• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Memso

Hej och grattis till alla plussande!
    Jag plussade själv förra veckan, BF 12 Juni! Stämningen är på topp här hemma just nu och både jag och sambon flyger runt på små moln :) Det är mitt första barn, som jag längtat! :)
    Skulle gärna vilja hänga på er här! :)

• RocketQueen

Kub-testet är ett test där man först lämnar blod och sen gör man ett ultraljud där dom mäter nackspalten hos barnet och sen räknar man ut sannolikheten för att barnet ska ha någon kromosomavvikelse. Är risken stor så blir man erbjuden fostervattensprov. Man brukar bli erbjuden kub om mamman är över 35 men man kan få det även om man är yngre. Vi ska göra det har vi bestämt oss för.

• LillSnurr82

Här blir alla erbjudna kub test, jag gjorde det förra gången då var jag 28år. Så beror nog på vart man bor(jag bor i linköping)

• sophieand

Jag tvivlar starkt på att jag får göra ett test. När jag frågade min bm om vart man kunde vända sig för privat ul fick jag bara till svar att vänta till rul.

• Gullgrodan

Tar BM vul eller måste man åka in till sjukhuset? Tänkte eftersom jag ska på återbesök sen. Kanske slipper åka in till sjukhuset, Nån som vet?

• Annaloo

gullgrodan: Det beror på vilken utrustning som finns hos BM

• Annaloo

och där outade jag mig utan att tänka mig för
    Har hängt i kulisserna någon vecka men hade tänkt vänta till efter vul på torsdag innan jag presenterade mig
    Jag är idag i v6+0 och väntar andra barnet
    Sonen är 3 år, och innan han kom till hann jag med två tidiga mf och en bortopererad äggledare, vilket är anledningen till att jag får ett tidigt vul (X-kontroll).

• Leisa

Hej alla blivande mammor.

Vi plussade i fredags och väntar tillökning med vårt 3:e barn i början/mitten av juni tror jag!
    Jag borde vara i v 7, men har alltid haft oregelbunden mens så det ä en gissningslek.
    Ringde barnmorskan idag och fick tid den 7/11.

Det är så spännande, min yngsta är 3 år och min äldsta 5, men jag känner mig som en förstagångsmamma igen!
    Det var ju så länge sen!

Grattis ni andra som plussat!!! 

Svar på tråden Juni-barn