• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Uddabus

Mår illa jämt o ständigt, trött som en gnu o både dricker o kissar som en elefant

• Dancia

Essence: Det är inget konstigt alls, ganska vanligt att man inte har några speciella symytom, speciellt så tidigt. Jag hade inga symtom alls då. Jag började först må illa i onsdes och få ömma bröst i helgen och då var jag i v.5+3

• Gullgrodan

Symtom kommer och går sägs de.

• Mistoffelees

Grattis till alla plus, är själv i vecka 6+2, har haft några små blödningar, rosa flytning och brun flytning, fast det har bara synts på pappret, framförallt efter vi haft sex, så det vågar jag inte ha nu , är så orolig för mf, har haft en innan jag fick mina första son i vecka 9, hade mensvärk förra vecka dagligen, men det är bort nu, inga gravsymptom alls, ja brösten har blivit lite större de tär  det enda, fast förra gången dök symptomen upp först vecka 7+0, fast jag önskar mig allt lite symptom.

Har fått tid för inskrivning på barnmorskegruppen 10 november, är i vecka 9+5 då, och man gör ul eller om det är Vul  på inskrivningen, längtar som en tok dit så att jag vet att det finns något där inne, nu känner jag inte någon glädje alls

• LillSnurr82

Jag är trött som en gnu, ont i huvudet och öm i svanken. Mår illa och yrsel ibland. Är i vecka 6!

• Lärarstudenten

jäkla iphone...skulle skriva lycka till Gullgrodan, hoppas att nästa VUL visar något! Håller tummarna ialla fall att du inte är så långt gången som du tror och att det hinner utvecklas ett litet hjärta!
    Kram 

• sophieand

Jag är i v.6+3. å nu har illamåendet börja göra sig påmint. Känns mindre roligt, är som värst på morgonen å när jag inte ätit på nån timme. Så nu äts det varannan timme minst för att hålla det borta. Smärtan i magen är mer kommande å gående än konstant gör tillfället så lite bättre där.

• zenoble

Är i v.8 och mår ganska dåligt emellanåt. Speciellt efter middagen på kvällen, äter alldeles för mycket för att jag ska må bra. Kan nästan bara äta nåt lätt för att jag ska må bra, annars kommer det upp igen..
    Har värk i höfterna och svanken, speciellt när jag rört på mig mycket. Tror mitt bäckene fortfarande är lite instabilt sedan förra graviditeten.

Och tröttheten, vad tusan gör man åt den? efter lunch och hela dagen därefter är jag helt borta. nån som har nåt bra tips? Solig

• zenoble
    Annam85 skrev 2011-10-17 17:03:19 följande:

Var också inne för VUL idag, läkaren hittade tillslut någonting litet litet i hinnsäcken och kanske kanske kanske kunde det finnas en liten prick som antydde en viss cirkulation där, men han kunde inget säkert säga. Fick ingen positiv känsla av honom alls och han kunde inte säga så mycket mer än att jag ska komma in igen om en vecka...kan vara ok eller ett nytt mf/ma på g....
    De brunaktiga blödningarna/flytningarna är alldeles för likt mitt ma i juni för att jag ska våga hoppas.

vilken vecka är du i? Håller alla tummar och tår för dig att det ska gå bra.
Svar på tråden Juni-barn