• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Stumpilumpan

Kul att se så många med ett +

Måste berätta att jag i söndags fick gjort ett VUL, jag fick se en fin liten böna som på en vecka hade växt till sig från 2,9 mm till 5 mm ... Ett fint litet hjärta fick vi också se ... wow vilken känsla :)

Hjärta

• sandraosterlund

Hejsan.
    Vad kul att se att så många väntar barn i juni :)
    Jag är i vecka 7 och väntar mitt första barn, så för mig är det här någonting nytt och spännande :)

• Annam85

Var också inne för VUL idag, läkaren hittade tillslut någonting litet litet i hinnsäcken och kanske kanske kanske kunde det finnas en liten prick som antydde en viss cirkulation där, men han kunde inget säkert säga. Fick ingen positiv känsla av honom alls och han kunde inte säga så mycket mer än att jag ska komma in igen om en vecka...kan vara ok eller ett nytt mf/ma på g....
    De brunaktiga blödningarna/flytningarna är alldeles för likt mitt ma i juni för att jag ska våga hoppas.

• Aikotakara

Jag gick in i vecka 5 idag. Ska ringa till BM för en inskrivning vecka 8. Väldigt spännande då detta är första gången.. Vad gör man på en inskrivning egentligen? Brukar killen följa med och var gör dom VUL och UL? Jag vill se vad som döljer sig i magen redan nu :/

• mimi02

34 år är väl absolut inte för gammalt- tänk hur många som är äldre än det och fortfarande inte skaffat barn. själv kommer jag vara 34 ifall det går vägen den här gången, när första föds....och jag hoppas verkligen inte att folk anser att man är för gammal för att skaffa barn då.

• m1ni

hej! jag hoppar in här oxå :)
    fick mitt första plus i onsdags den 12e.
    detta är min första graviditet, och som inte var helt och hållet planerad men förstås väldigt välkommen ändå :)
    jag tror att jag är i v.6 idag (5+0) , har haft ganska oregelbunden mens sen jag slutade med minipiller i dec.
    ska ringa bm på torsdag och sen hoppas jag på ett vul snart. 

hur mår ni? :)    

• Lärarstudenten

Jag är i 6+5....håller tummarna att d

• Dancia
    sanost88 skrev 2011-10-17 19:13:14 följande:
    Hur mår ni?

Jag mår illa till och från, på kvällen känns det ibland så illa att jag nästan behöver spy men har inte gjort det än *tack och lov*. Ömma och spända bröst och molande värk i livmodern. Trötthet och fryser :)
Svar på tråden Juni-barn