o höra hur de varit för andra :) ha en super dag alla blivande mammor!

Svar på tråden Juni-barn