mammie86 skrev 2011-10-16 13:52:58 följande:
De måste gå med på att ändra shemat efter pappans arbetstider om man är sjukskriven. stå på er bara! tjafsar dom är det enbart för att personalen tycker det är jobbigt. ring då till rektor eller gå högre upp.
här är det inte så iaf...är du säker på att det är så hos er?
På vissa ställen får barnen t.o.m inte gå mer än 15tim/vecka om man är sjukskriven. Olika från kommun till kommun det där o det kan vara ett riktigt helvete att få igenom mer.
När jag fick min förlossningsdepression och blev sjukskriven under föräldraledigheten fick jag gå via Bup för att få ett intyg på att min dotter skulle gå mer än 15 timmar/v fast jag var hemma med bebisen. Och det bara för att hon är under utredning för bokstavsdiagnos. Hade hon varit ett "normalt" barn så hade inte bup kunnat hjälpa mig utan då hade hon bara fått gå sina 15 timmar.
Vet att det varit stort liv om detta tidigare här på familjeliv...väldigt många som drabbas när de blir sjukskrivna. Och många som svarar med att barnomsorg inte är en rättighet o att man inte ska klaga...men vill inte att min man ska behöva sluta sitt jobb för att ta hand om barnen om jag blir sjukskriven. Det har faktiskt hänt många efter vad jag läst om både här på familjeliv och i tidningar...att när den ena blir svårt sjuk måste den andra sluta sitt jobb för att ta hand om barnen då de inte haft rätt till dagisplats på heltid enligt den andras schema.